Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

766226E6-6373-44C9-A4F6-E6729B25FB30.jpeg


Strip 20x4x..

B0067E5B-1D82-4996-A568-D0850EA2F5B6.jpeg


Verwarmen en klappen gegeven

9C5172AE-367B-4480-82BA-33D7A886F670.jpeg
Passen zonder te meten


E24085D5-8FAC-4301-BA6D-6DDE7C9BA0A5.jpeg


Lijn van het blok aanhouden.

B8727B83-AA55-4660-9403-224E982F3ADD.jpeg


Nu heeft de CB ook een automatische kettinginvetterdinges.
 
Voor het eerst sinds de vrijdag voor kerst weer opgestapt. Geen enkel probleem, hoewel de motor in een onverwarmd schuurtje staat Hoera! :}
Heb je een Engelse motorfiets uit 1956? :?

Ik ga er bij mijn hondaatjes (ook bij die van ruim 40 jaar oud) klakkeloos vanuit dat ze gewoon normaal starten. Zeker tot zo'n twee maanden stilstand.

Alhoewel, vanochtend in eerste instantie niet. Dodemansknop... :X
 
Heb je een Engelse motorfiets uit 1956? :?

Ik ga er bij mijn hondaatjes (ook bij die van ruim 40 jaar oud) klakkeloos vanuit dat ze gewoon normaal starten. Zeker tot zo'n twee maanden stilstand.
Heb een poosje getobt met een te zwakke accu. Dat is gelukkig verholpen en ik ben blij dat die problemen voorbij zijn!
Alhoewel, vanochtend in eerste instantie niet. Dodemansknop... :X
_O-
 
Testrit gedaan met mijn Viffer na al die rommel terug te installeren: verdict: IK = BLIJ *D
Het werkt allemaal, temperatuur blijft rond de 77°C schommelen zelfs bij harder rijden ;)
Geen lekjes, achterrem wordt wel 60°C, maar de voorste blijven 22°C
Achteraan organisch, vooraan gesinterd.
 
Orginele kuipruit weer op de Fazer en ik heb de motorolie ververst met heerlijke Valvoline 5w40 van de Action. Normaal ga ik voor eigen merk Action maar die was uitverkocht. Heb wel vaker de Valvoline variant gebruikt en die functioneert ook prima maar is iets duurder.
Ohja, en de motor lekker ingesmeerd met Pledge Meubelolie. smoooooooth ;)
 
Ik zou die koffer helemaal volhangen met reflectoren denk ik, hij steekt niet echt af tegen de weg.. Straks parkeert iemand zn auto of vrachtwaggel er boven op.
 
Ik zou die koffer helemaal volhangen met reflectoren denk ik, hij steekt niet echt af tegen de weg.. Straks parkeert iemand zn auto of vrachtwaggel er boven op.
Die topkoffer word gebruikt als kentekenplaathouder en achterlichtdrager en de knippers komen daar aan. De achterkant van de koffer die als het goed is morgen binnenkomt krijgt nog wat reflectors. Of ik moet nog wat beters verzinnen.
Misschien zon oranje kindervlagje erachter
Je wordt achtervolgd. :P Ziet er goed uit. :t
Ik zat ook steeds achterom te kijken, m’n spiegels vertonen slijtsporen
Dat koffertje zal niet het eindproduct zijn denk ik.
Wel de laatste in de rij..
 
Morgen komt een bak van 45*45*90 aan en die komt voor de topkoffer.
Aan de motor zitten twee koffers van elk 35 ltr
Bijelkaar is dat bijna 300 ltr
 
Nadat ik gisteren stil stond bij een tankstation na het tanken met m'n VF750F die niet meer wilde starten heb ik vandaag maar eens gekeken wat er nu weer de reden was.

Eerst maar even het vloeistofniveau gecorrigeerd, vervolgens de accu aan een lader gelegd en wilde nog steeds niet starten. Startrelais tikt even en alle lampjes doofden. Accuspanning donderde tot iets van 8 a 6 volt in elkaar

Acculader (zo'n ouderwetse in zo'n stalen behuizing) was zeer snel klaar met laden. Heb nog een accu voor deze motor los liggen die een keertje goed warm was geworden en deze dezelfde behandeling gegeven en deed exact hetzelfde.

Zelfs met een autoaccu wilde de startmotor niet netjes rondgaan vreemd genoeg. Startkabels hebben echter kolossale klemmen dus kan zijn dat ik deze er niet goed opkreeg of alle stroom direct in de accu "gezogen" werd.

Vervolgens maar de accu van de sevenfifty overgezet. (exact dezelfde accu) en starten lopen, laadvoltage is gewoon perfect. stationair net onder de 14, niet hoger dan 14.5 volt ongeacht hoeveel verbruikers ik aan had staan

Voor nu deze accu er maar in gelaten en een nieuwe accu gekocht (De SF staat nu toch op de operatietafel voor een nieuwe uitlaat)

db
 
(…)

Ik zat ook steeds achterom te kijken, m’n spiegels vertonen slijtsporen
Hier snij je een probleem aan waar ik al jaren mee worstel: voorwerpen slijten door gebruik. Maar slijt een ruit sneller als je er veel door kijkt? En een wijnglas, slijt dat als je erdoor kijkt naar de wijn in plaats van door de opening? ;)
 
Hier snij je een probleem aan waar ik al jaren mee worstel: voorwerpen slijten door gebruik. Maar slijt een ruit sneller als je er veel door kijkt? En een wijnglas, slijt dat als je erdoor kijkt naar de wijn in plaats van door de opening? ;)

Ik durf te beweren van wel!


Maar of die bewering klopt durf ik niet te beweren.
 
Bij Pajic geweest, nieuwe uitlaat er onder laten zetten. Honderd keer beter dan de fabrieks uitlaat van de bandit! GSF 650 2005.
Vakman die Pajic... Geweldig om naar te kijken :) Zou het zelf niet kunnen, dus dan al gauw mooi!
 
Met de BMW geklooid... Dat is dus zo’n apparaat waar de eerste keer van alles niet wil omdat je de spullen niet blijkt te hebben, alles moet met 'BMW speciaaltooltjes'.

Begonnen met de wiellagers vóór inspecteren want de voorkant maakte toch maar wat gek gezoem, en de vooras zit dus vast met een inbus 22. 22 ja. Had ik zo niet liggen (gek heah) dus moest improviseren: pijpsleutel gebruiken. Het was niet van harte maar het ging :P Overigens waren ze inderdaad naar de klote, dus die staan op de bestellijst, goed da'k even gekeken heb. In ieder geval waren de remblokjes prima.

In de categorie van voor naar achter werken, toen de dynamoriem vervangen. Eerst al het plastic eraf (rustig een uur later :')) en hoewel die oude riem er best af wilde, kreeg ik de nieuwe er niet normaal omheen. Ik miste het speciaaltooltje natuurlijk :') Uiteindelijk de dynamo zelf maar een stuk losgeschroeft zodat ik hem er overheen kon wippen. Handig ontwerp hoor, vooral ook omdat tijdens het hele proces die verrekte duolever spectaculair in de weg zit _O-

Kleppen stellen is dan weer kinderspel... die koppen vragen er gewoon om op tijd gesteld te worden. Ze steken keurig uit en zijn met basic tools te stellen. Toppie. Luchtfilter is zelfs zonder gereedschap. Bougies geven geen problemen en de olie eruit laten lopen is ook geen punt (duh), oliefilter... uhh wel. Mijn oliefiltersteutel (zo'n ding met ketting) past niet, daarvoor zit ie (rondom) veel te nauw tegen het carter gemonteerd. Aangezien ik de volledige onderhoudsgeschiedenis heb en weet dat ie vrij recent wél is vervangen, sla ik een keertje over. Volgende keer: oliefiltersleutel van BMW hebben. Of een model met een band ipv ketting, dat werkt waarschijnlijk ook wel. Nog wel even de gasklephuizen gesteld en het zaakje draait weer soepeltjes. Bakolie stinkt. Maar goed, ook maar gedaan. Olie voor de telelever blijkbaar vergeten te bestellen B| Naja, op de lijst en dat wordt een weekend binnenkort ergens.

Maaaaarrrr we zijn er nog niet, morgen nog even de navigatie en verstralers op contact bouwen, die kun je nu gebruiken wanneer je maar wilt. Maar goed dat nog niemand dat ontdekt heeft :+ Daarna de tupperware er weer op, had ik vandaag geen zin meer an...
 
Andere bandjes
Met de BMW geklooid... Dat is dus zo’n apparaat waar de eerste keer van alles niet wil omdat je de spullen niet blijkt te hebben, alles moet met 'BMW speciaaltooltjes'.

Begonnen met de wiellagers vóór inspecteren want de voorkant maakte toch maar wat gek gezoem, en de vooras zit dus vast met een inbus 22. 22 ja. Had ik zo niet liggen (gek heah) dus moest improviseren: pijpsleutel gebruiken. Het was niet van harte maar het ging :P Overigens waren ze inderdaad naar de klote, dus die staan op de bestellijst, goed da'k even gekeken heb. In ieder geval waren de remblokjes prima.

In de categorie van voor naar achter werken, toen de dynamoriem vervangen. Eerst al het plastic eraf (rustig een uur later :')) en hoewel die oude riem er best af wilde, kreeg ik de nieuwe er niet normaal omheen. Ik miste het speciaaltooltje natuurlijk :') Uiteindelijk de dynamo zelf maar een stuk losgeschroeft zodat ik hem er overheen kon wippen. Handig ontwerp hoor, vooral ook omdat tijdens het hele proces die verrekte duolever spectaculair in de weg zit _O-

Kleppen stellen is dan weer kinderspel... die koppen vragen er gewoon om op tijd gesteld te worden. Ze steken keurig uit en zijn met basic tools te stellen. Toppie. Luchtfilter is zelfs zonder gereedschap. Bougies geven geen problemen en de olie eruit laten lopen is ook geen punt (duh), oliefilter... uhh wel. Mijn oliefiltersteutel (zo'n ding met ketting) past niet, daarvoor zit ie (rondom) veel te nauw tegen het carter gemonteerd. Aangezien ik de volledige onderhoudsgeschiedenis heb en weet dat ie vrij recent wél is vervangen, sla ik een keertje over. Volgende keer: oliefiltersleutel van BMW hebben. Of een model met een band ipv ketting, dat werkt waarschijnlijk ook wel. Nog wel even de gasklephuizen gesteld en het zaakje draait weer soepeltjes. Bakolie stinkt. Maar goed, ook maar gedaan. Olie voor de telelever blijkbaar vergeten te bestellen B| Naja, op de lijst en dat wordt een weekend binnenkort ergens.

Maaaaarrrr we zijn er nog niet, morgen nog even de navigatie en verstralers op contact bouwen, die kun je nu gebruiken wanneer je maar wilt. Maar goed dat nog niemand dat ontdekt heeft :+ Daarna de tupperware er weer op, had ik vandaag geen zin meer an...[/QUOT
 
Terug
Bovenaan Onderaan