Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Mooie motor world damn!!
Vanaf deze hoek spring je er zó op! :+

DSC_1774.jpg

Ik dacht laat ik ook eens even het eerste rondje maken vandaag, als een kind zo blij met het mooie weer rij ik met mn spullen in de auto naar de oma van mijn vrouw waar de motor staat, kom heel blij binnen en zeg; Hey ik kom even motor halen om een rondje te rijden...

waarop ze vraagt:

Heb je de accu meegenomen........?

Die was dus nog thuis;)
Wel slim van haar. _O-
 
Luchtfilter vervangen, zat nog OEM in, dus ik geloof dat die nooit vervangen geweest is :+

iNyGl75.jpg


Links OEM, rechts Hiflo Filtro
 
nieuwe banden ingereden samen met nieuwe ketting set en vervanging koelvloeistof slangetje . Heerlijk weer en prima vertoeven op de motor .
 

Bijlagen

  • falco.JPG
    falco.JPG
    161,9 KB · Weergaven: 20
  • 20190209_100311.jpg
    20190209_100311.jpg
    811,7 KB · Weergaven: 16
  • 20190209_101338.jpg
    20190209_101338.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 14
  • 20190209_101351.jpg
    20190209_101351.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Vandaag de winterwielen (TKC80) maar weer omgewisseld voor de zomerwielen (TKC70). Met die huidige temperaturen zijn de noppen niet meer nodig voor WW...
 
Vanochtend na ruim 7 weken zeil van de motor gehaald, druppellader losgekoppeld, banden op spanning gebracht, batterij in de Navigator VI en weer eens een rondje getoerd.
Aanvankelijk leek ik de enige motorrijder, maar terug dichter bij huis rond 12:00 werd het aanzienlijk drukker met andere rijders .
Het zout was helaas nog niet overal van de weg verdwenen, deze week hoop ik op wat woon-werk-motor kilometers :Y
 
Topkoffer rek eindelijk binnen.. deze maar gelijk geplaatst.. heerlijk de 3 mogelijkheden. Geen plateau, alleen plateau of de topkoffer erop..

20190217_142310.jpg
20190217_142257.jpg
20190217_172922.jpg
 
Pulsgevers van de GPZ500 vervangen. Hopen dat dit het probleem van afslaande motor is. Volgend weekend proefrijden.
Meteen olie, oliefilter en pakking vervangen.
 

Bijlagen

  • 77529713-C532-4931-9C81-86750DAF1D59.jpeg
    77529713-C532-4931-9C81-86750DAF1D59.jpeg
    784,8 KB · Weergaven: 9
  • 3575B6EB-CF5C-4CA8-8F53-34CCAFB96D1E.jpeg
    3575B6EB-CF5C-4CA8-8F53-34CCAFB96D1E.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 8
Het balhoofd van de enfield stuurde wat onregelmatig en zwaar, afstellen hielp niets en ik besloot het balhoofdslager te vervangen..
Deze bestelt vanuit India maar, bij deze motor moeten dan de vorkpoten er uit en die zaten loeivast.. een ring/steek nr 34 op de half-inch inbus en flink wat kracht sprongen ze met een knal los. Ik nam me voor de schoefdraden met vet in te smeren bij hermontage.

De bovenste helft (rolden wat kogeltjes uit) zag er niet gek uit.
dmqzNme.jpg

De onderste helft duidelijk aangetast door vocht/pekel wat door het kiertje kennelijk toch z'n weg kan vinden.
LGcndvl.jpg

Oud vs. nieuw
Z9C9bpf.jpg
.

Dan het spul weer in elkaar zetten.. Het lager afstellen en deze komende tijd af en toe controleren, het kan zich nog wat 'zetten'.
Maar het valt niet mee als je gereedschap steeds wordt afgepakt.
rLR4x7d.jpg

zbOEO24.jpg

Anyway, zelfs dit beest wordt eens moe en kan ik 't spul afmonteren.
LmvquXB.jpg

..en is weer 'Fahrbereit' (en remt ook weer)
VVQjzeh.jpg
 
Tankdop is eindelijk binnen van Ali, dus vandaag slot en onderste stukje omgezet van de oude dop, en ziet er weer als nieuw uit :)

PeO6CxLm.jpg
472s7NAm.jpg
3ayoykMm.jpg
 
@Willem héél weinig aandenken, zal de tankdop als aandenken houden :)
Gat in het budget, laten we de kosten berekenen op 200€ waarvan 135€ aan verf, 11€ aan de tankdop, en de rest voor diverse aankopen die in feite een investering zijn. (Dual action polijstmachine, meguiars cutting & polishing compound, cutting pads,...) Kan ik altijd gebruiken om krasjes eruit te polijsten, zelfs bij de wagen ;)

Die 3-step verf is enorm duur voor wat het is.
 
@Willem Als ik zo de prijzen zag die werden voorgeschoteld bij anderen die hun bekleding hebben laten spuiten, kostte hun dat een 3-400-tal euro'tjes.
Voor die prijs kan ik een nieuwe set (al dan niet OEM) van China bestellen, maar dan heb ik die bijkomende spulletjes niet zoals die polijstmachine enzo ;)
 
@Willem Als ik zo de prijzen zag die werden voorgeschoteld bij anderen die hun bekleding hebben laten spuiten, kostte hun dat een 3-400-tal euro'tjes.
Voor die prijs kan ik een nieuwe set (al dan niet OEM) van China bestellen, maar dan heb ik die bijkomende spulletjes niet zoals die polijstmachine enzo ;)
Daarom kocht ik een lasapparaat en koker i.p.v. een kant en klare aanhanger.
Het is ook leuk om te doen, hoort bij de hobby motor.
 
Nette oplossing als die twee stangetjes het enige zijn wat in het zicht blijft.

Ja vind ik ook.. Alleen nu gaan twee stangetjes precies voor mijn achter knipperlichten omhoog.

20190219_173459.jpg


Die heb ik nu voorlopig naar iets naar buiten gebracht. Met de originele knipperlichten zou je daar geen last van hebben, aangezien de originele van die grote knipperlichten zijn. Bij die lopen ze er precies langs. Maar met de kleinere knipperlichten gaat dat niet op..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan