Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Pak dat biertje nou maar. Word niks meer vandaag.
Ik had vorige week bezoek en bier geserveerd.. toen het flesje leeg was zagen we dat de houdbaarheidsdatum in 2017 verstreken was. _O-

Net het stuur een centimeter naar voren gedraaid, en de spiegels een centimeter extra naar voren.
Vorige week was die drie centimeter naar achteren gegaan. Toch iets teveel. O-)

Daarna de uitlaat losgehaald, maten genomen i.v.m. verkeerde levering van Dominator Exhaust Systems.
Weer vastgezet.

Toen kwam ik op een ander montage idee, losgehaald, andere ring, imbus erdoor en toen viel de bus in het uitlaatrubber op de grond. Even kwijt.
Voordat ik die terug gevonden had.. u raad het al .. het hagelt weer. _O- (En mijn lief motortje smelt ervan :+ )
 
toen het flesje leeg was zagen we dat de houdbaarheidsdatum in 2017 verstreken was.

Kan niks geen kwaad. Ik drink met opzet regelmatig bier wat al lang over de datum is.
Een tijdje geleden een Orval gedronken wat al 20 jaar oud was. Het toppunt is een gouden carolus uit 1977. Je verwacht het niet maar dat was lekker!:9~ man man man.
 
Kan niks geen kwaad. Ik drink met opzet regelmatig bier wat al lang over de datum is.
Een tijdje geleden een Orval gedronken wat al 20 jaar oud was. Het toppunt is een gouden carolus uit 1977. Je verwacht het niet maar dat was lekker!:9~ man man man.
Klinkt goed. _O- Net zoiets als oude wijn en whiskey. Maar vooral wijn is alleen van topkwaliteit langer houdbaar.

We hebben wel eens dingen zien zweven op de bodem van een groene fles toen we drie jaar geleden ook oud bier hadden van een verjaardag.
Maar deze Jupiler werd als zeer lekker ervaren. :Y Nu nog drie Hertog Jan en zeven Wiekse Witte rosé uit 2018 te gaan. Even geteld. :+

De uitlaat zit weer vast. *O*
Even de maten genomen met de schuifmaat en een mail richting de fabriek sturen. :P
 
Vaak is zwaarder bier met nagisting op de fles beter houdbaar. Pils in de regel minder lang. Let wel op: de smaak verandert. Dat wil niet altijd zeggen dat het lekkerder wordt. De 20 jaar oude Orval was erg lekker op zijn eigen manier, maar smaakte in geen enkel opzicht als een 'verse'!.

Uiteindelijk is het het zelfde als met oude wijn. Het kan enorm genieten zijn maar ook azijn. Russisch roulette noemen we dat in onze vriendenkring.:+
 
Vaak is zwaarder bier met nagisting op de fles beter houdbaar. Pils in de regel minder lang. Let wel op: de smaak verandert. Dat wil niet altijd zeggen dat het lekkerder wordt. De 20 jaar oude Orval was erg lekker op zijn eigen manier, maar smaakte in geen enkel opzicht als een 'verse'!.

Uiteindelijk is het het zelfde als met oude wijn. Het kan enorm genieten zijn maar ook azijn. Russisch roulette noemen we dat in onze vriendenkring.:+

Orval?

Dan is het "Belgian Roulette"!!! _O-
 
peper gestrooid tegen al te enthousiaste katten hier in de buurt. Die klimmen nl steeds onder de hoezen op de zadels en dan is zo'n kattepootje met 5 klauwnagels niet meer zo schattig.
 
Uitlaat schoon laten vreten met Harpic Power Plus Max 10. Resultaat mag er wezen, 14 jaar rommel eraf :)
Tevens ook opnieuw gepolijst en met anticorrosie behandeld, én eindelijk op de juiste manier gemonteerd. Nu schuurt ie nergens meer aan en is de uitlaat niet meer scheef.
E30wpzN.jpg


En aangezien ik toch al bezig was heb ik ook de rest van de motor schoongemaakt van de pekel en opnieuw ingespoten met anticorrosie.
 
Uitlaat schoon laten vreten met Harpic Power Plus Max 10. Resultaat mag er wezen, 14 jaar rommel eraf :)
Tevens ook opnieuw gepolijst en met anticorrosie behandeld, én eindelijk op de juiste manier gemonteerd. Nu schuurt ie nergens meer aan en is de uitlaat niet meer scheef.


En aangezien ik toch al bezig was heb ik ook de rest van de motor schoongemaakt van de pekel en opnieuw ingespoten met anticorrosie.

God non de juu!!! Dat lijkt wel nieuw zeg!! :t:t:t
 
@HighKing Uitlaat eraf halen, harpic op borsteltje doen, en dan beginnen met inwrijven ;)
Daarna héél goed afspoelen, want het is een zuur ofzoiets, bijt echt door de viezigheid heen en je wil dat niet zo lang op je uitlaatpijp hebben :)
Daarna afdrogen, polijsten en inspuiten (of je kan 'm ook zo droog laten, dan wordt ie weer bruin na een tijdje)
 
@HighKing Uitlaat eraf halen, harpic op borsteltje doen, en dan beginnen met inwrijven ;)
Daarna héél goed afspoelen, want het is een zuur ofzoiets, bijt echt door de viezigheid heen en je wil dat niet zo lang op je uitlaatpijp hebben :)
Daarna afdrogen, polijsten en inspuiten (of je kan 'm ook zo droog laten, dan wordt ie weer bruin na een tijdje)

Klopt. Het is een 10% zoutzuur oplossing uit mijn hoofd. Heb de MSDS niet opgezocht.
Normale Harpic Max bevat formidezuur wat een stuk veiliger is voor veel andere toepassingen. Ik gebruik voor mijn velgen bijvoorbeeld Cilit Bang Badkamer en dat bevat formidezuur. Ik zal het eens op mijn uitlaatbochten spuiten binnenkort maar ik verwacht dat het niet onwijs effectief zal zijn. Zal wel wat before/after foto's maken.
 
Uitlaat schoon laten vreten met Harpic Power Plus Max 10. Resultaat mag er wezen, 14 jaar rommel eraf :)
Tevens ook opnieuw gepolijst en met anticorrosie behandeld, én eindelijk op de juiste manier gemonteerd. Nu schuurt ie nergens meer aan en is de uitlaat niet meer scheef.
E30wpzN.jpg


En aangezien ik toch al bezig was heb ik ook de rest van de motor schoongemaakt van de pekel en opnieuw ingespoten met anticorrosie.
Schitterend, werkelijk waar.
 
Uitlaat schoon laten vreten met Harpic Power Plus Max 10. Resultaat mag er wezen, 14 jaar rommel eraf :)
Tevens ook opnieuw gepolijst en met anticorrosie behandeld, én eindelijk op de juiste manier gemonteerd. Nu schuurt ie nergens meer aan en is de uitlaat niet meer scheef.

En aangezien ik toch al bezig was heb ik ook de rest van de motor schoongemaakt van de pekel en opnieuw ingespoten met anticorrosie.
Waar heb je de uitlaat mee nabehandeld dan? ;)
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Wil mijn uitlaatbochten en linkpipe ook weer netjes maken.
Al zijn die niet echt vies, maar toch. :)
 
@Worldbeater nabehandeld met S100 Korrosionsschutz, als je die dan weer warmdraait bakt de korrosieprotector zichzelf erin (naar het schijnt) Nadeel is wel dat je uitlaat dan wat plakkerig wordt (zand etc. blijft erop plakken), dus misschien is WD-40 een betere oplossing voor niet-roestende delen :)
 
Uitlaat schoon laten vreten met Harpic Power Plus Max 10. Resultaat mag er wezen, 14 jaar rommel eraf :)
Tevens ook opnieuw gepolijst en met anticorrosie behandeld, én eindelijk op de juiste manier gemonteerd. Nu schuurt ie nergens meer aan en is de uitlaat niet meer scheef.
E30wpzN.jpg


En aangezien ik toch al bezig was heb ik ook de rest van de motor schoongemaakt van de pekel en opnieuw ingespoten met anticorrosie.

Even gegoogled op dit spul maar waar is dit verkrijgbaar? Ik zie vooral de Max zonder de 10 '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan