#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Thanks guys.

Dat de veren versleten zijn kán op zich, maar zou ik een beetje raar vinden, aangezien er maar ~25k op de klok staat.
Mijn racer is picco bello afgesteld en daar ben ik dus behoorlijk mee verwend (denk ik) en zou graag naar iets soortgelijks gaan, o.a. met lineair veren ipv progressieve.

Dat goeie veren en nieuwe olie helpen klopt zeker, maar ik zou graag meer instelmogelijkheden willen hebben.

Hij stuurt niet raar of gek of zo, wel "oké", maar het kan véél beter. De VFR is een waanzinnig goeie stuurfiets en dat wil ik er graag uithalen.

Die van mij is van 2000, bijna 90K op de klok, nooit iets aan de vering gedaan. Rijdt als een speer.
Geen moment dat ik me onveilig voel. Waar rijden jullie dat er zoveel vervangen moet worden voor je er iets mee kan?
De Belgische wegen is bijna constant off-road-rijden, daar voldoet de standaard vering prima. Heb er wel met een racer (aangepast vering etc) op onze wegen gereden en ik vond het niks, je wordt compleet door elkaar gerammeld....je vering is dan wel "goed"?

Race vering is leuk op een biljartlaken of een circuit, op Belgische wegen of in de Alpen kan ik het enorm afraden.
 
Kijk aan, ik was er vandaag ook....blijft een leuke geluid zo’n 2 takt Yamaha racer.....
 
Heeft er iemand ook ooit dat probleem gehad dat het stationair van de motor plotseling onder de 1000 tpm zat bij het rijden?
Had dit vandaag meegemaakt en het is nogal een nare ervaring.
Even aan de zijkant van de weg gestopt en mijn schroevendraaier uitgehaald om het stationair wat hoger te stellen, staat nu op 1500 ingesteld.
 
1500 is teveel, die moet tussen de 1000 en 1200 staan (1100 is dus een mooi getal).
Zelf nooit gehad maar als je de PAIR- en flappermod uitvoert dan moet je het toerental ook omhoog zetten dus ik denk dat je het in de onderdelen moet zoeken die bij die mods onder handen worden genomen en dan met name de slangen van de air injection control valve.
 
1500 is teveel, die moet tussen de 1000 en 1200 staan (1100 is dus een mooi getal).
Zelf nooit gehad maar als je de PAIR- en flappermod uitvoert dan moet je het toerental ook omhoog zetten dus ik denk dat je het in de onderdelen moet zoeken die bij die mods onder handen worden genomen en dan met name de slangen van de air injection control valve.

Ik heb inderdaad de PAIR en Flappermod gedaan, maar ergens had ik toch wel het toerental hoger gezet. Was me niet eerder voorgekomen, dus dit is iets nieuws voor mij :) Anyways, ik zal het morgen nog een keer bekijken omdat de motor nog koud was (54°C) dus zal het misschien daaraan liggen.
Moet het toerental op warme motor afgesteld zijn? Zoja, dan denk ik dat het daaraan ligt :+
 
Moet het toerental op warme motor afgesteld zijn?
Ja, die moet met warme motor afgesteld worden want er zit een automatische stationair toerental verhoger op die met een waxelement werkt, als ik het goed heb staat die bij 64gr maximaal uit en zou je het normale toerental moeten hebben.
Niet denken dat die 64 gr goed genoeg is maar gewoon het blok even goed warm rijden en dan afstellen op 1100rpm. Als hij bij wegrijden net niet lekker oppakt dan kan je hem altijd nog aar 1150 zetten maar niet hoger dan 1200.
 
Beste vfr-forumleden,
Ik ga met spijt in het hart, mijn vfr verkopen,
Er zijn al enkele kandidaat kopers langsgeweest,
En die vallen over het feit dat ik geen duo-handgrepen heb.
Wie heeft er nog een setje liggen?
Wat ook handig zou zijn,
achterse linkse en rechtse kontdelen, liefst zwart purper metalic...(zou een bonus zijn, zie foto kleur)
Er zit namelijk een barst in, en man o man, dat is blijkbaar het einde van de wereld 😂,
 

Bijlagen

  • F5DDF67C-E729-4AAA-86E9-42E493357317.jpeg
    F5DDF67C-E729-4AAA-86E9-42E493357317.jpeg
    150,1 KB · Weergaven: 14
Kuipdelen zonder barst of missende stukken is inderdaad een bonus voor dit type vfr.
Succes met de verkoop.
 
Tja het is enkel de kont die een barst heeft, 😂
de rest van de kuip is als nieuw,
volgens mij, heeft de vorige eigenaar de duo handgrepen slecht gemonteerd...
Hoe langer ik er over nadenk, ze zitten op het laagste punt kwa verkoopprijzen,
Beter even wachten, helemaal top zetten en over een paar jaar verkopen,
als het een echte klassieker geworden is...
Langs de andere kant is er de onzekerheid,
wat gaat de politiek doen,
en hoe lang kunnen we nog genieten van onze hobby???
 
Ik heb nog een duokapje liggen, zwart met gebruikssporen, voor een VFR 750 RC 36-II.
Mag gratis worden opgehaald (Utrecht)
@Chielo als je nog eens in de buurt bent, kom rustig een bakkie doen.
Bevalt de VFR?
 
Ik heb nog een duokapje liggen, zwart met gebruikssporen, voor een VFR 750 RC 36-II.
Mag gratis worden opgehaald (Utrecht)
@Chielo als je nog eens in de buurt bent, kom rustig een bakkie doen.
Bevalt de VFR?

Jazeker!
Tijger staat momenteel stil voor onderhoud dus pak nu dagelijks de vfr.
Heeft een nieuw achterbandje, nieuwe startkoppeling, verse olie en filter en doe binnenkort voorremmen nog effe loshalen om beetje schoon te maken.
Kapje heb ik trouwens nog wel interesse in.
IMAG0022.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: FTI
Zoals vele misschien al weten maar toch hier even een melding
IN MEMORIAM

Een goede week geleden ontvingen we het verschrikkelijke bericht dat onze clubgenoot, bestuurslid en vooral vriend, Fred Schoenmakers, een verschrikkelijk ongeluk heeft gehad tijdens de verkenning van het Buitenlandweekend 2019.



Fred is vanavond (zaterdag 27 april 2019 omstreeks 19.00 uur) op 66-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van dat ongeluk.


We missen je Fred.

Er is een condoleanceregister geopend op het forum van de VFROC

fred.jpg.78d82ad674edb5a61f2322c19a5b705b.jpg


https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic...s-donderdag-9-mei-tijden-en-adres-toegevoegd/
Op het vfr forum en ook hier op mf was Fred een graag geziende motor liefhebber en is dit verlies erg groot voor mensen die hem kende.
In de link hier boven is meer info om een laatste dienst te bewijzen.

Uitvaart VFRFred / Fred Schoenmakers
 
Zijn er mensen hier bekend met eventuele problemen van dit onderstaande topkoffer rekje voor de 5e generatie?
Ik las ergens op VFRDiscussion dat dit een slecht design zou zijn dat redelijk eenvoudig zou kunnen breken. Nu kan ik geen verhalen vinden die deze claim ondersteunen.

vfr800givi.jpg


Verder ben ik niet van plan om veel gewicht in de topkoffer te plaatsen, waarschijnlijk alleen een rugzak met wat schoolspullen of een helm.
 
Laatst bewerkt:
Ik las ergens op VFRDiscussion dat dit een slecht design zou zijn dat zou kunnen redelijk eenvoudig zou kunnen breken.

Lijkt idd slecht design. Het scharnierpunt zit juist vast aan het uiteinde van de buis. Volgevulde topkoffer +20kg en metaalmoeheid zullen die lasnaden wel snel kapot krijgen. Hoewel met lichte spullen en een kleine topkoffer zal dat geen probleem moeten vormen.
 
Lijkt idd slecht design. Het scharnierpunt zit juist vast aan het uiteinde van de buis. Volgevulde topkoffer +20kg en metaalmoeheid zullen die lasnaden wel snel kapot krijgen. Hoewel met lichte spullen en een kleine topkoffer zal dat geen probleem moeten vormen.
Dat was inderdaad ook het probleem wat ik tegenkwam. Jammer dat het redesign van GIVI er zo lelijk uit ziet, die van SHAD ook trouwens...
 
Zoals vele misschien al weten maar toch hier even een melding
IN MEMORIAM

Een goede week geleden ontvingen we het verschrikkelijke bericht dat onze clubgenoot, bestuurslid en vooral vriend, Fred Schoenmakers, een verschrikkelijk ongeluk heeft gehad tijdens de verkenning van het Buitenlandweekend 2019.



Fred is vanavond (zaterdag 27 april 2019 omstreeks 19.00 uur) op 66-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van dat ongeluk.


We missen je Fred.

Er is een condoleanceregister geopend op het forum van de VFROC

fred.jpg.78d82ad674edb5a61f2322c19a5b705b.jpg


https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic...s-donderdag-9-mei-tijden-en-adres-toegevoegd/
Op het vfr forum en ook hier op mf was Fred een graag geziende motor liefhebber en is dit verlies erg groot voor mensen die hem kende.
In de link hier boven is meer info om een laatste dienst te bewijzen.

Uitvaart VFRFred / Fred Schoenmakers

Verschrikkelijk bericht, heb een account gemaakt maar kan niet goed zien hoe ik een bericht toe kan voegen,
ik ga proberen hier bij te zijn, om deel te nemen aan de erehaag, echter heb ik geen navigatie, en ben ik daar ook totaal niet bekend.

Zijn er collega motorrijders die van plan zijn om te gaan, en uit omgeving Eindhoven komen?
 
Lijkt idd slecht design. Het scharnierpunt zit juist vast aan het uiteinde van de buis. Volgevulde topkoffer +20kg en metaalmoeheid zullen die lasnaden wel snel kapot krijgen. Hoewel met lichte spullen en een kleine topkoffer zal dat geen probleem moeten vormen.
Op menig rekje staat "Maximaal 5kg".....
 
Aloha, na enkele omzwervingen weer terug op een v4. Vanmiddag een rc36-2 opgehaald. Mis alleen een net duo kapje. Iemand nog wat liggen? Heb evt nog wel een flip-up ruit in de aanbieding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan