Het eiland Phu Quoc is groot, heel groot! op de kaart gezien ligt het ook heel dichtbij de kust van Cambodja. Toch zijn de enige manieren om er te komen vanaf 2 steden in Vietnam.
De eerste is de grens stad Ha Tien, Makkelijke overtocht met een snelle boot (als ik me niet vergis rond de 50 km). En de verste overtocht kan vanaf Rach Gia (als ik mij niet vergis 116 km).
Ik durf je te zeggen, het is het waard! Mooi eiland waar de tourisme steeds meer komt kijken.. Dit heeft er ook voor gezorgt dat je ook heel goed moet opletten op je geld.. De eilandse mensen kunnen erg goed rekenen en zijn niet altijd even netjes als het om service/rekening gaat!
Wat krijg je er wel voor terug.. Een eiland waar net als alle andere eilanden de regels minder streng zijn. En in dit geval ook erg veel natuur en vrijheid!
Ja kan lekker over het eiland touren en rustig heel lang niemand tegenkomen! Of je stopt lekker op een rustige plek en je vind gewoon de mooiste witte stranden, waar het heerlijk zwemmen is... Met of zonder badkleding, want je bent echt alleen!
Er is 1 hoofdstad op het eiland, en ook dit heeft weinig weg van een stad... Wel kun je er heerlijk op de straten in alle "luxe" eten. Iedere avond worden er mobiele eettenten geplaatst waar je tegen een nette prijs de beste gerechten op de stoep eet! (Hier kon ik even geen foto van vinden)
Wel een uitzicht over de hoofdstad:
Het eiland heeft in het midden ook een groot stuwmeer, hier moest ik zijn om af te spreken met de familie van mijn partner... :
Phu Quoc staat eigenlijk bekend om de pepers!! (die van peper en zout, niet de chili) Hier heb ik dan ook nog een dagje mee gemoeten, is dus ook van familie van mijn partner. De peperboeren zitten allemaal verspreid op het eiland, en zorgt er voor dat er een geweldig veel dirt paden te vinden zijn, en deze zijn ook natuurlijk bijna allemaal helemaal verlaten!
Phu Quoc, een eiland waar ze een internationale vluchthaven willen bouwen... Waarom dat weet ik niet, er is gelukkig niet niet veel verpest! Veel moois, een aanrader... Maar laat je niet naaien, hier zijn de localen daar veel meer getraint in namelijk!