Voorrem piept?

TheNewKind

Rookie
27 mei 2019
6
1
Hallo allemaal,

SInskort piep mijn voorrem bij het remmen bij lage snelheid tot stilstand.
Maar ook als ik te voet wat verder rol zonder te remmen piept deze af en toe.
Wat kan ik hier aan doen?

Groeten!
 

Sorry voor de offtopic maar , remblokken (CMSNL) 116,50 ben je toch helemaal van de pot gerukt ?
ik weet dat cms de prijzen hoog heeft maar dat is zwaar overdreven.
 
Kennis heeft deze gestoken, maar had dit al even met de oude blokjes ook.
Oke, kan ook een andere oorzaak hebben. Dus vraag die kennis nog even of hij de anti-piep sims nog heeft. Soms krijgt men de zuigers niet ver genoeg terug gedrukt en laat men ze weg.
Dit (niet vergenoeg terug te drukken) is soms op te lossen door de zuigers grotendeels naar buiten te pompen en dan goed schoon te maken met remmenreiniger en een tandenborstel. Anders is een remklauw revisie nodig.
 
Mijn ervaring is dat mensen vaak niet goed het remstof en andere rotzooi verwijderen dat zich heeft opgebouwd en dat ook nog wel eens problemen geeft
 
Nieuwe remblokjes hebben niet per definitie de anti-piep plaatjes erbij.. Ik had Nissin blokjes op mijn motor, daar zaten de plaatjes al op, nu Ferodo (ook gesinterd) merk gehaald.
Gewoon even overzetten van de oude remblokjes op de nieuwe. En er hoeft ook geen kopervet op de achterkant bij de anti-piep plaatjes. Zorg er voor dat de boel goed ontvet is, ook de remschijven.
Om trillingen /resonantie /piepen zoveel mogelijk tegen te gaan tijdens het remmen heb ik deze plaatjes over gezet van mijn oude blokjes, ze klemmen op de achterzijde van de blokjes net om de rand heen:
 

Bijlagen

  • plaat.jpg
    plaat.jpg
    14,3 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan