Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Balhoofdlagerschalen met heel, heel veel moeite verwijderd, nieuwe aangebracht, en op het Tstuk NOG een keer omdat de keerring onder het lager vergeten was, voorpoten gemonteerd na dat daar vorige week nieuwe keerringen en Hyperpro veren in zijn gekomen, Alles weer samengebouwd, wiel, remmen, kroonplaten, clipons... Voorvorkolie erin, rubber remleidingen voor en achter vervangen door HEL leidingen en de boel ontlucht.... Daarna Proefritje *O* *O* *O*
 
Het Huskie blokje voorzien van nieuwe lagers, krukas, vers zuigertje en vandaag weer dichtgeschroefd. Binnenkort kan ik weer lekker tuffen op de zandpaadjes :)
IMG_20190504_105121195.jpgIMG_20190507_190206128.jpgIMG_20190508_155553018.jpg
 
@ VMM: Foto's doen denken aan iemand die zijn remklauwen heeft gereviseerd, maar vergeten is de boel te ontluchten! :+
Remmenrij is ook nog een keer aan de beurt,moet wel wat verdedigend rijden ook om niet ergens achterop te klappen.
Eindresultaat wel tevreden mee,klinkt iig een stuk beter en lekt niet meer op 37 plaatsen.
1558197033186..jpg
 
Verder gegaan met de vorkpoten van de Fazer na een pauze van 1,5 week :9

De (onderste) glijbussen moesten eigenlijk wel vervangen worden na 50k, volgende keer bestel ik ze gelijk voordat ik de vorkpoten uit elkaar haal..
 
2 mei, stukkie gereden, olie bijgevuld. 5 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.7 mei, stukkie gereden olie bijgevuld. 9 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.13 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.14 mei, 4 liter olie gekocht, 15 mei, stukkie gereden olie bijgevuld....

Best druk, met zo'n FZR1000
Vuldop vergeten vast te draaien?
 
Remmenrij is ook nog een keer aan de beurt,moet wel wat verdedigend rijden ook om niet ergens achterop te klappen.
Eindresultaat wel tevreden mee,klinkt iig een stuk beter en lekt niet meer op 37 plaatsen.
Bekijk bijlage 1394665
Is dat een Winterband? Hij komt me vrij vierkant over, hab ik wat gemist?

Edit: effe teruggelezen.... 3Wielen
 
Laatst bewerkt:
Ik zou geloof ik echt die voorste hoeken afgerond hebben... Als dit op de één of andere manier ergens achter blijft haken sta je ook echt in één keer stil. Ziet er in ieder geval wel stabiel uit, ondanks geen vering.
 
Ik zou geloof ik echt die voorste hoeken afgerond hebben... Als dit op de één of andere manier ergens achter blijft haken sta je ook echt in één keer stil. Ziet er in ieder geval wel stabiel uit, ondanks geen vering.
Ik houd het in de gaten, m’n blok hangt nog lager dus als die eroverheen kan dan moet de kar dat ook kunnen. In het filmpje is de bak nog leeg dus ik ben zelf benieuwd hoe de stabiliteit is als hij beladen is. Kan een hoop in nog, aan gewicht mag er nog 55 a 60 kg in. Dat wil ik dan ook gaan proberen en daarmee een rondje gaan rijden hier over een dijk weg.
 
Stuurverhogers geplaatst op Storm, laatste tijd meer last van mijn schouders, wellicht dat het scheelt, ik ben gezegend met korte armen en benen.
 
Van de Honda PAN zijn de balhoofdlagers vervangen en een revisie-setje voor de koppeling slave-cilinder gemonteerd.
Van de Yamaha-FZ heb ik kabeltje van de GPS gesoldeerd.
Van de Honda Blackbird heb ik de kuip na verwijderen een goede poetsbeurt gegeven.
Schittert nu in je ogen.8-)
 
Versnellingsbak olie van de Guzzi ververst, rempedaal op een normale positie gezet en nieuwe knipperlichtjes geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan