Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik heb hem ongeveer 40 km laten rijden. Lijkt mij beter, en is sowieso veeeeel leuker, dan telkens in de schuur starten en wachten tot hij warm is.
 
Als de zon van achteren op de binnenkant van de kuipruit schijnt en je vergeten bent een handschoen op je teller unit te leggen krijg je van die smelt plekjes.... Dan helpt een stickertje eea te verdoezelen, maar op je gegeven moment....

1547664815038.png



1547664829533.png
 
De wiellagers van het voorwiel van de RT vervangen :)


Daarvoor moest ik toch echt wachten op het juiste gereedschap, want het tussenbusje past bij de BMW zo strak dat je een simpele stalen staaf en gewoon niet goed genoeg op krijgt. Dus die heb ik besteld, kwam vandaag eindelijk binnen en ben maar gelijk aan de hobby gegaan. Met het goede stukje gereedschap was het zo gepiept *O*

't Is eigenlijk een set met slide-hammer, ook een leuk idee maar daarmee kwam de boel nog steeds niet los _O- Dus toen maar andersom gebruikt en er gewoon op geramd, dat werkte voortvarender :+

DFE9B79A-B48F-4514-B8B7-96A13132D409.jpeg1EC12EFD-B2DB-4A7C-B2D2-C7337A2BE2FF.jpeg8AC8F9DB-2CB2-411F-86A2-110AF1EC4186.jpegAF31B3C2-CC03-42A9-84E6-8BAE0F576876.jpeg268D95F2-29BE-4771-BB36-47E1AD1B2C70.jpegF309DB4B-6125-422E-8D36-9114236B1A84.jpeg05FB519D-5AC5-4598-A69B-553425FE4673.jpeg

Best wel toffe wielen heeft dat ding eigenlijk, dat valt normaal totaal niet op :+
 
Laatst bewerkt:
olie keerring van de cardan klok vervangen. Had ik al een tijdje liggen omdat de boel een beetje olie zweette. Was uiteindelijk een simple klusje, jammer dat ie net na het wisselen van de cardan olie ging lekken.

54tFn8B.jpg

eMxXnWF.jpg
 
Zwarte laarzen ingesmeerd met ledervet (dubbin), en mijn nubuck laarzen ingespoten met waterproofing spray, beide van de Decathlon :)
Lekker goedkoop en werkt goed :) (ook -tig keer goedkoper dan de gelijkaardige producten van S100.)
 
Heat shields van de uitlaatbochten afgehaald, deze gaan naar Canada om te gebruiken als mal om er een mooi setje carbon van te kunnen maken. :)
 
Vandaag heb ik aan de 1190 adventure het gehele luchtfilter systeem vervangen voor een ander exemplaar, het sas systeem verwijderd, fuel dongles geplaatst zodat die onderin niet meer zo traag reageert, nieuwe Cyclops led verlichting erop gezet, en de tomtom bedrading maar eens er op gezet.

Zo'n grote tank is super handig als je op vakantie gaat, maar niet als je hem er bijna vol van af moet halen:+
IMG_20190121_190614.jpg
 
Vandaag heb ik aan de 1190 adventure het gehele luchtfilter systeem vervangen voor een ander exemplaar, het sas systeem verwijderd, fuel dongles geplaatst zodat die onderin niet meer zo traag reageert, nieuwe Cyclops led verlichting erop gezet, en de tomtom bedrading maar eens er op gezet.

Zo'n grote tank is super handig als je op vakantie gaat, maar niet als je hem er bijna vol van af moet halen:+
Bekijk bijlage 1349488
Moest echt drie keer kijken naar die foto’s😜. Wel veel gedaan dan vandaag!
 
Moest echt drie keer kijken naar die foto’s😜. Wel veel gedaan dan vandaag!
Ja hahaha, was alles aan het opsparen aangezien het vervelendste bij de motor de gigantische hoeveelheid bouten demonteren is voordat je de tank er af kan halen.:(

Eerste keer dat het monteren sneller ging dan het demonteren doordat ik veel overbodige slangen heb weggehaald:t
 
Hahaha, ik heb de tank van de Africatwin 750 vrijwel leeggereden voor de winter. Ik wist dat ik hem eraf ging halen. Scheelt bijna 20kilo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan