Wanneer begint jullie motorseizoen 2019

Laat dit jaar, want ik was mijn voorvork aan het opknappen, en nieuwe vering aan het monteren. Afgelopen zaterdag de eerste rit van het jaar gemaakt.
 
Vrijdag 21 december, toen heb ik mijn rijbewijs opgehaald *O*En nu zodra het droog is er lekker mee naar het werk of een stukje touren. :]
 
Paar dagen terug weer uit de schuur gehaald. Als het goed is wordt het weer beter deze week!
 
Die van mij is nooit opgehouden. Heb elke week wel minimaal 1x de motor gepakt, maar met de temperaturen nu rond de 10 graden overdag rij ik lekker elke dag en steeds meer plezierritjes ook.

Hoop dat het nu omhoog gaat en niet in maart ineens weer gaat vriezen...
 
Motorseizoen? Wat is dat? Ik rij gewoon lekker door!
Handvatverwarming op 100%, regenoverall aan, leuk muziekje op en gaan *D
Maar als het nu bakken regent en sneeuwt, dan blijf ik liever binnen en verlang ik naar het mooiere weer (die er vandaag wel was!)
 
Ik ben benieuwd waarom zovelen hun motor niet aan pekel blootstellen maar de veelal duurdere auto wel.
Mijn motor(scooter) blijft alleen staan als het glad is, maar het is niet mijn favoriete vervoermiddel. Afstanden tot 15 a 20 km gaan per fiets (ca 9.000 km/jr), langere afstanden met de auto (22.000), en als die niet beschikbaar is de motor (5.000).

P.s. Desondanks heeft hij dat uitstekend doorstaan (bj 2008, 51.000 km). Hij heeft enkele roestplekjes en soms een electrisch contactje dat hapert of een remcylinder die wat stroef loopt maar dat is het wel. Ga ik onder de auto liggen (2014, 110.000) dan is bijna alles roestkleurig.
 
Laatst bewerkt:
Die winterstop ben ik maar mee gestopt. Verschrikkelijk irritant gewoon.

Ik heb gisteren dus al een ritje over onze mooie Veluwe gedaan.
 
Ik heb ook een verzekering met winterstop (knmv), maar het bleek dat ze het einde van de winterstop met een paar dagen hadden vervroegd ivm. de motorbeurs. Heb dus gisteren vast een eerste ritje kunnen maken, door 't Gooi. Volgens mij was ik niet de enige, want ik ben heel wat andere motorrijders tegengekomen en die zwaaiden allemaal nog net iets enthousiaster dan normaal. Ik heb vorig voorjaar pas mijn rijbewijs gehaald, dus ik had verwacht dat het na drie maanden niet gereden te hebben wel even wennen zou zijn. Maar dat was eigenlijk helemaal niet zo; viel me mee.
 
Ik heb ook een verzekering met winterstop (knmv), maar het bleek dat ze het einde van de winterstop met een paar dagen hadden vervroegd ivm. de motorbeurs. Heb dus gisteren vast een eerste ritje kunnen maken, door 't Gooi. Volgens mij was ik niet de enige, want ik ben heel wat andere motorrijders tegengekomen en die zwaaiden allemaal nog net iets enthousiaster dan normaal. Ik heb vorig voorjaar pas mijn rijbewijs gehaald, dus ik had verwacht dat het na drie maanden niet gereden te hebben wel even wennen zou zijn. Maar dat was eigenlijk helemaal niet zo; viel me mee.
Weer wat geleerd. Ik wist helemaal niet dat er een winterstop verzekering bestond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan