Stephan1234
Rookie
Beste Forumleden,
Sinds vorig jaar mei ben ik in het bezit van een gsr750 uit 2012.
Na een testrit en het bekijken van deze motor was ik gelijk verkocht.
Toch blijken er een aantal dingen niet zo heel goed te kloppen aan deze motor. Ik praat dan over de afstellingen wat betreft het rijwielgedeelte.
Zo stond de demping van de voorvork helemaal in er was in geen mogelijkheid een fatsoendelijke bocht te maken zonder dat ik hier mijn hele gewicht in de strijd moest gooien.
Die staat nu dus netjes afgesteld vanuit de fabriekswaarden richting mijn voorkeur.
Daarnaast had ik dus hetzelfde probleem met de achtervering. Hier valt niet veel aan te verstellen behalve de strakheid van de veer zelf. Dit is inmiddels ook opgelost door wat testjes hier en daar.
Nu is het vrij koud weer en weet ik dat mijn banden niet zo reageren als ze dat bij warm weer doen maar toch bleef mij iets raars opvallen... Alsof mijn stuur niet goed staat afgesteld ofzo. Heel erg merkwaardig.
Nu heb ik dus eventjes rond gespeurd of ik kon zien bij vergelijkbare foto's van de gsr750 op het forum en via google of mijn stuur verkeerd staat. Echter viel mij iets heel anders op.
De voorvork poten horen normaal gesproken gelijk te staan met mijn kroonplaat terwijl op mijn gsr juist de voorvork zeker 3 cm dieper in de kroonplaat ligt.
Nu is dus mijn vraag: Zijn er mensen in het bezit van een gsr750 die dit ook met opzet hebben gedaan om zo het karakter van de motor te verbeteren? En wat is verstandiger om nu te doen? Terugzetten naar af fabriek en dan kijken of het mij bevalt of gewoon lekker laten staan en verder rijden?
Ergens moet aan dit verhaal toch een positieve en negatieve kant zitten lijkt mij. Vandaar dat ik hier ook even dit bericht post.
Alvast bedankt!
Sinds vorig jaar mei ben ik in het bezit van een gsr750 uit 2012.
Na een testrit en het bekijken van deze motor was ik gelijk verkocht.
Toch blijken er een aantal dingen niet zo heel goed te kloppen aan deze motor. Ik praat dan over de afstellingen wat betreft het rijwielgedeelte.
Zo stond de demping van de voorvork helemaal in er was in geen mogelijkheid een fatsoendelijke bocht te maken zonder dat ik hier mijn hele gewicht in de strijd moest gooien.
Die staat nu dus netjes afgesteld vanuit de fabriekswaarden richting mijn voorkeur.
Daarnaast had ik dus hetzelfde probleem met de achtervering. Hier valt niet veel aan te verstellen behalve de strakheid van de veer zelf. Dit is inmiddels ook opgelost door wat testjes hier en daar.
Nu is het vrij koud weer en weet ik dat mijn banden niet zo reageren als ze dat bij warm weer doen maar toch bleef mij iets raars opvallen... Alsof mijn stuur niet goed staat afgesteld ofzo. Heel erg merkwaardig.
Nu heb ik dus eventjes rond gespeurd of ik kon zien bij vergelijkbare foto's van de gsr750 op het forum en via google of mijn stuur verkeerd staat. Echter viel mij iets heel anders op.
De voorvork poten horen normaal gesproken gelijk te staan met mijn kroonplaat terwijl op mijn gsr juist de voorvork zeker 3 cm dieper in de kroonplaat ligt.
Nu is dus mijn vraag: Zijn er mensen in het bezit van een gsr750 die dit ook met opzet hebben gedaan om zo het karakter van de motor te verbeteren? En wat is verstandiger om nu te doen? Terugzetten naar af fabriek en dan kijken of het mij bevalt of gewoon lekker laten staan en verder rijden?
Ergens moet aan dit verhaal toch een positieve en negatieve kant zitten lijkt mij. Vandaar dat ik hier ook even dit bericht post.
Alvast bedankt!