#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Vrijwel iedereen die vering verbetert op een vtec gebruikt een hyperpro streetbox. Dat geeft flink resultaat voor beperkt geld.

Maar vergeet vooral je banden niet. Dat scheelt de wereld.
 
Vrijwel iedereen die vering verbetert op een vtec gebruikt een hyperpro streetbox. Dat geeft flink resultaat voor beperkt geld.
Die streetbox is een van de overwegingen, maar instelbaarheid van de voorvering zou wel prettig zijn..

Maar vergeet vooral je banden niet. Dat scheelt de wereld.
Daar ben ik me zeker van bewust en vergeet ik ook niet :)
Mijn VFR wijnt en dijnt als een prachtig slagschip in de open zee :+
 
In de streetbox zitten ook progressieve voorveren met een bijbehorende olie en die geven toch een stuk betere feedback.
Deinen is doorgaans een gevolg van versleten veren of gewoon heel slecht afgesteld.
De stelmogelijkheden zijn beperkt maar op de achterveer kan je toch de rebound instellen wat vaak over het hoofd gezien wordt omdat deze schroef helemaal onderaan zit en vaak verstopt zit onder een laag vuil.
 
Thanks guys.

Dat de veren versleten zijn kán op zich, maar zou ik een beetje raar vinden, aangezien er maar ~25k op de klok staat.
Mijn racer is picco bello afgesteld en daar ben ik dus behoorlijk mee verwend (denk ik) en zou graag naar iets soortgelijks gaan, o.a. met lineair veren ipv progressieve.

Dat goeie veren en nieuwe olie helpen klopt zeker, maar ik zou graag meer instelmogelijkheden willen hebben.

Hij stuurt niet raar of gek of zo, wel "oké", maar het kan véél beter. De VFR is een waanzinnig goeie stuurfiets en dat wil ik er graag uithalen.
 
Voor de voorkant ben ik bang dat je naar een ombouw moet kijken maar voor achter kan je i.p.v. een streetbox ook een losse demper kopen bij Hyperpro en dan kan je er alles op krijgen wat je wilt maar dan kijk je in een andere prijsklasse.
Die Andreani cartridge kit heb ik nog nooit van gehoord dus geen idee of dat werkt en of die wel voor de VTEC te koop is.
Misschien handig om je ook even aan te melden op het forum van de VFROC, het forum is voor een groot deel voor iedereen die zich aanmeld te lezen en daar bevind zich veel specifieke kennis.
 
Voor de voorkant ben ik bang dat je naar een ombouw moet kijken maar voor achter kan je i.p.v. een streetbox ook een losse demper kopen bij Hyperpro en dan kan je er alles op krijgen wat je wilt maar dan kijk je in een andere prijsklasse.
Die Andreani cartridge kit heb ik nog nooit van gehoord dus geen idee of dat werkt en of die wel voor de VTEC te koop is.
Misschien handig om je ook even aan te melden op het forum van de VFROC, het forum is voor een groot deel voor iedereen die zich aanmeld te lezen en daar bevind zich veel specifieke kennis.
Ombouw voor de voorkant is zeker iets wat ik overweeg...
Dit is die ombouw: Andreani Adjustabale Hydraulic Cartridge Kit for Showa 43 Fork Honda Vfr 800 02 12 - 105 H16 - Fork
Van zo'n prijs (~530 euro) schrik ik niet, gezien het een volledige cartridge is met instelmogelijkheden. Gooi er nog 200 (of zo??) bij op voor het inbouw en afstellen en daarbij komt dan nog de demper voor de achterkant.
Ik zal eens binnenkort een balletje opgooien in het VFROC, als het goed is heb ik daar nog een account van mijn VFR750 tijdperk :)
 
Wat wordt er de dag van vandaag gegeven voor een 2004 met 42000km, ABS versie, Givi koffers, Bos dempers met E-keur en mooi niet asociaal geluid (originele uitlaat ook aanwezig)?
Belgische motor.
Geen mankementen mee, gewoon eens veranderen van moto.

IMG_20190226_165600.jpg
IMG_20190228_074642.jpg
IMG_20190226_165717.jpg
IMG_20190226_165644.jpg
IMG_20190228_074852.jpg
IMG_20190226_165653.jpg
 
Volgens mij ben je rete verwend met de wegligging van je racer...mijn 888 stuurt ook super strak met hyoro vering cq afstelling. De vtec van mij is uiteraard softer maar ik heb zeker niet het idee dat de vering het meer kan volgen cq onveilig gevoel...tis gewoon anders wat wel zo prettig is mocht ik willen touren.....
 
Volgens mij ben je rete verwend met de wegligging van je racer...mijn 888 stuurt ook super strak met hyoro vering cq afstelling. De vtec van mij is uiteraard softer maar ik heb zeker niet het idee dat de vering het meer kan volgen cq onveilig gevoel...tis gewoon anders wat wel zo prettig is mocht ik willen touren.....
Ja - dat zou zomaar kunnen inderdaad...
Mja... Misschien eerst maar eens goeie, lineaire veren erin laten zetten, goeie veer op gewicht achter en kiek'n wat 't wordt...
Van de lente maar eens gaan buurten bij Stamsnijder bijvoorbeeld :)
Hij heeft wellicht ervaring.
 
Wat wordt er de dag van vandaag gegeven voor een 2004 met 42000km, ABS versie, Givi koffers, Bos dempers met E-keur en mooi niet asociaal geluid (originele uitlaat ook aanwezig)?
Belgische motor.
Geen mankementen mee, gewoon eens veranderen van moto.

Je kan denk ik op een 4250€ rekenen
Ik heb de mijne voor 3500 met wat mankementen gekocht (die thermostaat en HVV). was voor +-200€ te vervangen
Kwam met koffers, e-keur zonder asociaal geluid, originele uitlaat niet, maar dat kan mij een worst schelen), originele koffers van Honda (met schade)
Op 2dehands.be staat er een 2006 model zonder enige opties, ook nooit gevallen "in showroomstaat" met 18k erop voor 4750 waarvan 4500 bieden. 0% antwoord tot nu toe.
 
Huh, ik kocht 2 jaaar geleden 2005 vtec met abs voor 3100 euro....particulier dan.

Zijn motoren nu een stuk duurder geworden, wat ik me haast niet kan voorstellen.....:?
 
@swetty Ik geloof van wel, de VFR begint in waarde en gewildheid te stijgen door de komst van de Panigale V4.
Niet iedereen heeft het budget om direct een nieuwe Ducati te kopen om een V4 geluidje uit hun blok te willen hebben :+
 
@swetty Ik geloof van wel, de VFR begint in waarde en gewildheid te stijgen door de komst van de Panigale V4.
Niet iedereen heeft het budget om direct een nieuwe Ducati te kopen om een V4 geluidje uit hun blok te willen hebben :+

Voor mij klinkt Panigale V4 als een 2 cilinder duc, vfr heeft meer weg van een crossplane Yamaha R1.

Iig de vfr klinkt best goed, en in mijn geval ook met originele uitlaten. Verder laat ik hem zo, verder geen geld aan verspijkeren behalve regulier onderhoud. En nog steeds niet de topkoffer gemonteerd, ding ligt te verstoffen op onze logeerkamer. Misschien vh zomer een paar dagen weg....
 
Hey allemaal,

Ik heb vorige week het brikkie van FTI overgenomen dus kom me hier ook maar effe melden.
Na het bijvullen van de koppelingsvloeistof en het aanduwen van de motor kon ik hem nog zelf terug naar huis rijden.
Dag later nog geprobeerd te starten en bij in drukken van de startknop slaat hij vrolijk direct aan:+ dus reparatie leek in eerste instantie helemaal niet nodig.
Gister tijdens het demonteren van de motor nogmaals geprobeerd en toen wou hij helaas niet meer rond dus de boel toch maar los getrokken en kapotte startkoppeling aangetroffen.

Eerste planning is om startkoppeling te vervangen, wat klein onderhoud uit te voeren en iets aan die verschrikkelijke kleurstelling te doen...:r
WhatsApp Image 2019-03-04 at 20.35.23.jpeg


Heeft er iemand nog interesse in een mooie topkoffer voor zn VFR?
Grote Givi koffer inclusief rek en alle montagebeugeltjes en prut.
Sleutel die er bij zit past helaas niet maar slot is te openen met elke sleutel of schroevendraaier:9
IMAG2963.jpg
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-03-04 at 20.35.23.jpeg
    WhatsApp Image 2019-03-04 at 20.35.23.jpeg
    149,5 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Waarderingen: FTI
Voor de prijs van tweedehandse fiets heb je een mooi motor aan. En nu voor sportieve prijzen de reparatie voor elkaar krijgen is een uitdaging danwel een leuke bezigheid. Succes!
 
VFRParts.nl linkt door naar een facebook pagina.
Als je geen Facebook hebt dan is hij te vinden onder de naam Garfield op het forum van de VFR club (forum is ook voor niet clubleden toegankelijk).
 
VFRParts.nl linkt door naar een facebook pagina.
Als je geen Facebook hebt dan is hij te vinden onder de naam Garfield op het forum van de VFR club (forum is ook voor niet clubleden toegankelijk).

Had niks liggen...-O-

Nog meer mensen tips?
Begin langzaamaan te denken dat ik dat dure kreng nog nieuw moet gaan kopen ook...;(
 
Ik heb op de VTEC toch al een paar keer een racer zoekgereden in de Eiffel :$

Dat heb ik met mijn VFR800Fi ook al meermaals gedaan.
Het is niet omdat een racer 200PK heeft dat iemand er ook iets mee kan.
Zo had ik hiervoor een VFR1200F met race computer en een enorme bult power, 190PK of meer.
Mijn zoon reed toen op mijn VFR800Fi en hij presteerde het mij zoek te rijden.....ik kan je verzekeren ik kan een stukje rijden, maar hij is motor-mechanieker en wat die eruit sloopt wordt je bang van.
Zo reed ik eens achter hem aan, hij op een SV650, ik kon die amper bijhouden ondanks 2x zoveel vermogen.
Ga maar eens proberen tegen een circuit-rijder, zet die op een lichte motor, al denk je nog zo goed te rijden, die rijden je gewoon zoek.....op z'n best blijf je bij.

De VFR800 staat echt zijn mannetje tussen de meeste racers, maak je geen illusie, kijk de drag-racers er maar eens op na, de topsnelheid is verschrikkelijk hoog op de 1/4e mijl tegenover machines die 1,5 maal het vermogen hebben.

De Fi van 1998 doet 11,1sec tegen over een CBR1000RR van 2017 10.4 seconden.....geen racer zeg je?

https://www.zeroto60times.com/vehicle-make/honda-motorcycles-0-60-mph-times/
De VFR1200F doet het in 10.2!!! En dat zou een toerbak moeten zijn....jaja O-)
On par met de Yamaha R1.....hahaha....touring...yep....dan is de R1 geen racer.

Zoals steeds, veel hangt van de rijder af en niet van wat de motor kan.
 
Voor mij klinkt Panigale V4 als een 2 cilinder duc, vfr heeft meer weg van een crossplane Yamaha R1.

Iig de vfr klinkt best goed, en in mijn geval ook met originele uitlaten. Verder laat ik hem zo, verder geen geld aan verspijkeren behalve regulier onderhoud. En nog steeds niet de topkoffer gemonteerd, ding ligt te verstoffen op onze logeerkamer. Misschien vh zomer een paar dagen weg....

Pardon? Heb je de VFR800Fi al eens gehoord met een DAM-high-mount uitlaat?
Kan je verzekeren dat het zo mooi klinkt dat zelfs Harley rijders hun hoofd draaien.
Ken geen enkele motor die zo mooi klinkt, helemaal niks en het maakt geen herrie of lawaai. Het is alsof Mozart in je motor zit te spelen!

bikes-side.jpeg


En ook die van madam klinkt als een klok, geen DB-killers nodig want er is geen agent die er iets van zegt, ondanks dat het meer DB's geeft dan toegelaten.
Nog nooit tegengehouden en de Politzei in Duitsland stak zelfs hun duim op zo mooi klinkt het.
Ook mijn buren klagen er niet over, ze vinden het beschaafd en mooi klinken.

De standaard VFR uitlaat van de 800 is bagger, kan je net zo goed een naaimachine in je tuin zetten zo belachelijk klinkt dat :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan