Voorbereiding Route 66 trip

Hakahe

Rookie
11 sep 2015
1
1
Als je de Route 66 ook wel Mother Road wilt rijden, moet je een aantal zaken regelen. Een goede voorbereiding is nu eenmaal het halve werk. En Route 66 is met bijna 4.000 kilometer - zonder detours - te lang om "nog ff een stukje terug te rijden".
Ik heb enkele tips op een rij gezet. Ze zijn ook gepubliceerd op Facebook's Route 66 Travelers:
Misschien kan ik anderen daarmee helpen:
- neem de tijd: Route 66 is zelf al een bestemming, meer dan een highway om van Chicago naar Los Angeles te komen
- vermijdInterstates zoveel als je kunt
- gemiddelde dagafstand 250 - 250 kilometer per dag
- 3 weeks is een minimum, beter 4
- maak motel reserveringen (alleen) voor de iconen als Blue Swallow, Munger Moss, Wigwam etc.
- maak zoveel foto's als je kunt en maak aantekeningen; op dag 8 weet je niet meer wat je op dag 1 hebt gezien
- maak een roadbook of op z'n minst een lijst met dingen die je absoluut wilt zien
- stel vragen aan mensen die Route 66 hebben gereden; ze zijn graag bereid om je te helpen

Wat je volgens mij absoluut moet hebben (gelezen) :
EZ 66 Guide for Travelers (Spiral bound) - Jerry Mcclanahan
Here it is! The Route 66 Map Series - Jim Ross & Jerry Mcclanahan
Beide zijn verkrijgbaar bij Amazon.com
FB pagina's van de Route 66 Associations van de Staten waar Route 66 doorheen gaat, alsmede FB pagina's Route 66 Travelers, Historic Route 66:

Leuk om te bekijken, als aanvulling op bovenstaande:
2018-19 Trip Guide - Oklahoma Route 66 Association
IL Route 66 Brochure - website IL Route 66 Association
Oklahoma Route 66 - Jim Ross & Shellee Graham
AAA maps Route 66 or/and Region/State
Route 66 Ultimate Guide app
Route 66 Navigation app
Route 66 app by Tripbucket
Route Magazine (on-line) www.routemagazine.us
Ultimate Route 66 Travel Guide www.route66navigation.com/book (gratis en uitgebreid) van Mariàn Pavel
De website van de Dutch Route 66 Association Openingspagina

En verder:
Roadmap USA (ANWB)
pockets of Chicago and Los Angeles - Lonely Planet
pocket Route 66 Road Trips - Lonely Planet
The Grapes of Wrath - John Steinbeck
Einmal im Leben die Route 66 fahren (Duits) - Wolfgang Werz
Mijn Amerika - Mart Smeets

Op Internet is nog veel meer info te vinden.
Tip: Met je ANWB-lidmaatschapskaart kun je (ook) in Amerika op veel plaatsen korting krijgen (Show your card acties; zie achterkant van je pas), bijv. motels, kaartmateriaal van de Amerikaanse Automobiel Associatie etc. (ik moet dit nog wel checken; heb de tip van een Duitse roadie die dit via de ADAC heeft gedaan).

NB: uiteraard heb je geldige reispapieren nodig als paspoort, ESTA-verklaring (soort on-line visumaanvraag; ESTA | Uw reistoestemming voor Amerika online aanvragen) en Advanced Passenger Information (via website luchtvaartmaatschappij).

Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Als je de Route 66 ook wel Mother Road wilt rijden, moet je een aantal zaken regelen. Een goede voorbereiding is nu eenmaal het halve werk. En Route 66 is met bijna 4.000 kilometer - zonder detours - te lang om "nog ff een stukje terug te rijden".
Ik heb enkele tips op een rij gezet. Ze zijn ook gepubliceerd op Facebook's Route 66 Travelers:
Misschien kan ik anderen daarmee helpen:
- neem de tijd: Route 66 is zelf al een bestemming, meer dan een highway om van Chicago naar Los Angeles te komen
- vermijdInterstates zoveel als je kunt
- gemiddelde dagafstand 250 - 250 kilometer per dag
- 3 weeks is een minimum, beter 4
- maak motel reserveringen (alleen) voor de iconen als Blue Swallow, Munger Moss, Wigwam etc.
- maak zoveel foto's als je kunt en maak aantekeningen; op dag 8 weet je niet meer wat je op dag 1 hebt gezien
- maak een roadbook of op z'n minst een lijst met dingen die je absoluut wilt zien
- stel vragen aan mensen die Route 66 hebben gereden; ze zijn graag bereid om je te helpen

Wat je volgens mij absoluut moet hebben (gelezen) :
EZ 66 Guide for Travelers (Spiral bound) - Jerry Mcclanahan
Here it is! The Route 66 Map Series - Jim Ross & Jerry Mcclanahan
Beide zijn verkrijgbaar bij Amazon.com
FB pagina's van de Route 66 Associations van de Staten waar Route 66 doorheen gaat, alsmede FB pagina's Route 66 Travelers, Historic Route 66:

Leuk om te bekijken, als aanvulling op bovenstaande:
2018-19 Trip Guide - Oklahoma Route 66 Association
IL Route 66 Brochure - website IL Route 66 Association
Oklahoma Route 66 - Jim Ross & Shellee Graham
AAA maps Route 66 or/and Region/State
Route 66 Ultimate Guide app
Route 66 Navigation app
Route 66 app by Tripbucket
Route Magazine (on-line) www.routemagazine.us
Ultimate Route 66 Travel Guide www.route66navigation.com/book (gratis en uitgebreid) van Mariàn Pavel
De website van de Dutch Route 66 Association Openingspagina

En verder:
Roadmap USA (ANWB)
pockets of Chicago and Los Angeles - Lonely Planet
pocket Route 66 Road Trips - Lonely Planet
The Grapes of Wrath - John Steinbeck
Einmal im Leben die Route 66 fahren (Duits) - Wolfgang Werz
Mijn Amerika - Mart Smeets

Op Internet is nog veel meer info te vinden.
Tip: Met je ANWB-lidmaatschapskaart kun je (ook) in Amerika op veel plaatsen korting krijgen (Show your card acties; zie achterkant van je pas), bijv. motels, kaartmateriaal van de Amerikaanse Automobiel Associatie etc. (ik moet dit nog wel checken; heb de tip van een Duitse roadie die dit via de ADAC heeft gedaan).

NB: uiteraard heb je geldige reispapieren nodig als paspoort, ESTA-verklaring (soort on-line visumaanvraag; ESTA | Uw reistoestemming voor Amerika online aanvragen) en Advanced Passenger Information (via website luchtvaartmaatschappij).

Veel succes!
Hoi,
Wat leuk zeg!
Staat op mijn lijst om samen met mijn zoon te gaan rijden.
Ben benieuwd wat er nog meer aan informatie komt.
👋 gr Rolf
 
Nog een paar tips met betrekking tot het rijden in de VS:
- "Right turn on red" - TENZIJ er anders wordt aangegeven mag je in de VS bij rood verkeerslicht rechtsafslaan. Wel goed kijjken of er geen verkeer aankomt van links.
- Wanneer een schoolbus stopt met alle knipperlichten aan (en uitgeklapt stop bordje) MOET je stoppen, ook wanneer deze in de tegemoetkomende rijbaan gestopt is.
- 'come to a full stop at stop sign' - bij stopbord MOET je volledig tot stilstand komen.
- in vrijwel alle staten hoort langzamer verkeer op te schuiven naar de rechter rijbaan (wordt alleen niet of nauwelijks gehandhaafd).
- kwaliteit van de wegen (vooral secundaire) is vaak om te huilen, dus let goed op voor gaten en scheuren.
- Regular 87 benzine is ongeveer vergelijkbaar met de Europese 91 (als ik me niet vergis) en bevat net als de overige 'premium' benzines 10% ethanol. www.pure-gas.org heeft een lijst met benzinestations welke nog benzine zonder die rommel verkopen - de Android app doet het helaas al een paar maanden niet meer.
- Met uitzondering van Californië mag je nergens tussen de files doorrijden. Utah heeft onlangs een wetswijziging aangenomen waardoor je (ik meen vanaf Juni) op secondaire wegen met meer dan 1 rijstrook per richting en een max snelheid van 45 mph wanneer het verkeer stilstaat je tussendoor mag bij verkeerslichten (DUS NIET bij files op snelwegen)
- Sommige pompen vragen om een postcode wanneer je je credit kaart gebruikt. In de meeste gevallen werkt elke 5 cijferige (geldige) postcode
- Wanneer je politie/brandweer/ziekenwagen langs de kant van de weg ziet met zwaailicht aan, schuif dan een rijstrook op (als dat kan) of ga een stuk langzamer rijden tot je er voorbij bent.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan