Waar is de "zaterdagmiddag-motorzaak-gezelligheid?"

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
2.166
660
Hart van Brabant
Die dus. Vanmiddag op de tweetakt van zoonlief weer een paar uurtjes 18 geweest. Motorzaken bezocht in de regio Breda, want dit ouwe lijf kan de zithouding op een 125cc racer niet meer zo goed langdurig aan ;( Alleen bij Motoport liepen wat mensen rond, maar verder bijna niet. Met als dieptepunt een behoorlijk grote zaak met maar 1 klant, ik. Nou snap ik wel dat veel via internet gaat, maar ik mis dat wel een beetje. De tijd van vroegah, 150 motoren op een mooie zaterdagmiddag bij Safe Rotterdam, dat was gewoon. Beetje ouwehoeren, slechte automatenkoffie drinken.... Moet ik het gewoon maar vergeten, of zie ik gezellige plekken in de regio Breda-Tilburg (of elders) over het hoofd?
 
Sinds een paar weken mooi weer dus iedereen aan het rijden.....:?Ik iig wel, een mooie rondje in Overijssel gemaakt.
 
Hier in Echt bij motoport is zelfs op een regenachtige zaterdag het gewoon redelijk druk .
En de vreetkraam is dan open voor een lekkere burger of vette friet.
Heb bewust gekozen om dinsdag te gaan gewoon omdat ze vandaag geen tijd hebben om vanalles te regelen voor me.
 
Bij Hans van Wijk en Goedhart is het ook altijd wel gezelli. Ik sluitme bij de sprekers aan die constateren dat veel van de gezelligheid naar het internet is verhuisd.. hoe heet dat ookalweer... ehh motor-forum
 
Tja vroegah was het veel leuker,lekker ouwehoeren met mede motorrijders,dat is helaas zo goed als verdwenen,
tegenwoordig is alles veel zakelijker geworden en zoals al geschreven shoppen ze tegenwoordig liever via internet.
 
Safe, Berkenwoudestraat...
😔
Dat waren idd nog eens tijden.
Kwam er zelfs al strak int pak op mijn opgevoerde RD'tje en NSR80.
Niet veel later daar mijn eerste GS500 Slingshot gekocht.

Nu soms te vinden in Bodegraven.
Broodje halen bij de meiden..
En brommers kijken
 
Safe, Berkenwoudestraat...
😔
Dat waren idd nog eens tijden.
Kwam er zelfs al strak int pak op mijn opgevoerde RD'tje en NSR80.
Niet veel later daar mijn eerste GS500 Slingshot gekocht.

Nu soms te vinden in Bodegraven.
Broodje halen bij de meiden..
En brommers kijken
Ja altijd gezellig op de parkeerplaats bij Safe,en dan nog de markt dan stond heel de straat vol met motoren en mensen,
de zaak zelf was niet mijn favoriete motorzaak maar het blijft jammer dat de zaak door een stelletje knoeiers naar de klote is geholpen.
Ooit de trots van Rotterdam en op het laatst zo leeg getrokken dat zelfs de importeurs er geen brood meer in zagen
:r
 
Inderdaad, de voorjaars markt, herfst markt.
Met echte kortingen en leuke deals.

Idd, na de doorstart was de ziel weg van Safe.
2006?!?
 
Inderdaad, de voorjaars markt, herfst markt.
Met echte kortingen en leuke deals.

Idd, na de doorstart was de ziel weg van Safe.
2006?!?
2004,ik verbaasde mij ook niet dat het mis ging,ik ken de directeur uit die tijd goed en die was compleet ongeschikt
voor die baan,tel daar bij op die andere knoeiers zoals Evert Kroon en Gerard Rond en het spul was gedoemd ten onder te gaan.
 
2004,ik verbaasde mij ook niet dat het mis ging,ik ken de directeur uit die tijd goed en die was compleet ongeschikt
voor die baan,tel daar bij op die andere knoeiers zoals Evert Kroon en Gerard Rond en het spul was gedoemd ten onder te gaan.
Vroeger regelmatig bij Safe Enschede samen koffie gedronken, maar toen had je geen internet om ergens af te spreken. Na mijn slechte ervaring met safe heb ik ook besloten om geen motor te kopen bij een grote keten.

Heel vroeger ook helemaal uit het Oosten naar safe Rotterdam gereden....was heel leuk maar nu: geen denken aan. Verder dan Apeldoorn met de motor kom ik niet...Veluwe en daar houdt het op. Ik heb op 180 graden veel betere gebieden om te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ze lagen dagen van te voren in slaapzakken voor de deur bij Safe om de jaarmarkt korting op te strijken _O- Een band voor 100 kwartjes, of zoiets.
 
Vroeger had je in Almere "de motorboulevard" , ca.6 motor (gerelateerde) zaken bij elkaar.
Laseur is de enige die er nog zit, verders een bierbrouwershop, fitness en weet ik nog meer.
Wilma's place zit er ook nog als zijnde de eet/drink gelegenheid.
Was altijd wel gezellig daar, ook 2x de Streetfighter show georganiseerd daar, toen nog een relatief onbekend fenomeen.
 
Ze lagen dagen van te voren in slaapzakken voor de deur bij Safe om de jaarmarkt korting op te strijken _O- Een band voor 100 kwartjes, of zoiets.
Dat niet alleen, sommige gingen zelfs op de vuist om iets te kunnen bemachtigen,een soort black Friday gevecht
8)7 _O-
 
Ze lagen dagen van te voren in slaapzakken voor de deur bij Safe om de jaarmarkt korting op te strijken _O- Een band voor 100 kwartjes, of zoiets.
Sommige gingen zelfs op de vuist om een koopje te kunnen bemachtigen 8)7 _O- en dan had je ook nog de stuntpiloten die
even moesten laten zien hoe hard hun motor kon optrekken,ik heb meegemaakt dat er 1 optrok en op het achterwiel zich in een auto boorde
die net uit een parkeervak reed.
 
Sommige gingen zelfs op de vuist om een koopje te kunnen bemachtigen 8)7 _O- en dan had je ook nog de stuntpiloten die
even moesten laten zien hoe hard hun motor kon optrekken,ik heb meegemaakt dat er 1 optrok en op het achterwiel zich in een auto boorde
die net uit een parkeervak reed.

Dit stukje komt mij ook bekend voor ja..
Net als een Noorderling/Oosterling die net een vers setje rubber onder zijn Guzzi had laten plaatsen, door de WPL nog werd gewaarschuwd, en toch volgas het terrein afrijden.
Na het hek, werd ie van straat geraapt en ging zijn Guzzi terug de WPL in met best wat schade..

(Aan het accent te horen kwam de piloot dus niet uit de buurt)
 
Dit stukje komt mij ook bekend voor ja..
Net als een Noorderling/Oosterling die net een vers setje rubber onder zijn Guzzi had laten plaatsen, door de WPL nog werd gewaarschuwd, en toch volgas het terrein afrijden.
Na het hek, werd ie van straat geraapt en ging zijn Guzzi terug de WPL in met best wat schade..

(Aan het accent te horen kwam de piloot dus niet uit de buurt)
Of zijn spraak had geleden door de val.:+
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Of zijn spraak had geleden door de val.:+

Dat was al voor de val..
Na de val was ie niet meer te verstaan.
Ligt mij nog iets vaags van bij:
Tank schade, bougie afgebroken, kop beschadigd.
This al lang geleden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan