Voelermaatjes

mr_JB

MF veteraan
27 jul 2013
1.369
2
Goedenavond!

ik zoek fijne voelmaatjes van 0.01 tot 0.20 met eigenlijk stapjes van 0.01..

nou verkocht Midlock een set die in ieder geval ging van 0.01 tot 0.10 in die stappen en daarna in stappen van 0.2/0.03/0.04 en verder. maar die verkoopt ze niet meer...

van wat ik kan vinden gaan ze net in te grote stappen!

weet iemand zo waar je dit kan kopen?

alvast bedankt!
 
Goedenavond!

ik zoek fijne voelmaatjes van 0.01 tot 0.20 met eigenlijk stapjes van 0.01..

nou verkocht Midlock een set die in ieder geval ging van 0.01 tot 0.10 in die stappen en daarna in stappen van 0.2/0.03/0.04 en verder. maar die verkoopt ze niet meer...

van wat ik kan vinden gaan ze net in te grote stappen!

weet iemand zo waar je dit kan kopen?

alvast bedankt!
was je al op het idee gekomen dat je voelermaatjes ook gewoon kan combineren?
dus als je 0.01 t/m 0.1 hebt en daarna grotere stappen maakt bepaal je met de grovere stappen waar je ongeveer zit en de precisie doe je door 2 of 3 voelermaatjes op elkaar te gebruiken en de maten bij elkaar op te tellen.
 
Bmw heeft een kit als origineel speciaal gereedschap, zit een setje in met 10 stuks 0,01 tot 0,1mm, en eentje van 0.1 tot 0,5mm in stappen van 0,01-0,02, dus 0.1, 0,12, 0,14, 0,15, 0,16, 0,18, etc. die laatste gebruik ik eigenlijk altijd. Setje valt wel mee, een paar tientjes.
 
Goedenavond!

ik zoek fijne voelmaatjes van 0.01 tot 0.20 met eigenlijk stapjes van 0.01..

nou verkocht Midlock een set die in ieder geval ging van 0.01 tot 0.10 in die stappen en daarna in stappen van 0.2/0.03/0.04 en verder. maar die verkoopt ze niet meer...

van wat ik kan vinden gaan ze net in te grote stappen!

weet iemand zo waar je dit kan kopen?

alvast bedankt!
De fabrikant van Midlock voelermaten was een klein bedrijfje in Duitsland en de eigenaar is een tijdje terug onverwachts overleden. De erven wilde de tent niet overnemen, etcetera. Er is nu net een nieuwe eigenaar die de productie weer aangezwengeld heeft, voelermaten met handvat en de meeste standaard setjes komen stukje bij beetje weer op voorraad.

De M-14 (extra fijn) sets komen vroeg of laat dus ook wel weer terug, maar wanneer is nog onbekend.
 
Voor die hele dunne dingen hadden we geen voelermaatjes maar een rol folie van die dikte...

Vergeet niet dat je met twee voelermaten op elkaar ook de verontreiniging tussen die maten meet en dat kan best oplopen, een oliefilm die je normaal door een voelermaat even heen en weer te bewegen verwijdert blijft tussen twee voelermaten zitten en is meetbaar dik, mij is het altijd "verboden" (opleiding) om te stapelen...
Voelermaat 0,05 is altijd gescheurd en krom, ondanks dat die in de midden zit :+ |(
 
Als je een goed werkende micrometer heb kan je de voelermaatjes controleren. Verder blijft het altijd werken met gevoel en dit moet je leren. Veel doen en helaas ook wel eens fouten maken en weer opnieuw moeten beginnen. Hoort erbij👍
 
Bedankt allen voor de berichten en excuses voor de late reactie.. paar hele drukke weken achter de rug.

Mijn motor moet inlaat staat tussen 0.10 en 0.15 afgesteld, mijn uitlaat tussen 0.12 en 0.17 vandaar dat ik op zoek ben naar de fijne voelermaatjes.

0.01 tot 0.10 is in principe overbodig als 0.10 tot 0.20 in stappen van 0.01 dan aanwezig is!

Ik ga midlock zelf maar even een mailtje sturen om te zien of daar wat uit komt!
Voelermaatjes combineerde ik al wel maar echt ideaal is het niet..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan