Waarom zag deze motorrijder de slagboom niet?

Omdat het een Nederlander is. Een significante hoeveelheid Nederlanders zijn te dom om te snappen dat als er een rood kruis boven de snelweg hangt dat het niet de bedoeling is dat je op die baan gaat rijden. Ze proberen het die mensen nu met grote borden langs de snelweg duidelijk te maken want een theorie & rijexamen is duidelijk niet afdoende. Komt nog eens bij dat het ook behoorlijk kut uitgevoerde weg is en dan krijg je dit soort dingen. Die slagboom is voor de weggebruikers als stront voor vliegen. Er landt er regelmatig eentje op.
 
Laatst bewerkt:
Slagboom is ook nog eens onlangs ondet handen genomen door ongelukken.
Er zitten volgens mij zelfs ledjes in verwerkt en dasrnaast fluoriserende stickers.
Blijft heel erg raar om te zien dat mensen er volop inrijden.

En idd rode kruizen worden massaal genegeerd maar waarom eigenlijk?
Ik denk dat veel mensen er gewoon niet naar kijken of denken dat het onnodig gesloten is.
Dat komt naar mijn mening ook al te vaak voor, afgesloten rijstroken waar verder niets bijzonders mee aan de hand is. Wat natuurlijk niet betekent dat je er op mag rijden, maar er zal wel weinig begrip voor zijn dat het zo vaak genegeerd wordt?
Of bij een ongeluk bv, na het ongeluk kan het zo maar zijn dat je meer als 1 km nog rode kruizen aan staan en veel later pas worden vrijgegeven.

Ach ja, just drive safely and pay FULL attention.
Hoop dat de beste man en vrouw snel herstellen hoewel de berichtgeving over de toestand van de man niet al te best lijkt te zijn.
 
Hoe krijg je files, jezus wat een zooi simpele zielen.
:^ hoe sommige ook nog oversteken terwijl er al aardig wat mensen staan.
Soms moet je ook blijven nadenken, gelukkig niemand meer gewond.
Zo op het filmpje wel een heel simpele actie van die motorrijder :X
 
Daarin kunnen wij Nederlanders best nog wat leren van de duitsers.
Die volgen wel gewoon netjes de regels en stellen zichzelf niet constant boven de wet.

Maar dit geval lijkt me daar weinig mee te maken te hebben.
Die heeft het gewoonweg niet gezien. :)
 
Deze vond ik ook nogal verwonderlijk...eigenwijze eikels bestaan schijnbaar nu eenmaal en die horen niet op de weg mijn inziens :?
 
Omdat het een Nederlander is. Een significante hoeveelheid Nederlanders zijn te dom om te snappen dat als er een rood kruis boven de snelweg hangt dat het niet de bedoeling is dat je op die baan gaat rijden. Ze proberen het die mensen nu met grote borden langs de snelweg duidelijk te maken want een theorie & rijexamen is duidelijk niet afdoende. Komt nog eens bij dat het ook behoorlijk kut uitgevoerde weg is en dan krijg je dit soort dingen. Die slagboom is voor de weggebruikers als stront voor vliegen. Er landt er regelmatig eentje op.
Omgekeerd hetzelfde, als de spitsstroken open zijn vertikken ze het juist vaak op de extra baan te rijden. Helemaal als die extra baan rechts zit.
 
Enige verzachtende is mogelijk de regen. Voor de rest kan ik mij niet voorstellen dat je zoveel mist van alles om je heen, kruizen, slagboom, lichten en geen verkeer voor en achter je.
 
Ik vind het onvoorstelbaar. De mensen die daar rijden, en zeker in de ochtendspits, rijden daar vrijwel elke dag en dan zou je toch moeten weten hoe het daar zit.

Mensen die toch door een rood kruis te rijden en zelfs de slagboom raken, moet je het rijbewijs afnemen: ze zijn gewoon te dom om zelfstandig aan het verkeer deel te nemen, zijn een gevaar voor zichzelf en anderen en veroorzaken (extra) files.

Maar goed, laten we maar eens beginnen die sukkels zelf de schade te laten betalen. Dat de verzekering zegt sorry meneer, maar dit soort domme acties valt buiten de polisvoorwaarden.
 
Laatst bewerkt:
Daarin kunnen wij Nederlanders best nog wat leren van de duitsers.
Die volgen wel gewoon netjes de regels en stellen zichzelf niet constant boven de wet
.

Maar dit geval lijkt me daar weinig mee te maken te hebben.
Die heeft het gewoonweg niet gezien. :)

En ik kan je vertellen dat dat vreselijk irritant is. Ik kom er zeer regelmatig want mijn vriendin is duitse en woont in de Eifel. De mentaliteit van duitsers is er een waar ik vreselijk van gruwel.
 
En ik kan je vertellen dat dat vreselijk irritant is. Ik kom er zeer regelmatig want mijn vriendin is duitse en woont in de Eifel. De mentaliteit van duitsers is er een waar ik vreselijk van gruwel.
Nou, in het verkeer kan je ze best hebben. Ik vind echt dat ze over het algemeen voorbeeldgedrag vertonen.
 
En ik kan je vertellen dat dat vreselijk irritant is. Ik kom er zeer regelmatig want mijn vriendin is duitse en woont in de Eifel. De mentaliteit van duitsers is er een waar ik vreselijk van gruwel.
Goed excuus om regelmatig in de Eifel te rijden! Maar ik neem aan dat je daar ook wel eens vreemde capriolen ziet. Ik kan me in ieder geval nog wel een paar Duitse motorrijders herinneren met laten we zeggen gedurfde snelheden en inhaalmaneuvres. Hoezo snelheidslimiet en inhaalverboden?
 
Ik verbaas mij meer over de droevige kwaliteit van de camera beelden.
Nu begrijp ik ook waarom het geen zin heeft om deze beelden allemaal op te slaan, als er een overval wordt geregistreerd zie je nog maar 2 pixels.
 
Nou, in het verkeer kan je ze best hebben. Ik vind echt dat ze over het algemeen voorbeeldgedrag vertonen.

Vind je? Staat ergens een bord 50 gaan ze gelijk op de rem, rijden ze irritant verder met 48 kmh, staat het vereekrslicht op groen gaan ze afremmen want het zou wel eens een keer rood kunnen worden, moeten ze ergens afslaan dan gaat dat alsof ze met een Leopard tank onderweg zijn daarom hebben zoveel duitsers ook auto's met dubbele uitlaat, kun je er steigerpijpen in duwen en ze de bocht om dragen. Ja, en gras maaien mag er ook niet op zondag |( . laat ik dan nou net tijd hebben.
 
Goed excuus om regelmatig in de Eifel te rijden! Maar ik neem aan dat je daar ook wel eens vreemde capriolen ziet. Ik kan me in ieder geval nog wel een paar Duitse motorrijders herinneren met laten we zeggen gedurfde snelheden en inhaalmaneuvres. Hoezo snelheidslimiet en inhaalverboden?

Kom er nooit met de motor, veel te veel Polizei in het weekend en veel te druk. Ga dan liever in de Ardennen.
 
Ik verbaas mij meer over de droevige kwaliteit van de camera beelden.
Nu begrijp ik ook waarom het geen zin heeft om deze beelden allemaal op te slaan, als er een overval wordt geregistreerd zie je nog maar 2 pixels.

Ik begrijp niet dat die beelden op youtube staan, zoveel over het thema privacy die gewaarborgd is. Ik was het namelijk op die motor en ik wilde de kortste weg naar de hoeren nemen toevallig :+
 
Ik begrijp niet dat die beelden op youtube staan, zoveel over het thema privacy die gewaarborgd is. Ik was het namelijk op die motor en ik wilde de kortste weg naar de hoeren nemen toevallig :+
Dan kan je beter de IJtunnel nemen!
 
Lijkt me typisch gevalletje "even helemaal in gedachten verzonken en op de automatische piloot rijden"

Kwam nu even verkeerd uit inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat hij bewust daar rijd.

Volgens mij heeft iedereen dat wel eens, zeker wanneer je altijd op dezelfde weg rijd, ik heb het ook wel eens gehad, zo'n momentje van WTF ben ik hier al???

Het blijft gewoon altijd opletten en proberen actief te zijn.

Ik hoop dat het weer beter met hem gaat.
 
Ik ben daar totaal niet bekend dus over de situatie op de weg kan ik niets zeggen. Maar ik kan me (als ik heel goed m'n best doe) voorstellen dat als de beste man dit traject dagelijks rijdt en nét deze ochtend is hij brak, aan het bellen of heeft hij om een andere reden zijn aandacht er niet helemaal bij, hij gewoon op de automatische piloot zijn vertrouwde afslag neemt. Misschien was er ook wel een vriendelijk Belgisch mevrouwke die met een rustige stem tegen hem zei "hier links aanhouden" waarop de beste man het zelfstandig nadenken aan de kant heeft geschoven. Er zijn vast meer dan 100 redenen te verzinnen waarom de man tegen de slagboom aanreed, één ding is zeker: Hij had z'n kop d'r niet bij :N
 
Eens. En daar hebben Duitsers geen moer mee te maken. In WW2 volgden ze ook de regels, dus zo kunnen we wel door blijven gaan. En zo'n slagboom is verdomde hard bij mij op de zaak had iemand hem op zijn hoofd gekregen en die had gelijk een schedelbreuk.

Ik hoop dat die er genadig vanaf kwam (ondanks zn helm) Zit wel een massa achter van minstens 250kg en met die snelheid.

Zat gewoon te bellen met een blik kalfsragout in zijn handen.

 
Laatst bewerkt:
Vind je? Staat ergens een bord 50 gaan ze gelijk op de rem, rijden ze irritant verder met 48 kmh, staat het vereekrslicht op groen gaan ze afremmen want het zou wel eens een keer rood kunnen worden, moeten ze ergens afslaan dan gaat dat alsof ze met een Leopard tank onderweg zijn daarom hebben zoveel duitsers ook auto's met dubbele uitlaat, kun je er steigerpijpen in duwen en ze de bocht om dragen. Ja, en gras maaien mag er ook niet op zondag |( . laat ik dan nou net tijd hebben.
Als ze de oorlog maar niet verloren hadden waren we in Nederland dus ook zo braaf geweest :}

Zondagse rust, dat mis ik echt.
Men weet niet meer wat rust is, gaan massaal de Veluwe op om in een rijtje te "genieten" :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan