Vraag achterbrug yamaha wr 450 f

Status
Niet open voor verdere reacties.
9 mei 2019
7
1
Beste,

Ik had even een vraag.
Ik ben 17 jaar en ben bezig met een project,
Het begon bij een Yamaha dt 50 (ongeluk gehad)
Daarna helemaal uit elkaar voor in eerste instantie er weer op kunnen rijden.
Echter veranderde dit plan snel
En kocht ik een achterbrug van een yamaha wr 450 f.
Deze moest uit 2006 komen alleen weet ik dit niet meer zeker ( omdat er verschillende mensen verschillende bouwjaren tegen mij vertelden achteraf )

Dus is er iemand die mij kan vertellen welke bouwjaar mijn achterbrug is ?
Ik had dus een KTM supermoto 17x5 achtervelg gekocht,omdat hij meende dat dit zou passen in een Yamaha Wr 450 f achterbrug.
Helaas is dit niet zo omdat de breedte vam de naaf anders is.
Je kom dus met remschijf en tandwielen niet uit.
Dus nu wil ik een andere achtervelg kopen van yamaha wr maar ik zag dat je niet alle bouwjaren er in passen.

Ik zit in de metaalbewerking dus mocht het zo zijn dat ik bussen moet draaien voor ander bouwjaar velg dan is dit mogelijk


Mochten jullie meer willen weten wat er is veranderd, wil ik hier best een verhaal over schijven

Heel erg bedankt alvast iedereen,
Henrick

44F4C818-032F-44A8-B7CE-072B6B5F0B5F.jpeg
C5DBB46C-D733-41EA-BAFB-A581131C52A6.jpeg
4E6D2599-CE78-4ED4-A4CE-A50D5AE4814F.jpeg
94A876F2-6C3B-4D92-9BB2-92362AEC1B02.jpeg
F1FA4B19-6001-4ACB-B37D-A5FF8FE167BE.jpeg


F8A32E3B-D2FB-4613-B8A0-E59FF06D2692.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
Ik neem aan dat je een ander achterwiel zoekt in plaats van een velg. Ook bij een Yamaha wiel zal de ketting als deze wel in lijn loopt al vaak de band raken. Hoe ga je dat oplossen als je voorkettingwiel veel te ver naar binnen zit? Ik zou even opmeten wat de aasdikte is voor je brug. Als de asdikte hetzelfde is zullen wrf wielen van een ander jaar ook wel passen.
 
ik denk dat je naar de naaf van een wr/ yz uit hetzelfde bouwjaar moet kijken
en ZEER waarschijnlijk je primaire tandwiel moet aanpassen---> (twee tandwielen op elkaar lassen uitboren en binnenste tw afdraaien) naar buiten brengen zodat deze in lijn is met het secundaire tw..
een kan je dan naar behoefte aanpassen..

suk7
 
Ik neem aan dat je een ander achterwiel zoekt in plaats van een velg. Ook bij een Yamaha wiel zal de ketting als deze wel in lijn loopt al vaak de band raken. Hoe ga je dat oplossen als je voorkettingwiel veel te ver naar binnen zit? Ik zou even opmeten wat de aasdikte is voor je brug. Als de asdikte hetzelfde is zullen wrf wielen van een ander jaar ook wel passen.
Hoi,
Ja ander achterwiel (voorkeur gaat uit naar een Goldspeed HD ) dus als iemandndat toevallig heeft liggen.

Ja maar dat is het probleem niet.
Als ik de wiel in het midden stel moet de naaf naar rechts je komt namelijk niet uit.
Het achtertandwiel zit bijna tegen achterbrug aan en remschijf zit te ver van remklauw af.
Kortom het kan niet.

Wat bedoel je met voorkettingtandwiel te ver naar binnen zit ?
Als ik snap wat je bedoelt, is dat de tandwielen niet in 1 lijn zitten ?
Maar dat komt goed 👍

As dikte van ktm is 20 mm en van yamaha wr 450 f is dacht ik 22 mm.
Ik wilde eerst bussen draaien maar dat kon uiteindelijk niet.
 
Brommer topic alert
😉 het is een halve moter hoor
Aleen kenteken niet


dit is er allemaal verandert/ opgekomen
Ktm 690 voorvork
Yamaha wr 450 f achterbrug
Ktm sx radiateurs
Supermoto set Goldspeed 17x5 en 17x3,5 velgen komen van KTM
KTM SX 85 uitlaat dempers

Uitlaat word gelast op aantal cc en
Waarschijnlijk ( yz 125) moterblok erin
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je naar de naaf van een wr/ yz uit hetzelfde bouwjaar moet kijken
en ZEER waarschijnlijk je primaire tandwiel moet aanpassen---> (twee tandwielen op elkaar lassen uitboren en binnenste tw afdraaien) naar buiten brengen zodat deze in lijn is met het secundaire tw..
een kan je dan naar behoefte aanpassen..

suk7
Oke ja maar bouwjaar weet ik dus niet zeker meer
Omdat ik deze heb gekocht met bouwjaar 2006 ( zei hij )
Nu zijn er meedere personen geweest en allemaal zeggen ze andere bouwjaren
Maar niemand wist het zeker helaas 😫 en voordat ik weer een supermoto velg koop wil ik het zeker weten.


Ja dat weet ik had ik ook al naar gekeken.
Maar dat komt 100 % goed 👍

Maar moet sws tandwiel veranderen omdst ik er een moterketting op wil.
Waarschijnlijk gaat het am6 blok er onder uit en komt er een yz 125 cc 2 stoke blok in.
 
😉 het is een halve moter hoor
Aleen kenteken niet


dit is er allemaal verandert/ opgekomen
Ktm 690 voorvork
Yamaha wr 450 f achterbrug
Ktm sx radiateurs
Supermoto set Goldspeed 17x5 en 17x3,5 velgen komen van KTM
KTM SX 85 uitlaat dempers

Uitlaat word gelast op aantal cc en
Waarschijnlijk ( yz 125) moterblok erin

Dus alleen een bromfiets frame blijft over...

Jongen, één tip, spaar je geld voor iets leukers.
 
kijk naar het aantal gaten in de velg en de naaf..
normaal zijn dat er 36..
als beide er dus 36 hebben kan je dat overzetten..
(omspaken)
WAARSCHIJNLIJK maakt t niet uit of je velg/ wiel één jaar ouder of jonger is...
 
Hoi,
Ja ander achterwiel (voorkeur gaat uit naar een Goldspeed HD ) dus als iemandndat toevallig heeft liggen.

Ja maar dat is het probleem niet.
Als ik de wiel in het midden stel moet de naaf naar rechts je komt namelijk niet uit.
Het achtertandwiel zit bijna tegen achterbrug aan en remschijf zit te ver van remklauw af.
Kortom het kan niet.

Wat bedoel je met voorkettingtandwiel te ver naar binnen zit ?
Als ik snap wat je bedoelt, is dat de tandwielen niet in 1 lijn zitten ?
Maar dat komt goed 👍

As dikte van ktm is 20 mm en van yamaha wr 450 f is dacht ik 22 mm.
Ik wilde eerst bussen draaien maar dat kon uiteindelijk niet.
Wat ze in de Supermotard wereld doen is de velg off center spaken om meer ruimte te krijgen tussen de ketting en de band,
vraag mij niet hoe ze dat doen maar het is mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan