#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Hier kun je het part nr vanaf halen en dan zoeken, bij cmsnl is hij op dit moment niet leverbaar. Is trouwens voor een vfr van 98/99.
full
 
Bedankt!

Echter... Ik kom nu tegen dat het onderdeel stopgezet is, en vervangen door de 010.
Wat ons weer terug bij de originele vraag brengt.
 
Ja ik zie dat alle site zeggen “contact us” en “not available” , maar het lijkt me niet zo lastig om met een stukje benzine slang zelf wat in elkaar te flanzen.
 
Laatst bewerkt:
@pth: Hoe zou jij dit aanpakken? De enige slang die zo voorhande is, is geschikt voor auto's. Niet geschikt voor onderdompeling in benzine ( chemisch gezien).

Bij goede ideeën kan ik het altijd nog doen, anders zal ik toch moeten wachten tot 2e week januari.
 
Is een normale bezieneslang hiervoor niet geschikt dan? Die is bij elke motor zaak toch te verkrijgen in verschillende maten?
 
Deze slangen worden inderdaad veel aangeboden door verschillende partijen, alleen:
*De pvc slang is niet geschikt voor aromatische brandstoffen.
*De rubber slang is samengevoegd uit NBR( inwendig) en NBR+ EPDM (uitwendig).
NBR is eigenlijk de standaard voor benzine slangen en geschikt voor benzine.
EPDM is niet geschikt voor benzine.

Ik ben door een automaterialen zaak ook al geholpen aan een stukje universeel, alleen ben ik bang dat de uitwendige materialen dusdanig beschadigd raken door de brandstof dat binnen de korste keren mijn filters te vuil zijn.

De enige slangenboeren die NBR slangen leveren, die ik tot heden heb gevonden, leveren alleen per 20 meter....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een complete tank incl. brandstofpomp van een VTEC liggen maar ik zie net dat het pompgedeelte vrijwel hetzelfde is alleen net niet dat slangetje want er zit een bocht aan het filter.
Mocht je creatief willen zijn, de tank heeft een vraagprijs van €150 dus je kan een gok nemen en de rest weer verkopen (tank is niet in een originele kleur en een sticker is beschadigd).
 
Mede VFR rijders,

Mijn 750 uit '91 schakelt soms vals neutraal tussen 4 en 5 en 5 en 6. alsof hij er midden in valt. Dit is alleen te voorkomen door erg duidelijk te schakelen, lees ferme tikken :). Opzicht niet erg, maar lui rijden is soms ook fijn.

Her en der lees ik dat dit hoogst waarschijnlijk op te lossen is door de Factory Pro shiftkit, met eventuele stage 2 uitbreiding. (http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh20.html).

Is iemand hier bekend mee, en is deze te verkrijgen in Nederland? Via de importeur uit Amerika betaal ik me scheel aan invoerrechten, btw en klaringskosten. De " importeur" uit de provincie Groningen geeft niet thuis.
 
Mede VFR rijders,

Mijn 750 uit '91 schakelt soms vals neutraal tussen 4 en 5 en 5 en 6. alsof hij er midden in valt. Dit is alleen te voorkomen door erg duidelijk te schakelen, lees ferme tikken :). Opzicht niet erg, maar lui rijden is soms ook fijn.

Her en der lees ik dat dit hoogst waarschijnlijk op te lossen is door de Factory Pro shiftkit, met eventuele stage 2 uitbreiding. (http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh20.html).

Is iemand hier bekend mee, en is deze te verkrijgen in Nederland? Via de importeur uit Amerika betaal ik me scheel aan invoerrechten, btw en klaringskosten. De " importeur" uit de provincie Groningen geeft niet thuis.

Ik ben bezig er een in mijn SP2 te zetten. Niet omdat het moet, maar het kan. Bij Factorypro besteld en laten leveren aan iemand die toch uit de USA naar NL kwam...
 
Mede VFR rijders,

Mijn 750 uit '91 schakelt soms vals neutraal tussen 4 en 5 en 5 en 6. alsof hij er midden in valt. Dit is alleen te voorkomen door erg duidelijk te schakelen, lees ferme tikken :). Opzicht niet erg, maar lui rijden is soms ook fijn.

Her en der lees ik dat dit hoogst waarschijnlijk op te lossen is door de Factory Pro shiftkit, met eventuele stage 2 uitbreiding. (http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh20.html).

Is iemand hier bekend mee, en is deze te verkrijgen in Nederland? Via de importeur uit Amerika betaal ik me scheel aan invoerrechten, btw en klaringskosten. De " importeur" uit de provincie Groningen geeft niet thuis.
Welke olie heb je erin en wanneer is die erin gekomen?
 
Kroon Expulsa is normaal een goede olie maar vind je het zelf oon niet toevallig dat het na de beurt met oliewissel is begonnen?
Wat voor olie zat er voor de tijd in?
Ik heb wel eens gehoord dat vol synthetische olie het niet altijd even goed doet in oudere motoren maar begrijp ik het goed dat de motor slechts 24k in 26 jaar?
Het is onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk, een ton erbij brengt het jaargemiddelde nog steeds onder het landelijk gemiddelde en dan is een kromme schakelvork wel vrij reëel maar dat komt niet ineens na een beurt.
Is bij de beurt ook de koppelingsvloeistof vervangen?
Dan kan het ook nog zijn dat de koppeling niet goed ontlucht is en ander zou het kunnen dat door de jaren de veren de kracht een beetje verloren zijn en wat kort zijn geworden.
 
Koppelings veren bedoel je?

Ja, de hele motor is nagekeken. Nieuwe vloeistoffen, ultrasone reiniging, kleppen gesteld. Etc etc.

Olie die ervoor erin zat is onbekend.

En inderdaad, 24000 km in 27 jaar, motor compleet origineel en nieuwstaat.
 
Weet iemand de KLEURCODE van de GRIJZE DELEN van een VFR1200 uit 2010?

(Ik bedoel dus niet de kleurcode die onder de zitting op de frame staat.
Mijn motor is rood en daar staat de kleurcode R342).
 
Terug
Bovenaan Onderaan