Wanneer begint jullie motorseizoen 2019

Voor mij altijd 1 maart.
Vanwege overgangsregeling MRB (wegenbelasting) voor mijn young-timer waar je niet wordt verondersteld te rijden tussen 1 dec en 1 mrt.
Van 1 dec tot half feb vind ik dat nooit een probleem.
Maar medio feb wordt het zonnetje sterker en soms heb je er al een hele mooie dag tussen, dan baal ik dus wel. Zoals dit weekend dus!
Nog effe volhouden, over 2 weken kan ie weer!

Nog ietsje langer volhouden en dan heb ik dat gezeik ook niet meer.
Over enkele jaren is de motor 40 en dan gewoon het hele jaar tuffen. Als er geen zout op de weg ligt. :]
 
Gaaf initiatief! Hier hebben we ook zoiets, alleen dan alleen met vrachtwagens. Een hele kolonne die dan het hele eiland over rijd, de gezichten van de kinderen en ouderen met een beperking zou je moeten zien, ze vinden het geweldig!
 
Gaaf initiatief! Hier hebben we ook zoiets, alleen dan alleen met vrachtwagens. Een hele kolonne die dan het hele eiland over rijd, de gezichten van de kinderen en ouderen met een beperking zou je moeten zien, ze vinden het geweldig!
Oke top. Welk eiland en wordt dit begeleid door motorverkeersregelaars?
 
Oh ik wist niet dat je letterlijk een pizza brommer bedoelde. Dacht dat je het over een Ducati had.
Gewetensvraag: "Rij jij net zo asociaal als de meeste pizza schoffies ?" :+
jessedew rijd pizzabrommert (reageerde op ZIJN post ;):+)
nee, zo asociaal rijd ik gelukkig niet O-)
maar net zoals iedere motorrijder, pak ik gewoon wel eens mn kansen om traagrijders, linksplakkers en appers te passeren :Y
motto voor zulke momenten: als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan O-):+:t:]

Gr.
Lonewulf
 
Hoewel ik het hele jaar rij, is echte seizoen donderdag begonnen met de eerste vakantierit. Ik zit nu nabij Almeria op een camping. Gepland zijn ritten o.a. naar de Sierra Nevada.
Dan heb je al aardig wat km gemaakt. Mooie reis zo te zien. Hoe lang ben je onderweg voor deze reis en welke plaatsen ga je nog bezoeken? Je zit al tegen Noord-Afrika aan._O- Veel plezier nog.
 
@Peek66 :
Ik ben sinds donderdagavond weg.
Eerst naar Noord Spanje, 1500 km, daarna in twee dagen naar Almeria. Totaal zo'n 2400 km.
Ik blijf hier 'n paar dagen en daarna noordwaarts. Mogelijk via Ronda.
De enigste planning is om midden volgende week thuis te zijn.
Noord Afrika is dichtbij en velen maken ook een uitstapje hier naar toe. Mogelijk iets voor het najaar, october/november als ik wat meer tijd heb.
 
In Januari reed ik nog in de Eifel door de sneeuw, een weekendje weg.

Gisteren keek ik naar buiten, zag de temperaturen en dacht: wow, wat een weer, tijd om lekker even te touren. Ik klim in mijn pak, start mijn bike en: dood.

Accu naar de knoppen... *zucht*
 
Als er geen pekel op de weg ligt.
Kou kun je je op kleden, als het even kan op de motor i.p.v. het suffe blikkie.
 
@Peek66 :
Ik ben sinds donderdagavond weg.
Eerst naar Noord Spanje, 1500 km, daarna in twee dagen naar Almeria. Totaal zo'n 2400 km.
Ik blijf hier 'n paar dagen en daarna noordwaarts. Mogelijk via Ronda.
De enigste planning is om midden volgende week thuis te zijn.
Noord Afrika is dichtbij en velen maken ook een uitstapje hier naar toe. Mogelijk iets voor het najaar, october/november als ik wat meer tijd heb.
Dan heb je nog een mooie reis voor de boeg. Je hebt meerdere opties, via Portugal is ook prachtig. Fijne reis nog.
 
In Januari reed ik nog in de Eifel door de sneeuw, een weekendje weg.

Gisteren keek ik naar buiten, zag de temperaturen en dacht: wow, wat een weer, tijd om lekker even te touren. Ik klim in mijn pak, start mijn bike en: dood.

Accu naar de knoppen... *zucht*
Dat is balen. Ik zet hem constant aan de druppellader.
 
Gisteren :)
- Lange tijd tegen mijn dochter gezegd dat als ze 10 jaar is, en goed op de motor zit, ze mee achterop mag. Dit was het moment, geweldig vader/dochter moment (al denkt mijn vrouw daar anders over :) ).
- Meteen even een goedkoop chinees communicatiesetje getest, werkt goed genoeg om toch even te checken dat alles goed gaat achterop.

IMG_20190224_144349.jpg
 
Topkoffer(tje) achterop!
Geen porem om zo'n motor dan kukelt ze er tenminste niet achterover af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan