Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Paar aftermarket hendels geplaatst :)
Oude koppelingshendel was krom door omvalschade 😑
1392658
 
Ik heb haar lekker droog binnen laten staan. Regen en hagel onderweg moet ze maar tegen kunnen maar als ik dat kan vermijden doe ik dat
 
Startmotor haperde 1 op 4 keer starten, af laten draaien en bleek ingesleten en excentrisch te zijn.
1393226

Nieuwe koolborstels gelijk maar erin en hij kan er weer effe tegen.
1393228

Nadeel bij een Gpz 500 is dat je dynamodeksel eraf moet om een tandwiel terug op de startmotor-as te plaatsen.
1393230

Nieuwe pakking en job done...
Ben weer klaar voor een weekje Eifel a.s. maandag *O*
 
Vandaag weer de CB750 Sevenfifty in elkaar gezet. Paar weken terug de carburateurs ultrasoon laten reinigen en voorzien van een compleet revisiekit.
Wie dat luchterfilterhuis heeft verzonnen ...... wat een drama om dat weer goed terug te krijgen.
Startte vrijwel meteen, klein beetje spelen met de stationairschroef en hij liep weer netjes voor zover ik dat kan beoordelen.
Morgen ff een stukje proefrijden. Wellicht dat ie ook weer gesynchroniseerd moet worden.
 
Vorige week maandag m'n eerste motor gekocht een Yamaha FZS600 uit 2001. De vorige eigenaar had een telefoonhouder op het stuur gemonteerd. Deze zat echter zo los, dat die niet gebruikt kon worden. De diameter van het stuur was te klein voor de klem. Een stukje fietsband was de oplossing. Verder niks gedaan, alleen gekeken naar andere kapjes voor de knipperlichten en een andere demper dan de originele.
 
Afgelopen week een nieuwe kettingset gemonteerd en vandaag de givi koffers volgepropt om morgen een vijfdaagse toertocht te gaan rijden.
 
Quad Lock op motor gemonteerd en de Sena 10upad in de helm ingebouwd. Proef gereden met nav op de phone en op achtergrond muziekje. Dat maakt rijden stuk leuker. Dit weekend nog even USB voeding maken voor de phone.
 
Door bezig te zijn met de verkoop en koop van een woning weinig naar de motor omgekeken, behalve op gereden naar het werk. Toen kwam ik erachter dat de banden veeeeeel te ver op waren. Schaam me er gewoon voor, zie foto.... nu dus nieuw rubber (Michelin pilot power) en meteen achter remblokken, alle remvloeistof, nieuwe olie en oliefilter. Kan er weer een seizoen tegenaan!
 

Bijlagen

  • 7D15AFC6-CE88-4577-95B7-D4FDC36B48E8.jpeg
    7D15AFC6-CE88-4577-95B7-D4FDC36B48E8.jpeg
    180,3 KB · Weergaven: 24
Op zoek geweest naar wederom weer wat anders.
En bij terug komst thuis effe doekie over de velgen gehaald, en ketting gesmeerd.

Eigenlijk niets gedaan dus..
 
2 mei, stukkie gereden, olie bijgevuld. 5 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.7 mei, stukkie gereden olie bijgevuld. 9 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.13 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.14 mei, 4 liter olie gekocht, 15 mei, stukkie gereden olie bijgevuld....

Best druk, met zo'n FZR1000
 
:+ Je weet dat je eerst moet kijken of er olie bij moet he? Anders loopt ie uiteindelijk over
 
2 mei, stukkie gereden, olie bijgevuld. 5 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.7 mei, stukkie gereden olie bijgevuld. 9 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.13 mei, stukkie gereden olie bijgevuld.14 mei, 4 liter olie gekocht, 15 mei, stukkie gereden olie bijgevuld....

Best druk, met zo'n FZR1000
Dus 1:17 benzine en 1:5 olie??
Jouw Avatar is ook niet voor niets een Castrol-logo!

Jouw FZR1000 blijkt wel een druppie olie te lusten.
Met mijn FZ750 vul ik alleen bij de winterbeurt met olie verversen.
Ja, idd na 15.000km is peil iets gezakt. Ik denk dan nog vooral vanwege een zwetende kleppendekselpakking.
 
:+ Je weet dat je eerst moet kijken of er olie bij moet he? Anders loopt ie uiteindelijk over
Jij hebt nooit een FZR1000 gehad... Olielampje aan, kwart liter erbij...

Dus 1:17 benzine en 1:5 olie??
Jouw Avatar is ook niet voor niets een Castrol-logo!
Jouw FZR1000 blijkt wel een druppie olie te lusten.
Met mijn FZ750 vul ik alleen bij de winterbeurt met olie verversen.
Ja, idd na 15.000km is peil iets gezakt. Ik denk dan nog vooral vanwege een zwetende kleppendekselpakking.

Olie 1 op 2000... Castrol logo is Castrol R40, tweetakt ricinus race olie
Als zo'n 1000 geen olie zuipt of rammelt is er iets verschrikkelijks aan de hand :o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan