#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Ik zou nog wel eens een DAM willen hebben maar dan omdat die er gewoon goed uitziet. De originele geeft op de CT ook al een hele mooie donkere grom.
Het geluid met een Akra of DAM met sportinsert vind ik nog steeds erg mooi maar de huidige tijd is er niet meer geschikt voor dus ik hou me tegenwoordig maar aan de E norm zodat ik niet bijdraag aan verdere maatregelen tegen motoren zodat ik en de toekomstige generatie ook nog kunnen rijden.
Helaas denkt niet iedereen zo en ben ik met de volgende generatie toch wel de klos.
 
[/SUB
Ik zou nog wel eens een DAM willen hebben maar dan omdat die er gewoon goed uitziet. De originele geeft op de CT ook al een hele mooie donkere grom.
Het geluid met een Akra of DAM met sportinsert vind ik nog steeds erg mooi maar de huidige tijd is er niet meer geschikt voor dus ik hou me tegenwoordig maar aan de E norm zodat ik niet bijdraag aan verdere maatregelen tegen motoren zodat ik en de toekomstige generatie ook nog kunnen rijden.
Helaas denkt niet iedereen zo en ben ik met de volgende generatie toch wel de klos.
Ach, we zijn allemaal jong geweest en de discussies mbt geluid komen altijd terug.

Ik rij al jaren op de duc rond met dB killers, voornamelijk in Duitsland. En nog nooit aangehouden zonder en met dB killers. Ook niet in een fuik gereden want daar kun je een probleem krijgen.

De vfr blijft zoals hij is, en hiermee krijg ik zeker geen problemen mee. Ook niet met snelheid want ik hou gewoon het netjes.

Vorig jaar voor de verkeerslicht komt er een driewieler naast me, 1 cilinder/open pijp/ gassen/zie en hoor mij figuur, en zodanig dat ik mijn eigen motor niet eens kon horen. Ik heb hem ff gevraagd of hij wilde ophouden met dat geklier op zijn k*t herriemaker omdat het me zeer deed aan de oren. Lichten op groen weg sprinte hij...ik had weer rust..... :+

Overigens ga ik ook niet samen rijden met herriemakers....en grote groepen.

En afsluitingen op dijken bijv. : ze gaan hun gang maar. Ik zoek wel andere wegen en bovendien kom ik met de motor vanuit het oosten niet verder dan de lijn Nijmegen/Arnhem/Apeldoorn/Zwolle.
 
Blearpiep'n is ook niet voor mij weggelegd.
Maar, de standaard demper op m'n VTEC klinkt wel érg beschaafd, dus op den duur komt er wel iets anders op. Uiteraard wel gewoon met e-keur + dB-killer. Hij mag nog best iets zwaarder klinken van mij.

Voor herrie moet je maar het circuit op gaan.. (oh nee wacht... daar zijn de eisen nog strenger :X )
 
Blearpiep'n is ook niet voor mij weggelegd.
Maar, de standaard demper op m'n VTEC klinkt wel érg beschaafd, dus op den duur komt er wel iets anders op. Uiteraard wel gewoon met e-keur + dB-killer. Hij mag nog best iets zwaarder klinken van mij.

Voor herrie moet je maar het circuit op gaan.. (oh nee wacht... daar zijn de eisen nog strenger :X )
Ik geniet vh naaimachine geluid....ipv een bak rammelende spijkers agv de droge koppeling....:+
 
Ieder zijn ding. Ik vind het zonde dat de V4 roffel niet hoorbaar is, en wordt overstemd door het vrij hard gierende motorblok.
Het hoeft ook geen herrie te zijn, een vervangingsdemper met killer is al een hele verbetering. Heerlijke sound.
 
Ieder zijn ding. Ik vind het zonde dat de V4 roffel niet hoorbaar is, en wordt overstemd door het vrij hard gierende motorblok.
Het hoeft ook geen herrie te zijn, een vervangingsdemper met killer is al een hele verbetering. Heerlijke sound.
:^ :Y Precies.
Herrie hoeft absoluut niet, het ding hoor je sowieso wel.
Het geluid mag van mij wel voller/minder dof worden.
 
Meeste geluid komt uit de airbox en zeker bij een vtec boven de 7k....ruim voldoende voor mij.
 
Voor een rc36-2 heb ik nog een doorzichtig groen/blauwe kuipruit liggen. Ziet er Netjes uit zonder scheuren. Mag wel goed gepoetst worden. Helemaal gratis, maar bij afhalen praten we over motorfietsen + betaal je de prijs van verzendkosten maar krijg je er een bakje koffie en een stroopwafel bij 👍. Ik had hem destijds op mijn calipso blue vfr uit 1994. Zie plaatsjes voor duiding.
 

Bijlagen

  • honda_vfr_750_f_1994_8_lgw.jpg
    honda_vfr_750_f_1994_8_lgw.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 13
  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 13
Volgens mij haal je een paar zinnen door elkaar want je schrijft dat het gratis is maar bij afhalen betaal je naast een praatje over motoren ook nog de verzendkosten :?
 
O zie het nu pas. 7 euro voor de ruit is netjes dacht ik zo
 
Iemand nog een donker dB ruitje voor een rc36-2 in de aanbieding? Ik ben nog wat zoekende. Wil eigenlijk ook geen nieuw aanschaffen
 
Ik zoek een mooiere uitlaat als vervanging voor mijn 4 orgelpijpen. Klinken best beschaafd omdat ze ori e-keur zijn. Zit ook geen dB killer in omdat ze zo stil zijn (nooit er één uitgehaald, dus standaard zonder).
Klinken wel goed, maar zijn lelijk (maar smaken verschillen).
Die Laser Xtreme dingen mogen wel nieuw rond de 1000€ kosten, maar ik zou ze graag willen ruilen tegen een set van GPR ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Zit ook geen dB killer in omdat ze zo stil zijn
Bij die Lasers met dB killer zit deze er vanaf de voorkant in dus ze zitten er wel degelijk in. Wil je ze er niet in dan moet je ze vervangen voor de zogenaamde sport inserts want er moet wel iets in en het vervangen is daardoo nogal omslachtig dus het is een keuze die moet maken bij het monteren of erg van sleutelen houden.
 
Bij die Lasers met dB killer zit deze er vanaf de voorkant in dus ze zitten er wel degelijk in. Wil je ze er niet in dan moet je ze vervangen voor de zogenaamde sport inserts want er moet wel iets in en het vervangen is daardoo nogal omslachtig dus het is een keuze die moet maken bij het monteren of erg van sleutelen houden.

Heb ik bekeken, zitten er niet in, noch denk ik dat er ooit één in zat. Bij die Lasers bestaan er wel redelijk wat versies, met gelaste pijpen, met losse pijpen (die ik heb), mét en zonder dB killers, de e-keur, de niet-e-keur, etc.
Heb het systeem al eens losgemaakt om schoon te maken, is niet zo moeilijk als je denkt ;)
 
Eens de uitlaten eraf gehaald om te kijken hoe de VFR klinkt zonder uitlaat, wat is dat asociaal luid :o
Klinkt wel mooi bruut, maar je hebt zo van die mensen die gewoon de uitlaat eraf halen en er een autotip op zetten.
 
Iemand nog een goede vfr te koop? Het rc36-2 model? Is voor een kennis .
 
Goed is. Km stand lager dan 50k. Geen pitting enof roest op de binnenpoten. Uitlaatbochten moeten hard zijn. Kuipwerk zonder schade. Banden ketting en remmerij mogen aan vervanging toe zijn. En graag de seatcover, handgrepen en het gereedschapsetje erbij. Prijs max 1900 euro. En ja..rood..want die zijn het snelst.
 
Naaaaaahh...


RODE!!! _O-

1397620



Maar eigenlijk ben ik net als Nina Hagen... Ob blond, ob schwarz, ob braun, ob rot.... Ich liebe ALLE...


VFr's!!!
 
Mijn voorkeur voor een vfr: rood.
Moet alleen nog de voorvering vervangen en we kunnen weer. Bijna 100k km. Stelt niets voor bij een vfr.

Ps een exemplaar zonder enige kunststof beschadiging zal lastig worden, ook met de gewenste lage km stand.
 

Bijlagen

  • 20190509_200224.jpg
    20190509_200224.jpg
    181,1 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan