Waar motor in onderhoud ?

Oh er zijn wel mensen geweest die boos werden dat niet gedaan was wat ze hadden afgesproken ,dan werd het afgedaan als
een vergissing en mochten ze later terug komen en werd het alsnog gedaan,maar de meeste zijn in de zevende hemel
als ze een gekochte motor komen ophalen en gaan uit van de goede bedoelingen van de zaak,en kijken nergens naar,ook zijn er zoveel dingen aan een motor die je niet ziet zonder iets te demonteren,zoals bijvoorbeeld de klepspeling,luchtfilter ,bougies enzzzz.
Maar er zijn klanten geweest die thuis gecontroleerd hebben hoe het luchtfilter er uit zag en terug kwamen met een vuil filter,
tja leg dan maar eens uit hoe dat kan.Ik was blij dat ik geen werkplaats chef was,al zijn er natuurlijk altijd nog de monteurs
om de schuld aan te geven.

Maar kun je bij de garage/monteur vragen of ze laten zien wat ze gedaan hebben en of er een controle mogelijk is ? Want met jou verhaal zou je zeggen dat je vrijwel overal belazerd wordt omwille van de tijdsdruk en het geld.
 
Jeetje, wat een toestand allemaal. Slechte bazen en nog slechtere mts monteurs. Zolang je dus niks aan je motor laat doen zal het wel heel blijven? En dan de zelfsleutelaar, met zn bahco, hamer en platte schroevendraaier....alles kapotslopend want ja, geen opleiding hè??..en alles. Je zou er fucking paranoïde van worden. What the fuck is next? Gaan de weledelopgeleide #1 monteurs zeker beweren dat je nóóóóóììììtttt kroonsteentjes moet gebruiken want oeioeioei gûfáááhhrrrrlukkk!!! Storing en ontploffingen!!! Ben ik blij dat ik gewoon voor mezelf blijf denken en een paar goeie monteurs ken en m’n eigen handen kan vertrouwen.
 
Jeetje, wat een toestand allemaal. Slechte bazen en nog slechtere mts monteurs. Zolang je dus niks aan je motor laat doen zal het wel heel blijven? En dan de zelfsleutelaar, met zn bahco, hamer en platte schroevendraaier....alles kapotslopend want ja, geen opleiding hè??..en alles. Je zou er fucking paranoïde van worden. What the fuck is next? Gaan de weledelopgeleide #1 monteurs zeker beweren dat je nóóóóóììììtttt kroonsteentjes moet gebruiken want oeioeioei gûfáááhhrrrrlukkk!!! Storing en ontploffingen!!! Ben ik blij dat ik gewoon voor mezelf blijf denken en een paar goeie monteurs ken en m’n eigen handen kan vertrouwen.

Maar daar zit het verschil al, mensen die net komen kijken hebben vaak geen goede monteurs in hun directe omgeving/vriendenkring. En toch is het leren d.m.v. meekijken of iemand laten meekijken met verstand heel fijn dan alleen uit een boekje!
 
Maar daar zit het verschil al, mensen die net komen kijken hebben vaak geen goede monteurs in hun directe omgeving/vriendenkring. En toch is het leren d.m.v. meekijken of iemand laten meekijken met verstand heel fijn dan alleen uit een boekje!
Dat is beetje de makke, soort zoekt soort, buroknuppels gaan om met accountants enz en de mensen die dan echt wat kunnen zitten aan de andere tafel tijdens feesten en verjaardagspartijtjes. En zodra ze mekaar nodig hebben word er minzaam gekeken.

Maar dat is te ver van het onderwerp, ga door zou ik zeggen.
 
Dat is beetje de makke, soort zoekt soort, buroknuppels gaan om met accountants enz en de mensen die dan echt wat kunnen zitten aan de andere tafel tijdens feesten en verjaardagspartijtjes. En zodra ze mekaar nodig hebben word er minzaam gekeken.

Maar dat is te ver van het onderwerp, ga door zou ik zeggen.
Als je altijd blijft zeggen kan ik niet of lukt niet, leer je nooit iets. Maar de kans om iets om zeep te helpen weegt vaak zwaarder voor de meeste. En dan doel ik op de van nature wat minder praktisch aangelegde mensen
 
Maar kun je bij de garage/monteur vragen of ze laten zien wat ze gedaan hebben en of er een controle mogelijk is ? Want met jou verhaal zou je zeggen dat je vrijwel overal belazerd wordt omwille van de tijdsdruk en het geld.

Ja gaat dat maar zo makkelijk,het contact loopt altijd via de verkoper en daarna via de werkplaatschef.
Het is ook aan je zelf om te controleren of de dingen die afgesproken zijn ook zijn nagekomen,maar zoals ik
al eerder zei komt dat in de praktijk zelden voor,meestal alleen de zichtbare zaken zoals de banden word gecontroleerd.
Verder kijk op de site van Baatsen,dat zegt genoeg lijkt mij,ik vind de scores daar nogal schokkend,er zijn niet veel zaken
die een ruime voldoende halen.Vroeger werd er veel meer zelf aan motoren gesleuteld,de kennis was dan ook groter,
die mannen zal je niet snel belazeren.Met de groter wordende populariteit van het motorrijden is ook een ander type motorrijder
gekomen,die lieden laten meer doen en hebben nauwelijks enige technische kennis en zijn meer afhankelijk van de dealer,ook
omdat de techniek ingewikkelder is geworden dan bij de oude motoren met de komst van allerlei elektronica zoals injectie en
diverse systemen zoals ABS en Traction control enzzzzz.Dus je ben dan meer afhankelijk van de goede wil van de dealer cq handelaar.
Maar ook vroeger was het niet zo geweldig ,vele jaren geleden heeft het motorblad Das Motorrad eens een test gedaan van motorzaken,
er werd een motor gebruikt waarvan bekent was wat er aan mankeerde,die werd voor een grote beurt aangeboden en na afloop werd gekeken of gedaan was wat er had moeten gebeuren,de resultaten waren nogal schokkend,slechts 1 bedrijf had alles goed gedaan.
Overigens is mijn ervaring met autodealers niet beter dan met motordealers,daar word net zo hard gerommeld.
 
Jeetje, wat een toestand allemaal. Slechte bazen en nog slechtere mts monteurs. Zolang je dus niks aan je motor laat doen zal het wel heel blijven? En dan de zelfsleutelaar, met zn bahco, hamer en platte schroevendraaier....alles kapotslopend want ja, geen opleiding hè??..en alles. Je zou er fucking paranoïde van worden. What the fuck is next? Gaan de weledelopgeleide #1 monteurs zeker beweren dat je nóóóóóììììtttt kroonsteentjes moet gebruiken want oeioeioei gûfáááhhrrrrlukkk!!! Storing en ontploffingen!!! Ben ik blij dat ik gewoon voor mezelf blijf denken en een paar goeie monteurs ken en m’n eigen handen kan vertrouwen.

Niet alle leerling monteurs zijn hopeloze gevallen,wij hebben ook een aantal heel goede gehad,waarvan een aantal zelfs een eigen bedrijf zijn begonnen.
1 heeft een bedrijf in chiptuning en die is heel goed.
 
Ik zoek nog een bedrijf die even naar mn R6 '01 wil kijken want hij loopt met killer erin slecht, dit omdat hij afgesteld is zonder killer..
en omdat ik de killer er weer in wil wegens volwassenheid_O-

Ook geeft de motor een storing van de TPS, hier heb ik al een andere voor (nog niet verwisseld).

door maar even een zijweg te nemen in dit topic, hoop ik op iemand die een adresje hiervoor weet (wellicht met dyno);)
 
Ik zoek nog een bedrijf die even naar mn R6 '01 wil kijken want hij loopt met killer erin slecht, dit omdat hij afgesteld is zonder killer..
en omdat ik de killer er weer in wil wegens volwassenheid_O-

Ook geeft de motor een storing van de TPS, hier heb ik al een andere voor (nog niet verwisseld).

door maar even een zijweg te nemen in dit topic, hoop ik op iemand die een adresje hiervoor weet (wellicht met dyno);)
Ruud Frederiks of Aart Nolen of Dynojet Rotterdam.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j....tovami.com/&usg=AOvVaw2jAnANHGM4mybkEVRnpBk-
 
Maar daar zit het verschil al, mensen die net komen kijken hebben vaak geen goede monteurs in hun directe omgeving/vriendenkring. En toch is het leren d.m.v. meekijken of iemand laten meekijken met verstand heel fijn dan alleen uit een boekje!

Ik heb vorig jaar een sleutelcursus gedaan bij Erik van Lent. Erg leerzaam en hij is gepassioneerd waardoor hij leuk en boeiend uitlegt en laat zien. Een aanrader als je zelf interesse hebt om wat zelf te (leren) doen :t
 
En als je niet sleutelt is een cursus ook nog handig. Want als je een motor wegbrengt met de opmerking "hij werkt slecht" is het maar zoeken voor de motorzaak waar jij hem brengt (en je betaalt de uren natuurlijk gewoon). Of je brengt een motor weg met een fatsoenlijke beschrijving van je probleem met uitleg hoe je het hebt vastgesteld met juiste benaming van onderdelen. Weet zeker dat je in het laatste geval minder werkplaatsuren op de rekening hebt staan.

Tevens ben je in staat om als je onderhoud hebt laten plegen (lees er goed voor betaald hebt) je beter in staat bent om te controleren of het ook werkelijk gedaan is.
 
Ik ben op zoek naar een goed adresje waar ik mijn motor zonder zorgen zou kunnen onderbrengen mocht hij een beurt of ander onderhoud nodig hebben. Liefst omgeving Hoeksche Waard/Barendrecht.

Het gaat om een Honda en een Kawasaki.

Iemand met een goede zaak ?
Ben je inmiddels toevallig ook bij Nolen geweest ? ik moet alleen wiellagers laten verwijderen voor poedercoaten maar ben ff benieuwd :-) woon daar nl ook in de buurt.
 
En als je niet sleutelt is een cursus ook nog handig. Want als je een motor wegbrengt met de opmerking "hij werkt slecht" is het maar zoeken voor de motorzaak waar jij hem brengt (en je betaalt de uren natuurlijk gewoon). Of je brengt een motor weg met een fatsoenlijke beschrijving van je probleem met uitleg hoe je het hebt vastgesteld met juiste benaming van onderdelen. Weet zeker dat je in het laatste geval minder werkplaatsuren op de rekening hebt staan.

Tevens ben je in staat om als je onderhoud hebt laten plegen (lees er goed voor betaald hebt) je beter in staat bent om te controleren of het ook werkelijk gedaan is.


Ach zo heb ik ook klanten die met behulp van internet een diagnose gaan stellen, kopen ze op E bay een spanningsregelaar en mag ik monteren.
Blijkt de motor nog niet te laden, maar dat was de opdracht ook niet, moest alleen de chinese regelaar monteren.
Na een halfuur belt hij mij op met de mededeling, sta stil, lege accu, je hebt iets verkeerds gedaan.
Goed motor opgehaald en hem maar gerepareerd ( geen garantie ).
Door een verkeerde regelaar en een alibaba accu heeft de dynamo het begeven, accu stuk en regelaar stuk, incl. een dot overslagspanning.
Meneer was toen bijna 900 euro kwijt.
Maar gelukkig heeft iedereen veel verstand van motorfiets techniek :-)
 
Ach zo heb ik ook klanten die met behulp van internet een diagnose gaan stellen, kopen ze op E bay een spanningsregelaar en mag ik monteren.
Blijkt de motor nog niet te laden, maar dat was de opdracht ook niet, moest alleen de chinese regelaar monteren.
Na een halfuur belt hij mij op met de mededeling, sta stil, lege accu, je hebt iets verkeerds gedaan.
Goed motor opgehaald en hem maar gerepareerd ( geen garantie ).
Door een verkeerde regelaar en een alibaba accu heeft de dynamo het begeven, accu stuk en regelaar stuk, incl. een dot overslagspanning.
Meneer was toen bijna 900 euro kwijt.
Maar gelukkig heeft iedereen veel verstand van motorfiets techniek :-)

Een dure les ,maar zo leren ze het (hopelijk)wel af goedkope zooi aan te schaffen.
 
Een dure les ,maar zo leren ze het (hopelijk)wel af goedkope zooi aan te schaffen.
Was het maar waar....
Ik heb 1 klant die al een paar jaar met zijn zelfgekochte goedkope meuk voor montage komt.
"Motorrijden is al duur genoeg"...... (zegt hij)
Het meeste zet ik er gewoon voor hem op, maar toen hij laatst met goedkope auto-olie van de Action aankwam heb ik geweigerd dat er in te gooien. Zijn motor stond bij mij vanwege een slippende koppeling..... Hoe zou dat nu komen?
 
Toch zweren lieden hier op het forum bij Action olie als the best a man can get:t:Y;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan