VX800 rijders

Weg oma.

De VX wil niet starten vlg mijn vriendin is het de accu. Finaal leeg gestart. oorzaak de choke kabel zit vast. te veel vocht de laatste tijd. _O-

Die kabel zal wel naar de vaantjes zijn :(
 
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het balhoofdlager van een VX? De mijne is nodig aan vervanging toe, maar weet niet of ik nog wat speciaal gereedschap nodig heb..
 
Hoi,

Een aantal jaren geleden heb ik dat eens gedaan.
Koop svp geen gigaduur origineel lager maar ga langs een goede lagerleverancier.
Volgens mij heb ik er toen SKF-lagers ingezet.
Geen speciaal gereedschap nodig.

Mvg,
Jos
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik nu.
Ik was iets van rond de 15 euro kwijt.
Zoals ik aangaf: in en motorzaak of zoiets betaal je de hoofdprijs.
Ga naar een technisch bedrijf of zoiets en zet er een SKF-lager in.
Dat soort lagers zijn gewone standaardlagers.
 
Hallo allen, ik ben komende zomer van plan om een grote reis naar Italië te maken op mijn VX'je. Daarom staat groots onderhoud van de motor gepland:
Remmerij
Nieuwe voorvorkolie met keerringen
Nieuwe transmissie olie
Nieuwe motorolie + filter
Carbtune
Nieuwe bougies

Mijn vraag is nu, wat zijn vaker voorkomende gebreken van de VX800 en wat is nog aanvullend vereist op het onderhoud?

Oh en nog een verzoekje, mag ik in de OP?


Groeten Roel
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is nu, wat zijn vaker voorkomende gebreken van de VX800 en wat is nog aanvullend vereist op het onderhoud?
Een reserveblok op de duoseat misschien. :+

Je bent al heel goed bezig. *O*
Eventueel kan je nog een bobine met bougiekabel meenemen.
Mocht er een cilinder uitvallen kan je die zo checken/ wegens ouderdom vervangen.

Het onderste luchtfilter vervuild snel, checken en vervangen.

Ik zou ff de compressie meten of het blok nog een beetje fris is.
De laatste jaren zie ik er wel meer opblazen.

Eventueel aandachtspunt kan de carburateur nog zijn.
Naald, vlotter. Revisiesetje erin. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 keer het tochtje Italië gemaakt op m'n VX800 en als voorbereiding zo ongeveer hetzelfde gedaan als jij. Wel een nieuwe koppelingskabel er op gezet, de kabel begon wat te rafelen. Verder de bandjes, die slijten (zeker de achterband) wat harder op een lange (snelle)rit met bepakking, ik had ook nog vrouwtje achterop.Kijk ook even de koelvloeistof na, ook belangrijk.
Dit topic werd ooit gestart door onze Belgische vriend @Nakedbiker. Ik vermoed dat hij dit niet meer volgt en hij kan alleen de o.p. wijzigen.
Veel plezier op je rit naar Italië.
full
 
Laatst bewerkt:
Top! Bedankt voor de aanvullingen.
Kan ik met een gerust hart richting Italië :D

Ik zal later wel wat mooie plaatjes posten wanneer ik weer terug ben ;)
 
Ik heb hier nog een doos met onderdelen van een VX800. Alles mag weg voor €50,-
De meest interessante onderdelen zijn een CDI en een spoel met vliegwiel, allemaal voor de in Europa geleverde VX800.
Er zitten ook nog wat carterdelen, nokkassen, een cilinder en een zuiger bij.

Wel het liefst ophalen, want het is een vrij zware en grote doos waar het in zit. Ophalen kan in Brakel of in 's Gravendeel.
 
Dat bedoel ik nu.
Ik was iets van rond de 15 euro kwijt.
Zoals ik aangaf: in en motorzaak of zoiets betaal je de hoofdprijs.
Ga naar een technisch bedrijf of zoiets en zet er een SKF-lager in.
Dat soort lagers zijn gewone standaardlagers.

Thanks! :)

Wat voor type lager is een balhhoofdlager eigenlijk? Of stel ik een hele gekke vraag nu :P
 
Dag Koen,

Toen dat bij mij speelde, ging ik met het oude lager op pad. Volgens mij was dat een machinehandel, technische groothandel of zoiets. Kijk effe in de gouden gids.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was dat een konisch lager. Ik kan me helaas niet meer heinneren of er nog een bovenlager bij zat. Gewoon bij een motorfietsenhandelaar even navragen. En bedenk dan maar een verhaaltje dat je wegens de kosten afziet.......
Succes.
:)
 
Hi allemaal!

Even wat leven in dit topic blazen:
Ik ben van plan een leuke VX800 motorfiets te kopen voor mijn vader.
Echter zou ik wat dingen willen aanpassen.
Heeft iemand hier ervaring met het veranderen van de voorvering (misschien de hoek iets minder "lui" maken), het vervangen van de remmen voor een modernere variant en het plaatsen van een andere uitlaat (zijn hier nog aftermarket dempers voor te koop)?
 
Hi allemaal!

Even wat leven in dit topic blazen:
Ik ben van plan een leuke VX800 motorfiets te kopen voor mijn vader.
Echter zou ik wat dingen willen aanpassen.
Heeft iemand hier ervaring met het veranderen van de voorvering (misschien de hoek iets minder "lui" maken), het vervangen van de remmen voor een modernere variant en het plaatsen van een andere uitlaat (zijn hier nog aftermarket dempers voor te koop)?
Vind je deze veranderingen zelf nodig of denk je dat pa dat wel leuk vindt??
Als pa van mijn generatie is wil hij een originele VX, remmen zijn goed, voorvering mag wat harder(dus hardere veren), uitlaat, tja...
Als het een mooie VX is, lekker zo laten!!! Ik ben nog steeds blij met mijn originele VX. :]
Je kan beter wat geld uitgeven aan nieuwe bandjes e.d, dus gewoon een grote beurt zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een VX800, bj 1991.
Nu volop bezig om de motor in goede staat op de weg te krijgen. Ik hoop via dit Forum/topic informatie en ervaringen van de VX800 te vinden.

Op dit moment is de voorvork gedemonteerd, omdat de voorvork keerring aan de rechter zijde het heeft begeven. Weet één van jullie toevallig of deze keerring makkelijk zelf te vervangen is?

Met vriendelijke groet,

Jochem
 
Ja erg makkelijk

:} Dank voor de eerste reactie in ieder geval :}
Ik heb er een werkplaatshandleiding bij en daar spreken ze over speciaal gereedschap. (een lang t-vormig apparaat) In hoeverre is die noodzakelijk? of zijn de keerringen makkelijk te verwijderen met standaard gereedschap en natuurlijk ook de nieuwe te plaatsen?
 
Onder in de poot zit een imbus en deze wil wel eens mee draaien en dan heb je iets nodig om tegen te houden. heb ik gemaakt van een stuk draad eind met wat moeren. Kost niet de wereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan