VTR1000 SP Topic 21st edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Hank4All, is dit artikel ook ergens te downloaden? Of eventueel andere artikelen. Ik overweeg om een SP1 aan te schaffen, dus alle info hierover is welkom.
 
@V4Force,

Nee dit artikel komt uit de motoplus, kijk eens op de eerste pagina van dit topic daar staat ook e.e.a .
 
Daar staat idd genoeg info om me in te verdiepen.
Zijn er bij de aanschaf nog specifieke dingen waar je extra op moet letten bij een SP1?
 
Daar staat idd genoeg info om me in te verdiepen.
Zijn er bij de aanschaf nog specifieke dingen waar je extra op moet letten bij een SP1?

Alleen dat als je er een aangeschaft hebt dat je aandelen bij de Schell moet hebben :+ :+

Is een foutloze fiets :Y :Y :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat een SP1 een slok lust had ik al begrepen ja, maar de meeste onkosten heb je dus zelf in de (rechter)hand.
ook geen problemen met smeltende spanningregelaars of zo?
 
Dat een SP1 een slok lust had ik al begrepen ja, maar de meeste onkosten heb je dus zelf in de (rechter)hand.
ook geen problemen met smeltende spanningregelaars of zo?

Zal misschien ooit wel eens gebeurd zijn,maar geloof dat dat dan een uitzondering is
Heb in al de jaren dat ik een SP rij nog nooit problemen gehad behalve die ze eerder beschreven hebben hierboven :+ :+
 
Gebruik de motor niet voor woon-werk verkeer, dus brandstof verbruik zal in die zin niet zo'n issue zijn, wel als je een keer een motortrip maakt natuurlijk.

Heb nog geen rijervaring op een SP1 (dus misschien valt het wel tegen :+ ), vorige week een SP1 bekeken bij een motorzaak, maar niet tot rijden gekomen. Zat een rare beschadiging op het frame en op de vorkpoot onder de kroonplaat dus daar had ik niet zo'n goed gevoel bij.
 
Even de nokjes op de kroonplaat checken dus :)

Er zijn er wel meer te koop, dus dan zoek ik liever verder.
'K heb er geen haast mee, het is me nu toch te koud en te nat om te rijden. M'n huidige motor staat alweer een poos onder z'n hoes in de garage.
 
Laatst bewerkt:
zou deze passen op een sp2
fireblade 954rr STUURDEMPER Extreme Tech/0/1352062375
Ik heb een stuurdemper van Hyperpro, daarbij zit de steun om de topkuipsteun heen.
Ik weet niet of het bij andere merken ook zo zit, bij mijn blade zat die beugel tussen de tank en de topkuipsteun (ook Hyperpro)...
Daarbij moet je ook rekening houden met de inkeping in de kroonplaat. Daar waar het andere gedeelte bij de kroonplaatmoer vastgezet wordt, daar zit een uitstulpsel aan wat daarin valt, die maat kan ook verschillen.


Volgens mij ook nog geen nieuw deeltje :N
 
Laatst bewerkt:
niemand tijd?...

zal proberen morgen overdag een deeltje te maken...

duurt even , want is al lang geleden.

btw 1:19 ook gereden...snelweg 2 pers volle vakantie bepakking....it's all in the right hand ;)
 
Mooi he :+

Die flappervalve hoef jij er niet uit te halen, die haalt er de dip uit die er normaal inzit tussen de 4000 en 6000tpm. Met t Akra systeem is er die ook al uit hoor... merk je dat niet ofzo O-) Ding heeft niet voor niks 137pk opt achterwiel 8-)

137 pk op het achterwiel? Dan wil ik de uitdraai wel eens zien
 
Tsja, pks en achterwiel...

Mijn ervaring (uit circuitdagjes) is dat dat eigenlijk pas echt gaat tellen bij 200+. Daaronder en uit de bochten gaat het er toch om dat je durft gas te geven en hoe goed je dat doet... (Begrijp me niet verkeerd, ik ben een hobbyist en geen talent...). Maar einde rechte stukken (spa, zolder, veenslang) lopen die nieuwe 4 in lijns je toch keihard voorbij...

Maar die brul en power middenin zijn superlekker!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan