Voelermaatjes

mr_JB

MF veteraan
27 jul 2013
1.369
2
Goedenavond!

ik zoek fijne voelmaatjes van 0.01 tot 0.20 met eigenlijk stapjes van 0.01..

nou verkocht Midlock een set die in ieder geval ging van 0.01 tot 0.10 in die stappen en daarna in stappen van 0.2/0.03/0.04 en verder. maar die verkoopt ze niet meer...

van wat ik kan vinden gaan ze net in te grote stappen!

weet iemand zo waar je dit kan kopen?

alvast bedankt!
 
Als bij de inlaat 0,10 er tussen past en 0,15 net niet dan staat de speling goed afgesteld.
Bij de uitlaat zelfde verhaal. 0,15 er wel tussen en 0,20 net niet dan staat het ook goed
 
was je al op het idee gekomen dat je voelermaatjes ook gewoon kan combineren?
dus als je 0.01 t/m 0.1 hebt en daarna grotere stappen maakt bepaal je met de grovere stappen waar je ongeveer zit en de precisie doe je door 2 of 3 voelermaatjes op elkaar te gebruiken en de maten bij elkaar op te tellen.
Nee, ik nooit !

Dat is nu een super handige tip! :}
 
Dus als je de inlaat op 0.10 (of zelfs ook op 0.15) en de uitlaat op 0.15 zet staan ze eigenlijk goed?
Daar is die hele 0,12 tot 0,17 op gebaseerd, vulplaatjes kan je altijd zo krijgen dat je binnen de marges zit
Als bij de inlaat 0,10 er tussen past en 0,15 net niet dan staat de speling goed afgesteld.
Bij de uitlaat zelfde verhaal. 0,15 er wel tussen en 0,20 net niet dan staat het ook goed
Dat dus
 
Nee, ik nooit !

Dat is nu een super handige tip! :}
Niet dus... Het is een klotetip, je moet ook lezen wat je niet wil lezen

Voor die hele dunne dingen hadden we geen voelermaatjes maar een rol folie van die dikte...

Vergeet niet dat je met twee voelermaten op elkaar ook de verontreiniging tussen die maten meet en dat kan best oplopen, een oliefilm die je normaal door een voelermaat even heen en weer te bewegen verwijdert blijft tussen twee voelermaten zitten en is meetbaar dik, mij is het altijd "verboden" (opleiding) om te stapelen...
Voelermaat 0,05 is altijd gescheurd en krom, ondanks dat die in de midden zit :+ |(
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan