Waarheen voor een 4 daagse Fly-Drive motortrip?

thenico

MF'er
8 mei 2013
194
73
Hi Allen,

Vraagje, ik wil met pasen een korte motorbreak gaan doen, op een plek waar het een beetje goed vertoeven is.
Om nu eens iets anders te doen dan onze oosterburen, zat ik te kijken naar een paar dagen te gaan toeren op een eilandje (max 4 uur vliegen).

Nu zat ik te denken aan Sicilie of zo, maar dat is eigenlijk de moeite niet leek me op het eerste gezicht. Nu denk ik over een Canarisch eilandje, heeft iemand een tip welk eiland hier het beste voor geschikt is, Fuerteventura or toch Tenerife? (of een andere locatie tip natuurlijk).

Dank u allen!
TheNico
 
Laatst bewerkt:
Tenerife is zeker een mooi eiland met gegarandeerd goed weer, ze hebben twee regenseizoenen die per stuk minder dan twee weken duren als ik het me goed herinner.

Is Corsica eventueel ook iets voor je? lijkt me schitterend motorrijden.
 
Fout gesproken: Niet LIJKT schitterend motorrijden maar IS schitterend motorrijden.

Antwoord is dus: Corsica by far!!
Op Corse zijn er bergen en bochten tot 't je duizelt. (kan 't weten want daar ca 8x op vakantie geweest!)

Paar jaar terug was ik op Sicilië. Daar is vooral de oostkust het bekijken waard met oa Etna.
De klim naar de top van de Etna (over de weg) is zeker de moeite waard. Toch is dit eiland iha minder mooi dan Corse.

Tenerife weet ik alleen van horen zeggen.
Maar wat ik ervan begreep dat je daar al snel bent uitgereden vanwege klein eiland. Ook is er daar maar 1 berg!
 
Laatst bewerkt:
Als je iets langer wacht is het hier ook mooi weer en hoef je niet in dat milieu-verpestende vliegtuig te stappen.
 
Ik zeg Corsica. Absolute aanrader.
Van prachtiche wegen langs de kust tot heerlijke bochten rijden in het binnenland.
Ook zeker even om de duim (cap corse) rijden
 
Tenerife en Gran Canaria zijn beide mooi om te rijden. Wij doen dit al jaren in de winter. Eeuwige lente! Houd er wel rekening mee dat het op Tenerife 25 graden op het strand kan zijn, en 3 graden op de vulkaan, dus winddichte motorkleding aan.
Fuerteventura zou ik zelf niet zo snel gaan rijden, klein en te eenzijdig landschap.
Corsica is ook erg mooi, alleen daar heb je minder vluchten naartoe in het winterseizoen.
Wat er mis met Sicilië, schitterende wegen de Etna op, en lekker eten 😊.

Maar als je met Pasen gaat is Malaga ook een mooie optie, hier kan je ook schitterend rijden, zoek de weg naar Ronda maar eens op in Google earth.

Andalusië, vanuit Malaga.


 
Maar als je met Pasen gaat is Malaga ook een mooie optie, hier kan je ook schitterend rijden, zoek de weg naar Ronda maar eens op in Google earth.

Andalusië, vanuit Malaga.
Goed geraden,...................... Dat is precies wat ik in het voorjaar ga doen!!*O*
Idd Ronda, Gibraltar, Sevilla en Cordoba..............................Ik verheug me er zeker op:9

(Kooppie!! Vliegen vanuit Charleroi naar Malaga, kan je niet zelf voor rijden)
 
Op Tenerife kun je best wel een paar dagen motorrijden. Erg mooi en de wegen zijn ook goed.
 
Malaga/ Andalusie/ Sierra Nevada is een absolute aanrader.

Schitterend landschap, rustige wegen met perfect asfalt. Een van mijn allermooiste tripjes ooit. Kanonne, wat een wegen.
Wij hadden onze motoren door een transport bedrijf die kant op laten brengen, maar ik neem aan dat terplekke huren geen probleem zal zijn.
 
Goed geraden,...................... Dat is precies wat ik in het voorjaar ga doen!!*O*
Idd Ronda, Gibraltar, Sevilla en Cordoba..............................Ik verheug me er zeker op:9

(Kooppie!! Vliegen vanuit Charleroi naar Malaga, kan je niet zelf voor rijden)

Cool, ja Gibraltar vond ik ook erg leuk, met de motor kan je helemaal naar boven rijden, wel oppassen voor overstekende aapjes :)

Ik mag over 6 weken weer naar Gran Canaria, ben al aan het aftellen.
 
Nu al krijg ik er NOG meer zin in!!:t

Aan apen al iets gewend.
In Z.Afrika moest ik ook de motor een keer vrijmaken van apen.
Er werd toen gezegd agressieve(?) bavianen. Anyway; Ze waren vlot plijte:W
 
yes... heb er ook zin in, denk dan toch Malaga daar Corsica inderdaad vliegtechnisch wat ongustig is.
Dank voor de tips en foto's, nu moet ik alleen nog 3 maanden wachten B|B|
 
Malaga/ Andalusie/ Sierra Nevada is een absolute aanrader.

Schitterend landschap, rustige wegen met perfect asfalt. Een van mijn allermooiste tripjes ooit. Kanonne, wat een wegen.
Wij hadden onze motoren door een transport bedrijf die kant op laten brengen, maar ik neem aan dat terplekke huren geen probleem zal zijn.
Welk transportbedrijf had je hiervoor gebruikt? (of mag ik dat niet vragen op het forum?)
 
Je kan als regelmatig deelnemer natuurlijk best aangeven als je bij een bedrijf goede ervaringen hebt. Daar profiteren andere MF-ers dan ook weer van.
Wat niet erg wordt gewaardeerd, als iemand slechts 1 of enkele posts op het forum zet, met alleen als doel om een bedrijf te promoten.

Een MF-er die al 1000 posts heeft geplaatst en dan eens een enkele keer zijn eigen handel naar voren brengt dat is dan weer minder erg.
Wat ze niet willen, maar ook de MF-lezer niet, dat 't hier een halve STER-reclame wordt. En gelijk hebben ze...................
 
@thenico

Wij maakten gebruik van een expediteur. Die vervoeren dus niet zelf, maar regelen het vervoer van deur tot deur, of precies zoals je het zelf wil. Zij schakelen zelf weer transporteurs in.

Wij hebben onze motoren bij een vervoersbedrijf in de buurt afgegeven. (Wel hebben we ze zelf op van die transport kratten gezet en vast gemaakt. Om er zeker van te zijn dat ze goed vast stonden. Die kratten hebben we van onze dealer gekregen, die ze anders toch maar weg doet voor de oud ijzer prijs. )

De expediteur die dit voor ons geregeld heeft was Freightned in Ridderkerk.

Home - FreightNed

Ik vond het een top bedrijf. Aardige lui, dachten goed mee en alles was perfect geregeld.

Was allemaal perfect georganiseerd; de motoren stonden bij een vervoersbedrijf op de luchthaven van Malaga.
De kratten konden we ter plekke laten staan, geen probleem.

Na een week hebben we ze daar weer op onze kratten gezet en zijn we naar huis gevlogen.
Dinsdag kregen we een telefoontje dat de fietsjes weer in Nederland stonden. Geen gezeik, geen gedoe, geen schade!
 
Of kijk eens op ushipme.com of .eu .
Een soort marktplaats voor vraag en aanbod van het vervoeren van spullen. Een aantal geleden gebruikt om motorfietsen te importeren uit Noord-Italië (hadden geen kenteken of niet-rijdend).
Ca280€ per motor enkele reis meen ik mij te herinneren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan