Vochtige doekjes.. Ben ik de enige?

itsLochii

Die hard MF'er
31 mei 2015
708
9
Druten
Al sinds ik mijn motor heb, ben ik grootgebruiker van vochtige doekjes. Die dingen zijn echt overal handig voor :t

Die van de Lidl (W5) doen het super. Tevens gebruik ik een blauwe doek van de Action die niet pluist om het weer te drogen. Motor wordt er geheel streeploos van :)

Ik was mijn motor wel met water en sop, maar vaak na een avondje rijden zit hij vol met insecten en ziet hij er voor het oog na een kwartiertje weer prima uit.

Multifunctioneel:
- Pak ontdoek van insecten
- Helm schoonmaken
- Kuipdelen afdoen

Ben ik de enige die overal vochtige doekjes voor gebruikt?

zw5.jpg


*O*
 
Een natte theedoek gebruiken om de vliegen los te weken is hetzelfde, maar goedkoper.

Idd, vochtige theedoek, evt met wat Andy, uitwringen en over je helm gooien.
Even wachten en daarna met de andere kant schoonmaken en afdrogen.
 
Volgens mij wrijf je daar ook het zand er lekker mee in dus krassen tot gevolg
lijkt mij beter om hem eerst af te spoelen
Hmm, zo had ik er nog niet over na gedacht. Nu heeft mijn motor niet bizar veel kuipdelen, maar toch. Misschien het kuipwerk maar laten zitten de volgende keer. :t

Nu moet ik wel zeggen dat ik de kuipdelen niet altijd mee pak, maar voornamelijk het plastic ruitje voorop, de radiatorcover, voorvork, voorlicht-unit, spiegels et cetera. Ze halen ook de toei prima van je velg af.
 
Laatst bewerkt:
Ja, super handige doekjes!!

Ik maak daar alleen niet de hele motor mee schoon. Dat is niet mijn hobby. Zie mijn onderschrift! Ik neem altijd deze doekjes mee op vakantie. Overal voor te gebruiken. Ook idd voor de motor. Bijv. bij lekken benzine tanken, motorblok wat vettig wordt of de achtervork onder de ketting waar veel smeer zit. In je achteruitkijkspiegels ga je ook ineens weer wat zien. Doekjes voor al deze zaken werken perfect.
Natuurlijk ook je vette handen worden na de werkzaamheden weer toonbaar.

Verder nog goed bruikbaar voor insecten op je vizier!
Bij mij zitten ze de laatste jaren in het standaard-vakantie-pakket.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het effect op de ozonlaag? Daar maak ik me zorgen over.
 
Niet zo benauwd Jaap, het moet wel heel hard waaien willen die doekjes door het gat van de ozonlaag verdwijnen. *O*

Ik maak me meer zorgen om 'overal'. Motor is nog daar aan toe, maar de rest? :/
 
Ik rijd met mijn motor, wist niet dat ik zijn billen nog moest vegen na of tijdens een ritje. :/ Helm vizier gewoon met natte theedoek er over en dan afwassen met zeep/water en microvezel doek.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd met mijn motor, wist niet dat ik zijn billen nog moest vegen na of tijdens een ritje. :/ Helm vizier gewoon met natte theedoek er over en dan afwassen met zeep/water en microvezel doek.


Wat is dat voor een exotisch ritueel, en uit welke cultuur komt dit?
 
Hangt ervan af hoe de "uitdraai" is, als die wat minder stevig is, en het standaard, droge opgerolde goedje niet meer voldoende is, vind ik zo van die natte doekjes een goed gerief *O*

... en voor degenen die net aan hun ontbijt gaan beginnen ... sorry ... maar heb het toch deftig proberen te verwoorden he :+
 
Verpest ik het wel weer.





Stront, kak, drol (lord als je aan de andere kant van de evenaar woont), poep, bolus.... enz enz.



Zo, kunnen de jongetjes ook weer even lachen.
 
Heb een collega die ook na ieder kwartiertje rijden vind dat hij dan een uurtje moet poetsen. Hij rijd dus ook bijna nooit. Ben zelf meer van het rijden en weinig poetsen. Vind het wel belangrijk om op tijd onderhoud te laten doen. Maar verder wordt mijn motor niet echt verwend. Ook niet met vochtige doekjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan