VMAXlijst van het MF deel 5

Vandaag weer ff wat ge hobby’t aan nitromax.
Cat-eye erop gezet, had de ophang beugels en de ringen rondom de ogen zwart laten coaten.
Je ziet er bijna niks meer van, alleen het voelt goed om te weten dat het zelfs op de onzichtbare plekken degelijk gemaakt is.

Het kapotte blok word deze winter open geschroefd en hopelijk snel gemaakt.
Blok is inmiddels alweer 10 maanden kapot en ik begin me v-Max serieus te missen ook al staat hij hier in me garage.
Ik mis het geknetter, geplof en gebrul onder me kont.

Ik heb een verstelbare led relais zodat me led knippers op het juiste tempo gaan knipperen.
Dit is dus niet een weerstand die ik er tussen moet zetten, maar ik moet de draden uit me originelen v-Max relais halen en dan deze ertussen aan sluiten.
En hopelijk werken me knippers dan naar behoren zonder het gekloot met weerstanden die warm worden.
Dit is nu het eerstvolgende wat ik ga proberen te fixe.

Fijn weekend mannen!
Zorg goed voor jullie v-Max, je gaat hem missen als die het langere tijd niet meer doet☹️
 

Bijlagen

  • IMG_4563.jpeg
    IMG_4563.jpeg
    252 KB · Weergaven: 3
  • IMG_4564.jpeg
    IMG_4564.jpeg
    182,9 KB · Weergaven: 3
Voor den liefhebbert: het geluid van mijn Max met de Cat verwijderd en DB killers in de originele mufflers. In werkelijkheid klinkt het nog een stuk dieper/lager dan op de opname. Lekker laag en niet te lawaaierig.
misschien een rare vraag, maar waarom heb je de cat verwijderd? Voor het vermogen? Want dan zou ik lekker zonder db killers vlammen, want die zorgen namelijk weer voor minder vermogen🙄.
 
Wat een fantastische uitvinding zo’n verstelbare relais voor led knipperlichten.
Heb de bruine draad (constante spanning) afgetakt bij het origineel relais, de bruinwitte draad(+draad vanuit relais naar knipperlicht/stuurschakelaar) uit me vmax relais gehaald en op me nieuwe led relais gezet, en een massa kabeltje getrokken.
En het werkt perfect!
Vind dit 100x beter als al die weerstanden die zo warm worden.
 

Bijlagen

  • IMG_4568.mov
    42,9 MB
  • IMG_4569.jpeg
    IMG_4569.jpeg
    151,5 KB · Weergaven: 2
misschien een rare vraag, maar waarom heb je de cat verwijderd? Voor het vermogen? Want dan zou ik lekker zonder db killers vlammen, want die zorgen namelijk weer voor minder vermogen🙄.
Ik heb de Cat verwijderd om 3 redenen: A) het geluid. Nu (zelfs met DB killers) is het geluid heerlijk diep maar niet aso hard. B: Gewicht: Die Cat weegt 10-15 kilo ofzo! 😳 C: vermogen: Het is waar dat die DB Killers weer iets vermogen inpikken maar de eindscore op de dynojetbank was toch met DB killers een paar hele pk's hoger.
Maar eerlijk gezegd is het geluid het belangrijkst want met mijn gewicht (120Kg) maken een paar pktjes of een paar kilo meer of minder ook niet uit. 😆
 
Ik heb de Cat verwijderd om 3 redenen: A) het geluid. Nu (zelfs met DB killers) is het geluid heerlijk diep maar niet aso hard. B: Gewicht: Die Cat weegt 10-15 kilo ofzo! 😳 C: vermogen: Het is waar dat die DB Killers weer iets vermogen inpikken maar de eindscore op de dynojetbank was toch met DB killers een paar hele pk's hoger.
Maar eerlijk gezegd is het geluid het belangrijkst want met mijn gewicht (120Kg) maken een paar pktjes of een paar kilo meer of minder ook niet uit. 😆
Ahaaa, ik begrijp je volkomen🤝🏻. 10/15kg da is idd een zware jonge die cat.
Hoeveel vermogen hou je ongeveer over op het achterwiel? +-170pk ofso?
 
Ahaaa, ik begrijp je volkomen🤝🏻. 10/15kg da is idd een zware jonge die cat.
Hoeveel vermogen hou je ongeveer over op het achterwiel? +-170pk ofso?
Op de dyno jet bank kwam er iets van 182 uit, na de airbox modificatie, cat er onderweg en een ECU flash.
Ik kan mijn uitdraai niet meer vinden maar was idd dik 180
 
Vandaag me nieuwe rvs voor remleiding binnen gekomen, de oude leiding was wel al van rvs maar was erg verweerd door de jaren heen.

En spul om me dubbele gaskabel voor me v-gas flatslides helemaal nieuw na te maken.
Ook hier zaten wat beschadigingen in, en ik zie er wel een mooie knutsel klus in om de complete kabel na te maken.
Kost in Amerika 250,- dollar, dat was me net wat teveel geld, heb Vd week alle losse elementen besteld en nu ga ik er zelf mee aan de gang voor 1/5e van de prijs.
 

Bijlagen

  • IMG_4663.jpeg
    IMG_4663.jpeg
    229,5 KB · Weergaven: 3
  • IMG_4664.jpeg
    IMG_4664.jpeg
    271,4 KB · Weergaven: 4
Heeft iemand een gouden tip om die remleiding netjes mee vast te zetten, probeer eigelijk geen kabelbinder te gebruiken, maar ben bang dat dat de enige meest onzichtbare oplossing is zonder in me kroonplaat of voorvork te boren.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    155,2 KB · Weergaven: 4
Iemand nog een setje aftermarket uitlaat dempers over? Ik ben op zoek naar bij voorkeur DAM of Supertrapp.
 
Coool! Vette vork ook.


Is er iemand die nog de 4 blokdeksels heeft liggen? Ik zoek ze eigelijk om tijdelijk op mijn motorblok te zetten tijdens het spuiten van me blok. Ze hoeven dus niet netjes te zijn…. Me eigen deksels worden mee gespoten en de set die ik nu zoek gaan erna weer weg/tekoop of op zolder..
 
Kwam vandaag bij Terherne een zeer luide VMax1700 😋tegen ff met hem meegereden met mijn Zero met 190 Nm maar wel leuk👍iemand van het forum?
En wat een vet geluid ruim boven de 100 DB neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan