Vraag knipperlichten

BimmerFan-_-

MF'er
Lid geworden
30 aug 2020
Waarderingsscore
5
Hallo,

Na een lange rit te hebben gereden heb ik mijn stalen ros in de schuur geparkeerd.
2 weken later was het weer zover en heb ik hem weer uit de schuur gehaald. Alleen is er iets niet helemaal in orde. Als ik mijn rechter knipperlicht aan zet, knipperen beide knipperlichten voor heel zwak en rechts achter knippert goed. Zet ik mijn knipperlichtschakelaar naar links knippert links voor prima maar knipperen ze achter beide heel zwak. Nu heb ik al een nieuw knipperlicht relais gemonteerd maar dat heeft niet geholpen. Ook heb ik alle kabels gecontroleerd op scheurtjes en kan er geen een vinden. Het zijn led knipperlichten. Waarschijnlijk zal het een slechte massa zijn, maar ik kom er niet uit. Wat moet ik? Gewoon allemaal nieuwe kabels trekken? Of kan ik het op een andere manier oplossen
Het gaat om een intruder uit “86.

Graag hoor ik van jullie.

KLopt relais heeft een bepaald belasting nodig om goed te kunnen werken daarom branden ze achter niet goed. Achter lichten geen Led? Dan zou dit het probleem kunnen zijn. Bij een volledig circuit zouden alle leds even veel moeten branden. Even meten, voor en achter, vergelijken en een weerstandje halen of ook een led achterlicht.

Watvoor led knipperlichten zijn het? Heb je een foto/plaatje?

Er zijn nl ook sequentiele leds/flow leds. Daar zit de 'knipperlichtautomaat' in de led gebouwd. Op mijn Bandit heb ik de 2 polige stekker van het originele knipperlichtrelais gewoon met elkaar doorverbonden. (Draadje , daaraan 2 male vlakstekers gekrompen en in de stekker gestopt)

Als dit het idd is, kun je mn nickname ff op Youtube intypen. Daar heb ik redelijk recent een filmpje opgezet hoe ik dit gedaan heb voor mn internationale 'vrienden' :)

Niet kutten met weerstanden. Een lastonafhankelijk relais van 15 euro is veel simpeler en betrouwbaarder.
Dat lijkt hier ook de oplossing, onafhankelijk of er led knippers op zitten. Dit is overgangsweerstand.

Niet kutten met weerstanden. Een lastonafhankelijk relais van 15 euro is veel simpeler en betrouwbaarder.
Dat lijkt hier ook de oplossing, onafhankelijk of er led knippers op zitten. Dit is overgangsweerstand.
Maar hoe kan het zijn dat nu naar 2 jaar dot probleem in een keer ontstaat?

Terug
Bovenaan Onderaan