Denisezzr1100
Rookie
Ben er niet zeker van of het brandstofprobleem van mijn zzr1100 van 96 hier wel thuis hoort ......ik probeer het maar.....
De zzr1100 is van 1996 , heeft tot voor 2 jaar geleden 62.500 km probleemloos gedraaid , met alle juiste en tijdige onderhoud , dat spreekt .
In die zin verkeert de brommer eigenlijk ook in (bijna-)nieuwstaat ..............door 'n fors uit de klauwen gelopen verbouwing heeft de brommer meer dan 'n jaar absoluut stil gestaan (weliswaar binnen en droog) en toen het moment aangebroken was "om weer te gaan rijden ", was o.a. de accu dood. Niet vreemd . Oook niet vreemd was , dat hij alleen te starten bleek/was met volledig gesloten choke , waarbij de minste aanraking aan het gashandle maar ook het maar 'n ietsiepietsie terugduwen (Lees dus : openen v.d. choke) er voor zorgde dat íe af sloeg .
Daarop , na daarover uitvoerig overleg over gehad te hebben met 'n motorzaak die die zich nadrukkelijk bezighoudt met het ultrasoon reinigen en reviseren van allerhande merken en soorten carburateurs , het besluit genomen om voor veel geld de carb's door hem onder handen te laten nemen , incl. vernieuwing van alle o-ringen groot en klein , vlotternaalden etc. etc. Ze zagen er bij afhalen inderdaad indrukwekkend schoon uit , mogelijk nog wel "frisser" dan nieuw/af fabriek . Na montage bleek bij de startpoging dat de vlotterbakken van de 2 linkse carburateurs (in rijrichting gezien) overliepen , en niet zo 'n klein beetje ook.........Na telefonisch contact hierover met "de uitvoerder" liep het spoor al snel dood , omdat hij geen idee had wat dit zou kunnen veroorzaken.................reden waarom ik mij tot u wendt . Op zijn website - op slechts één na - alléén maar positieve revieuws , opmerkingen/commentaren . En die 'mindere" was niet ik ! Iemand die hier iets zinnigs over kan roepen ???
De zzr1100 is van 1996 , heeft tot voor 2 jaar geleden 62.500 km probleemloos gedraaid , met alle juiste en tijdige onderhoud , dat spreekt .
In die zin verkeert de brommer eigenlijk ook in (bijna-)nieuwstaat ..............door 'n fors uit de klauwen gelopen verbouwing heeft de brommer meer dan 'n jaar absoluut stil gestaan (weliswaar binnen en droog) en toen het moment aangebroken was "om weer te gaan rijden ", was o.a. de accu dood. Niet vreemd . Oook niet vreemd was , dat hij alleen te starten bleek/was met volledig gesloten choke , waarbij de minste aanraking aan het gashandle maar ook het maar 'n ietsiepietsie terugduwen (Lees dus : openen v.d. choke) er voor zorgde dat íe af sloeg .
Daarop , na daarover uitvoerig overleg over gehad te hebben met 'n motorzaak die die zich nadrukkelijk bezighoudt met het ultrasoon reinigen en reviseren van allerhande merken en soorten carburateurs , het besluit genomen om voor veel geld de carb's door hem onder handen te laten nemen , incl. vernieuwing van alle o-ringen groot en klein , vlotternaalden etc. etc. Ze zagen er bij afhalen inderdaad indrukwekkend schoon uit , mogelijk nog wel "frisser" dan nieuw/af fabriek . Na montage bleek bij de startpoging dat de vlotterbakken van de 2 linkse carburateurs (in rijrichting gezien) overliepen , en niet zo 'n klein beetje ook.........Na telefonisch contact hierover met "de uitvoerder" liep het spoor al snel dood , omdat hij geen idee had wat dit zou kunnen veroorzaken.................reden waarom ik mij tot u wendt . Op zijn website - op slechts één na - alléén maar positieve revieuws , opmerkingen/commentaren . En die 'mindere" was niet ik ! Iemand die hier iets zinnigs over kan roepen ???