Vreemd joelend geluid

Willem 1200

Rookie
8 jun 2023
6
0
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd joelend geluid aan mijn Triumph Tiger 1200 Alpine. Is er een motorrijder op dit forum die dezelfde motor heeft als ik? Zou graag willen weten of hij/zij dezelfde problemen heeft wat het geluid betreft of juist geen problemen heeft wat het rare geluid betreft. Motor nieuw gekocht in 2021. Bij ongeveer 600 km begon dit probleem en heb het nog steeds helaas. Motor heeft nu bijna 6000 km gelopen. Wie weet wat dit probleem kan zijn?

Willem
 
Welkom op het forum Willem,

Ik denk dat je wat meer informatie moet delen, wanneer ervaar je het joelende geluid? stilstaand? rijdend? tijdens het tanken?
 
Ik krijg dat geluid tussen bij 80 - 92 km/uur en zo te horen komt het onder de tank vandaan. Het zou de benzinepomp kunnen zijn die grotendeels in de tank zit (resonantie)
 
Ik gok op banden, bij mijn auto heb ik sinds ik nieuwe banden heb laten plaatsen een fluitend geluid op bepaalde soorten wegdek ( lijkt sterk op het fluiten van een turbo), wanneer dat wegdek stopt en overgaat in een ander soort wegdek stopt het fluiten.
 
Nee, het ligt niet aan de banden Yoshicat
Ik had dat suizen ook op de bulldog , andere mensen ook en bleek toch bandenwerk te zijn in combi met wegdek met ingereden grid en spatbord voor, spatbord stukje hoger en het was weg, wel naar dat de dealer er niks mee gedaan heeft , hij kon in ieder geval concluderen waar het vandaan kwam. soms trilt er wel eens wat en kan ook fluitend worden , als je op de motor zit wordt het moeilijk zoeken soms, het klinkt gek maar soms zit een fluitje in je helm . luchtinlaat? een los trillendvplaatje ?
De meeste kans op antwoord hier is met een filmpie met geluid denk ik.

Ps: opname met telefoon in een houder en niet lopen klo ten in de hand
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan