Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik heb in ieder geval het setje aangeschaft voor die 18,- Dollar.

Remde goed, subtiel aangrijpen bij licht remmen en hard genoeg voor de Tarzan bocht om het ABS te voelen trillen in het handle.
1 mei weer twee korte MAC sessies, daarna zal ik ze demonteren voor controle. :]

(De technische keuring zag in ieder geval dat ik nieuwe remblokken had gemonteerd *D)
 
Vandaag even de remolie vervangen, voor het eerst zelf gedaan en prima te doen.

1386315
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik het zat was dat ik steeds de spullen, die ik onder het zadel opborg, ergens anders terug vond dan waar ik ze had achtergelaten, heb ik besloten om het "opbergbakje" beter te maken.

Het gaat hier overigens om een Honda CBR 600 F4.

Eerst een mal van karton gemaakt,
1386399


Toen deze zo goed mogelijk pas was heb ik een plaatje gepakt en de vorm over getekend en met een decoupeerzaak gezaagd.

1386401


Uiteraard even met een schuurpapier de randjes netjes gemaakt en dan een plekje zoeken om alles vast te zetten. Gelukkig had ik via Wish een hele serie kleine bouten en moeren, zodat ik die nu kon gebruiken voor het bevestigen.

1386402


(de kabels die je ziet, zijn van mijn navigatiesysteem)
Hoewel ik er geen foto's van heb, past het zadel nog steeds *D
 

Bijlagen

  • 20190413_150624.jpg
    20190413_150624.jpg
    156,6 KB · Weergaven: 9
Ik heb vandaag een poging gedaan de aanslag op de velgen weg te krijgen. Shiny en als nieuw kreeg ik ze niet, maar er is zeker verbetering zichtbaar! :Y

1386520
 
Met keelpijn en snotterende neus (ben verkouden) in de garage en binnen wat nieuwe wielstickers geplakt, ook van AliExpress gehaald :+
Voor nog geen 2 euro een kopie van de "Keiti voorgevormde wielstickers rood" gekocht.
Past perfect, plakt lekker, en nog voor niet eens 1/8ste van de prijs tot aan huis geleverd *D
 
Hydrolische koppeling ontlucht. Nog 1 week werken en dan lekker een weekje vrij. Dan zal ik hem voor de 1e Keer dit jaar eens uitlaten
 
Niet echt aan de motor maar deze ochtend om 6u20 in de garage een strip velcro op mijn kniepads geplakt. Nu blijven ze mooi op hun plaats zitten tijdens het rijden. Ook zakken ze niet meer onder de knie tijdens het wandelen. 🤓
 
Veel te warm en tè heerlijk weer om nu de wielen eruit te halen.
Over een kwartier ga ik lekker rijden ;)

IMG_20190418_112221.jpg


Oponeo en DPD hebben hun werk in ieder geval goed gedaan. :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de remklauwen weer gemonteerd.
Remmen ontluchten is nog niet helemaal gelukt. Heb er zelfs een ontluchttool voor gekocht, maar het gaat niet van harte.
 
Kentekenplaat minder schuin gezet van de MT09SP. Even sleuf erin gemaakt in de houder. Nu staat die op 42 graden. Nog steeds 7 graden te schuin,na correctie, maar ik houd het eerst zo. Hij was eerst echt te schuin. Afgelopen zondag de nieuwe uitlaat gemonteerd. Akra titanium , model tot 2016, euro 3. Mooier dan de euro 4 variant...
 
Zondag motorblok eronderuit om te zoeken naar herrie in de aandrijving, 22:30u zat alles weer in elkaar. Cardan en alles goed bevonden, maandag weer naar het werk.
1387408

Maandagavond toch maar weer op de brug, herrie wordt erger. Koppelingskant open, daar ook alles goed. Dan maar het reserve blok eronder, dus hij staat nu nog binnen. Gister begonnen koppeling over te bouwen in t reserve blok (daar zijn de platen versleten). Vorige eigenaar vond het destijds minder werk om he blok te wisselen dan de koppeling te vervangen (hij had reserve blok nog liggen met 80.000km minder gelopen).
1387409

In het paasweekend alles maar eens afmaken en hopelijk volgende week weer met de eigen motor naar het werk.
 
SV 650N, acculader erop gezet :+ Já, ik ben een mooi weer rijder, en néé ik schaam me er niet voor! 8-)

Eind vorig seizoen de DB-Killer uit m'n Laser Duotech uitlaat gehaald, vond ik een beetje té eerlijk gezegd. Dus vandaag een DB-killer erin gezet die qua geluid zit tussen de standaard Duotech DB-killer en helemaal geen DB-killer.

Mooi geluid, maar geen gebrul wat letterlijk alles overstemd. Aankomende week olie en filter vervangen, ketting even checken en weer good to go!
 
Gewassen. En vanavond even LED verlichting erop gooien misschien.
 

Bijlagen

  • 20190419_193834.jpg
    20190419_193834.jpg
    259 KB · Weergaven: 12
  • 20190419_193541.jpg
    20190419_193541.jpg
    359,5 KB · Weergaven: 9
Inmiddels wel al wat meer gelukt? Waar loop je tegenaan?
Nog niet verder gegaan, zodadelijk nog een poging ondernemen.
Waar ik tegenaan loop is dat de laatste lucht er niet uit wil (en dat ik bij de eerste poging met de vacuümpomp iets te enthousiast was en het reservoir leeg zoog, dus weer opnieuw kon beginnen.
 
Op zijn zijstandaard zetten zodat het reservoir het hoogste punt is. De banjobout op de cilinder iets lossen, er een doek omheen om eventuele remvloeistof op te vangen en je remhendel iets inknijpen. Dan de banjobout weer vast zetten.
De bovenkant van de banjo ligt hoger dan de remcilinder dus daar blijft altijd lucht achter.
 
Vanmorgen de Z650 uit haar winterslaap wakker gemaakt. Ze liep vrijwel direct! *O*
M'n ZRX heeft sinds gisteren een defecte koppelingscilinder, dus wacht eventjes tot de onderdelen binnen zijn ervoor. Het mooie weekend gaat dus met het trouwe Zedje gevierd worden.:Y:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan