vliegwiel vervangen van kle 500 1995

dominator1

MF'er
30 dec 2009
194
10
alken ( Limburg Belgie )
vliegwiel van mijn KLE 500 1995 ver vangen sta een op met losse magneten ?
 

Bijlagen

  • IMG_0981.JPG
    IMG_0981.JPG
    816 KB · Weergaven: 116
Hij heeft er nu wel een plaatje bij gezet wat het een stuk duidelijker maakt. Als je goed kijkt zie je schade door racevonkjes aan de linker phalange dus die moet je even schoonmaken en opnieuw insmeren met oranje willemsverf.
 
Als er 1 loskomt tijdens het draaien van de motor is het meteen puinhoop, ook je dynamo en wie weet wat nog meer wordt dan gesloopt door dat magneet- en aluminiumgruis. Is een kwaal bij die types.
Beter vervangen dan. Ook beter voor je gemoedsrust.
En demonteren met een goede rotortrekker aub.

Als je dit hoort
ben je te laat


filmpje geleend van een medeMFer
 
Laatst bewerkt:
dus als hoort gelijk in het filmpje is er een of twee los gekomen he ? Gassen .
bedankt voor het filmpje te plaatsen .
is dat gemakkelijk te vervangen het vliegwiel van mijn KLE 500 1995 ?
ik heb wel het boek ( Motorfiets - techniek Kawasaki nr 64 van Peters , reparatie en onderhoud ).
dan zal het wel lukken moeten lukken .
 
is dat gemakkelijk te vervangen het vliegwiel

hangt er van af :
* je hebt de juiste trekker nodig
* als het nog nooit los geweest is, kan het een serieuze pain-in -the-ass zijn om het er af te krijgen, zelfs met een goede trekker.

als je het dan toch preventief wil vervangen, koop een nieuw vliegwiel, van een okkazie weet je ook niet de geschiedenis.
 
hangt er van af :
* je hebt de juiste trekker nodig
* als het nog nooit los geweest is, kan het een serieuze pain-in -the-ass zijn om het er af te krijgen, zelfs met een goede trekker.

als je het dan toch preventief wil vervangen, koop een nieuw vliegwiel, van een okkazie weet je ook niet de geschiedenis.

Nieuw type vliegwiel heeft een volle magneetring , geen losse magneten. Okkazie zou dan geen probleem moeten zijn.

1546087876207.png
 
zal wel lukken met de juiste trekker om het vlieg wiel er af te krijgen Janbros .
ik heb gekeken voor een nieuw vliegwiel 130 euro valt mee,
tegen als het moes gebeuren dat de magneten los komen moet ik als het tegen val een ander blok en in plaatsen ( heb wel een ER5 blok hier liggen ) .
Gassen heb je het ook moeten vervangen ? ( zie foto sta bij je berichtje )
 
Nee, ik heb nooit een KLE500 gehad, maar wel vaak zat die problemen hier op Motorforum voorbij zien komen.
Al die plaatjes zijn van medeforummers. Als je de zoekfunctie in de bovenbalk van het forum gebruikt kun je dit allemaal vinden.

1546096912152.png
 
weet ik niet maar , zal dan maar eest mijn dik handboek een paar keer door lezen zeker voor ik er aan begint .
( ik heb wel al een paar keer het vliegwiel van een Honda Amigo ver vangen en dat ging altijd goed , gewoon vliegwiel trekker er op en klaar ) .
bedankt om me er voor te waar schuwen .


groeten fijne jaar wisseling van Patrick
 
Terug
Bovenaan Onderaan