Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Op zijn zijstandaard zetten zodat het reservoir het hoogste punt is. De banjobout op de cilinder iets lossen, er een doek omheen om eventuele remvloeistof op te vangen en je remhendel iets inknijpen. Dan de banjobout weer vast zetten.
De bovenkant van de banjo ligt hoger dan de remcilinder dus daar blijft altijd lucht achter.
Ik snap wat je bedoelt.
En ik heb dat net ook geprobeerd, maar ik ben gezegend met een motor met bouten met versleten koppen en vastgerotte meuk, dus ik krijg hem niet fatsoenlijk los.
De remklauwen heb ik schoongemaakt, ook omdat alles vast zat, en nu dit...
Bij een volgende motor bekijk ik eerst eens of de bouten er een beetje fatsoenlijk uitzien :(
 
Voorwas
Gewassen
Droog blazen
Waxen met matte was
Rimwax

En onder dekken
 

Bijlagen

  • IMG-20190419-WA0008.jpeg
    IMG-20190419-WA0008.jpeg
    177,6 KB · Weergaven: 21
Ik snap wat je bedoelt.
En ik heb dat net ook geprobeerd, maar ik ben gezegend met een motor met bouten met versleten koppen en vastgerotte meuk, dus ik krijg hem niet fatsoenlijk los.
De remklauwen heb ik schoongemaakt, ook omdat alles vast zat, en nu dit...
Bij een volgende motor bekijk ik eerst eens of de bouten er een beetje fatsoenlijk uitzien :(
Wat bij mij heel veel geholpen heeft is een nachtje de remhendel met een elastiek ingeknepen laten staan. Niet vol tegen het handvat aangetrokken maar gewoon normale druk er op.
Luchtbelletjes schijnen zich dan onder druk te gaan samenscholen en gezellig samen uit bochtjes en hoekjes richting je reservoir te gaan.

Ik kreeg een jaar geleden met ontluchten (na het reviseren van de remklauwen) de druk er maar niet op. Maar na bovenstaande uitgevoerd te hebben voelde hij de volgende dag perfect aan :Y
 
Wat bij mij heel veel geholpen heeft is een nachtje de remhendel met een elastiek ingeknepen laten staan. Niet vol tegen het handvat aangetrokken maar gewoon normale druk er op.
Luchtbelletjes schijnen zich dan onder druk te gaan samenscholen en gezellig samen uit bochtjes en hoekjes richting je reservoir te gaan.

Ik kreeg een jaar geleden met ontluchten (na het reviseren van de remklauwen) de druk er maar niet op. Maar na bovenstaande uitgevoerd te hebben voelde hij de volgende dag perfect aan :Y
Ook dat heb ik geprobeerd... hielp niet.
Wat ook nog kan zijn is dat er ergens bij de aansluiting van de klauw iets fout is gegaan... Heb ze namelijk ook gereviseerd.
Er zijn zoveel mogelijkheden en ik weet niet hoe ik er achter kom wat het is. Plus, de motor werkt niet echt mee qua handelbare bouten enzo.
Maar... Hulp is onderweg, van de week.
 
Led koplamp Unit gemonteerd. Erg blij mee. Ziet er mooi uit. Licht is ook goed.
 

Bijlagen

  • 20190419_193541.jpg
    20190419_193541.jpg
    359,5 KB · Weergaven: 18
  • 20190420_092811.jpg
    20190420_092811.jpg
    221 KB · Weergaven: 18
  • 20190419_213502.jpg
    20190419_213502.jpg
    141,1 KB · Weergaven: 18
Ook dat heb ik geprobeerd... hielp niet.
Wat ook nog kan zijn is dat er ergens bij de aansluiting van de klauw iets fout is gegaan... Heb ze namelijk ook gereviseerd.
Er zijn zoveel mogelijkheden en ik weet niet hoe ik er achter kom wat het is. Plus, de motor werkt niet echt mee qua handelbare bouten enzo.
Maar... Hulp is onderweg, van de week.
Hou er rekening mee dat als een systeem helemaal leeg is geweest dat het nog niet meevalt om het hele spul weer gevuld te krijgen. Dan is wat vastberadenheid zeker geen overbodige luxe. Met een motor kan je zonder speciaal gereedschap zo een uur / anderhalf uur zoet zijn. Het ergste wat ik ooit heb gehad was een driewielig knutselproject met 2 remcilinders en een parallele leiding. Dat duurde met 2 man een hele avond en is nog steeds niet ideaal.
 
tomtom aangesloten op de triumph (en een zekering eruit geblazen ;) )
kofferrek weer gemonteerd en standaard uitlaat (anders past kofferrek niet) zodat ze klaar is voor lange weekenden en korte vakanties.
toque limiter uit de sp gesleuteld....wordt van de week vervangen , deze heeft een klein scheurtje in mijn blok veroorzaakt (vermoedelijk)
hopen dat het scheurtje goed lijmbaar repareerbaars is.
 
Hou er rekening mee dat als een systeem helemaal leeg is geweest dat het nog niet meevalt om het hele spul weer gevuld te krijgen. Dan is wat vastberadenheid zeker geen overbodige luxe. Met een motor kan je zonder speciaal gereedschap zo een uur / anderhalf uur zoet zijn. Het ergste wat ik ooit heb gehad was een driewielig knutselproject met 2 remcilinders en een parallele leiding. Dat duurde met 2 man een hele avond en is nog steeds niet ideaal.
Ik ben denk ik bij elkaar wel het dubbele zoet geweest. Maar inderdaad, veel geduld heb ik niet. Dat komt ook omdat er geen enkele verbetering te bespeuren is. Als het nou langzaam, maar wel steeds beter ging... Dan hield ik het wel vol.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben denk ik bij elkaar wel het dubbele zoet geweest. Maar inderdaad, veel geduld heb ik niet. Dat komt ook omdat er geen enkele verbetering te bespeuren is. Als het nou langzaam, maar wel steeds beter ging... Dan hield ik het wel vol.
Dat is het punt. Als er vooruitgang is ben je er al bijna.
 
36CAC466-49A0-4AB0-89EB-20234D1B9C4D.jpeg0D179C60-A2F4-4055-8A32-CF90AF0CC0A0.jpeg47522BA8-E639-40F6-BB07-497B2E6870CF.jpeg

Normaal gesproken krijg je deze beschermers van sw-motech met de standaard spullen niet gemonteerd op een Bandit met een s-kuip
Dus de kop op de stuurgewichten gelast (tig)
Heb zo een normale stuur uitslag
De meegeleverde montage voor in het stuur waren ruk en te kort
Heb de montage spullen van acerbis gebruikt ( had ik nog over)
Heb wel de bout (RVS) moeten verlengen (tig)
Nog een geile foto van achter :+

39BF811F-2CFF-47DF-ADC5-FB3BB64841F5.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maandag brak de kabel van de snelheidsmeter/km teller van m'n VX800. Gelukkig een redelijk nette kabel gescoord bij Motorparts-online voor €15,- + €10,- verzendkosten en die kwam vandaag al binnen, dus even voorwiel eruit en kabel gemonteerd, hij telt weer.
Waar smeer je het beste zo'n kabel mee, ik heb er wat olie doorheen gespoten. De vorige deed ik met lagervet, heeft het 80.000 km gehouden.
 
Ketting schoon gemaakt, luchtfilter vervangen, olie en filter vervangen, kom maar op met het mooie weer.
 

Bijlagen

  • IMG_20190419_130007.jpg
    IMG_20190419_130007.jpg
    156,9 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20190419_152500.jpg
    IMG_20190419_152500.jpg
    146,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20190419_152441.jpg
    IMG_20190419_152441.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20190419_152631.jpg
    IMG_20190419_152631.jpg
    111,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190419_125955.jpg
    IMG_20190419_125955.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190419_152454.jpg
    IMG_20190419_152454.jpg
    124,6 KB · Weergaven: 6
Vanmorgen de motor bij Power Point Tiel afgeleverd voor een Dynojetkit en K&N filter...

ben erg benieuwd hoe die rijd als ik hem weer op mag halen*O*
 
Weer verder gegaan met het ontluchten van de remmen. Na de, helaas niet door mij, geconstateerde lekkage opgelost te hebben inmiddels alweer een paar uurtjes bezig geweest met weinig succes. Net wel eindelijk een paar kleine belletjes het reservoir in zien bubbelen, dus nu de hendel maar weer een nachtje half ingeknepen laten.
 
Ketting smeersysteem gemonteerd op mijn vriendin haar f800gs. Flink wat werk aangezien ik de leiding precies met de remleiding mee heb laten lopen. Tevens op elke plek waar die vast zit krimpkous tegen slijtage erom gedaan.

1389628
1389629
 
Terug
Bovenaan Onderaan