Vraag aan de Speed Triple 1050 ervaringsdeskundigen!

martijnvth

Rookie
Lid geworden
3 mei 2015
Waarderingsscore
0
Hallo!

Graag even jullie advies, ik mijn oog laten vallen op een Triumph Speed Triple 1050 uit 2006, het beestje heeft inmiddels 48.000 kilometer opgevroten, lijkt mij een hoop(?)

Graag wil ik diegene met ervaring en kennis van de Speed Triple 1050 om advies vragen waar op te letten en ongeveer een waardeschatting voor deze fiets, zodat ik niet de boot in ga..

Alvast bedankt!

Groet!
Martijn

Hoi Martijn,

Je moet goed opletten tijdens de proefrit. Merk je geen gekke dingen, dan is de motor goed.

Maar merk je dat de motor niet goed rijdt, dan moet je voorzichtig zijn.

Succes

Hoi Martijn,

Je moet goed opletten tijdens de proefrit. Merk je geen gekke dingen, dan is de motor goed.

Maar merk je dat de motor niet goed rijdt, dan moet je voorzichtig zijn.

Succes

nou dit is wel het beste advies wat ik ooit op MF heb gezien, geldt dat ook voor andere motoren?

Dank voor het succes wensen..

Graag een reactie van iemand die mij kan vertellen op welke punten ik extra moet letten, bij een Speed Triple 1050.

Beste heer, als je niet iets serieus hebt te melden, graag dan de reactie voor je houden! Dankje!

Dank voor het succes wensen..

Graag een reactie van iemand die mij kan vertellen op welke punten ik extra moet letten, bij een Speed Triple 1050.

Goed controleren of er wel 3 cilinders opzitten.

En meet de cilinderinhoud. Als het een 1040 is is het een chinese kopie en zou ik een euro minder bieden. :Y

48000 veel? Heb op m'n Tiger 1050 uit 2007 ook ondertussen zoiets zitten. En 't is niet bepaald alsof ik elke dag 50km moet rijden om op m'n werk te komen of zo.

Beste heer, als je niet iets serieus hebt te melden, graag dan de reactie voor je houden! Dankje!

Als je nu een vrouw was geweest en een mooie foto van jezelf als avatar dan had je nu op 150 serieuze reacties gezeten . Helaas voor jou ben je dat niet dus verwacht er niet teveel van .

Heb verder geen ervaring met een speed triple , dus sorry van mij geen advies.
Succes.

Als je nu een vrouw was geweest en een mooie foto van jezelf als avatar dan had je nu op 150 serieuze reacties gezeten . Helaas voor jou ben je dat niet dus verwacht er niet teveel van .

Heb verder geen ervaring met een speed triple , dus sorry van mij geen advies.
Succes.
_O- _O- _O- _O- _O-

Maar het klopt wel :')

M-F anno nu: stel een vraag over een motor, 15 reacties, vrijwel allemaal nutteloos.
Stel een vraag over klitten in je haar, 83 reacties, de meeste serieus en oplossingsgericht.

Laatst bewerkt:
M-F anno nu: stel een vraag over een motor, 15 reacties, vrijwel allemaal nutteloos.
Stel een vraag over klitten in je haar, 83 reacties, de meeste serieus en oplossingsgericht.

Inderdaad motor forum onwaardig.

_O-
En zo waar (helaas)

Geen Speed Triple, wel een 2009 Sprint ST met bijna hetzelfde blok. Ik sta bijna op 100.000 zonder echt gekke dingen. Een keer dynamo stuk, nieuwe remschijven was duur en natuurlijk een stapel banden en kettingsets maar verder eigenlijk geen problemen.

Bij klitten in je haar even naar Vanity Hair Fashion en vragen om kammetje 2, doe Ingrid en Mirjam de groeten van me :)

De echte vraag is hoe ver Wendy nu is met haar garage?

48.000km in 9 jaar, da's iets meer dan 5.000km per jaar wat overeenkomt met het gemiddeld aantal km'rs wat een motorrijder per jaar maakt.
Liever een motor met eerlijke km'rs dan een die vooral stil heeft gestaan, of waar mogelijk mee geknoeit is.

Belangrijker is dat het onderhoud goed is uitgevoerd. Is een onderhoud historie aanwezig? (geeft ook een indicatie of de km stand correct is). Als de motor niet continue blauwe walm uit ademt zal het wel los lopen. Blokje kan mits goed onderhouden nog een hele tijd mee hoor.

Verder letten op de algemene dingen. Balhoofd lager, remmen (dikte schijven, neem daarmee op hoe dik ze nieuw horen te zijn en bij welke dikte ze vervangen moeten worden?).
Heb je er zelf geen verstand van, neem iemand mee die dat wel heeft, of laat een aankoop keuring uitvoeren.

Terug
Bovenaan Onderaan