Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Als je de max versie koopt dan gaat het waarschijnlijk ook wel lukken. Wel formidezuur ipv zoutzuur maar dat gaat ook wel werken. Voordeel is dat je met formidezuur ook roest op andere delen kan verwijderen.

Ps. Voor het beste resultaat kun je om schoon te maken en wc borstel gebruiken.
 
@Energyre Ik weet niet of dat in NL verkrijgbaar is (net zoals in DE kan je dat ook niet krijgen).
Maar als het de zwarte verpakking is, betekend het dat die op dat moment dé sterkste is. Moet je anders even kijken in de supermarkt zelf of deze +-10% zoutzuur bevat.

Ik heb trouwens deze: Harpic Power Plus Max 10 Original 750 ml | Carrefour Site gekocht :)

Ik had al zo'n vermoeden dat het een buitenland goedje was, dan maar een keer shoppen in België :P

Als je de max versie koopt dan gaat het waarschijnlijk ook wel lukken. Wel formidezuur ipv zoutzuur maar dat gaat ook wel werken. Voordeel is dat je met formidezuur ook roest op andere delen kan verwijderen.

Ps. Voor het beste resultaat kun je om schoon te maken en wc borstel gebruiken.

Ik ga eens kijken, de uitlaat is aardig bruin. Is wel een titanium uitlaat, met opdruk MT-07. Ga daar wel voor uitkijken dat die opdruk niet weggevreten wordt.
 
Ik had al zo'n vermoeden dat het een buitenland goedje was, dan maar een keer shoppen in België :P



Ik ga eens kijken, de uitlaat is aardig bruin. Is wel een titanium uitlaat, met opdruk MT-07. Ga daar wel voor uitkijken dat die opdruk niet weggevreten wordt.

Bij titanium in iedergeval zeker niet op een warme uitlaat smeren. Ook zeer goed afspoelen. Los daarvan, wat prachtig op rvs werkt is misschien helemaal niks voor titanium.

Ps. Ik heb verder geen ervaring met titanium maar formidezuur en hitte plus titanium is geen goede combo.
 
Laatst bewerkt:
@Worldbeater nabehandeld met S100 Korrosionsschutz, als je die dan weer warmdraait bakt de korrosieprotector zichzelf erin (naar het schijnt) Nadeel is wel dat je uitlaat dan wat plakkerig wordt (zand etc. blijft erop plakken), dus misschien is WD-40 een betere oplossing voor niet-roestende delen :)
Ik ben benieuwd of dat een beetje duurzaam is. Dagen, weken of maanden. :+ ;)
 
Bij titanium in iedergeval zeker niet op een warme uitlaat smeren. Ook zeer goed afspoelen. Los daarvan, wat prachtig op rvs werkt is misschien helemaal niks voor titanium.

Ps. Ik heb verder geen ervaring met titanium maar formidezuur en hitte plus titanium is geen goede combo.

Je demonteert de uitlaat toch eerst voor je begint, een uitlaat heet schoonmaken heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd :/
 
Je demonteert de uitlaat toch eerst voor je begint, een uitlaat heet schoonmaken heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd :/

Nee?
Na een forse regenbui haal ik altijd effe snel een doekje er overheen.
Ok, einddemper is dan ook niet zo heet als de linkpijp..

Gister maar is een doekje met WD40 over de achterbrug gehaald, glimt ie ook weer eens.
 
Paar jaar geleden een hernia gehad, niet geopereerd maar met therapie geprobeerd te overwinnen. Sinds een paar weken weer veel pijn met uitstraling naar mijn onderbeen, en af en toe milde verlammings-verschijnselen. Dus nu in overleg met de artsen over een nieuwe MRI om te kijken of de oorzaak weer dezelfde tussenwervelschijf is, of dat er iets anders tegen de zenuw drukt, zoals een overbelaste spier, ontsteking of vochtopbouw...
 
@Twigsterify
Het is een beetje “omdat het kan” en ik vind het ook heel leuk om te maken. Ik heb nog nooit eerder een kar gemaakt of met een kar gereden en ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het net zo leuk vind rijden. En het is begonnen toen mijn schoonvader me vroeg of ik die aanhanger as wilde hebben anders had hij hem weggegooid. Aan materiaal heeft het me straks nog geen €200,- gekost dus daar hoef ik het ook niet voor te laten.
Wel makkelijk met kamperen, alles kan er in en dan heb ik ook nog twee grote koffers aan de motor.
 
@Twigsterify
Het is een beetje “omdat het kan” en ik vind het ook heel leuk om te maken. Ik heb nog nooit eerder een kar gemaakt of met een kar gereden en ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het net zo leuk vind rijden. En het is begonnen toen mijn schoonvader me vroeg of ik die aanhanger as wilde hebben anders had hij hem weggegooid. Aan materiaal heeft het me straks nog geen €200,- gekost dus daar hoef ik het ook niet voor te laten.
Wel makkelijk met kamperen, alles kan er in en dan heb ik ook nog twee grote koffers aan de motor.

Aaah dat verklaard veel!, ik blijf met veel plezier kijken naar je uitvinden vind het altijd leuk om te zien als iemand wat probeert
 
Linker zijflank eraf gehaald, geschuurd, geprimed en basiscoat gespoten.
Die R157 verf is echt vervelend om te vinden (die écht werkt)
Topcoat is in de maak bij de verfwinkel, goede kwaliteit, maar zal maar eens kijken of het wel de juiste kleur heeft. Hij heeft alleszins veel research gedaan naar die kleur want de basiscoat is perfect :)
Ook voorspatbord geschuurd met 1000 grit omdat ik primer heb gemorst...
Het wordt toch een dure grap, want om 'm weer schijnend te krijgen heb ik een D/A polijstmachine nodig en wat compound etc...
Achja, een nieuwe kuip kost 200€, uiteindelijk kan ik alle kuipen volledig opnieuw spuiten voor minder.
 
Ik heb gisteren de voorremklauwen van m'n Tiger verwijderd.
Ik heb nu wel twee stukken gereedschap waarin een rotte bout klem zit... :')
 
@Twigsterify
Het is een beetje “omdat het kan” en ik vind het ook heel leuk om te maken. Ik heb nog nooit eerder een kar gemaakt of met een kar gereden en ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het net zo leuk vind rijden. En het is begonnen toen mijn schoonvader me vroeg of ik die aanhanger as wilde hebben anders had hij hem weggegooid. Aan materiaal heeft het me straks nog geen €200,- gekost dus daar hoef ik het ook niet voor te laten.
Wel makkelijk met kamperen, alles kan er in en dan heb ik ook nog twee grote koffers aan de motor.

Is het legaal om zo iets voort te trekken met een moto ?
 
Dual Action polijstmachine gekocht, en mijn voorspatbord opnieuw gepolijst aangezien ik daar gisteren primer op heb gemorst en die opnieuw heb geschuurd.

0til7MNl.jpg


Dan kwamen mijn valbeugels binnen van Polen (BSA Stunt Accessories) en die wou ik natuurlijk monteren. Mijn gatzaag was 20€ dus het resultaat mag wel goed zijn zeker? :)

QxAZrr1l.jpg


Aangezien ook de valbeugel door de KVS tank moet, heb ik er met de decoupeerzaag een hap uit genomen, en een stukje plastic erin gesmolten ;)
Was moeilijk, maar goed te doen met een verhitte schroevendraaier (ook rechts op de foto te zien)

LHXdwMWl.jpg


En zo past ie dus:

kYwaoFOl.jpg


En dit is de andere kant ;)

OibS0uxl.jpg


Morgen maar hopen dat de verf binnen is (van de bestelling) zodat ik eindelijk de rest kan spuiten *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan