#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Goedenavond allen!,

Nog steeds gelukkig met m'n Viffer... En haar ook verwend met een 17" achterwiel en vers rubber...

Ik zoek echter nog een 17" wit voorwiel, liefst met schijven :-) of passen de huidige schijven ook?... heeft één van jullie nog wat liggen toevallig?

Mvg,

Peter






full
 
Hoi Peter,

Als je een 3-spaaks voorwiel van de CBR600 type Hurricane ( of PC19 / PC23) bouwjaar 87-90 op de kop tikt kun je de schijven zo overzetten. Heb je toevallig het achterwiel van de RC24-2 erin gezet? Dan heb je ze mooi matchend.
Groet,

Wubbes
 
Hallo,

Mijn voorvork tuft olie, dus ik moet de keerring vervangen.
Kan ik ergens op dit forum daarvoor een handleiding, how-to of zelfs het hele werkplaatshandboek vinden?

Groet,

Christiaan
 
Hallo wubbes,

Bedankt voor je reactie!!..

Ik heb inderdaad het achterwiel van een RC24-2 ja...
Ga ik ff snuffelen op Marktplaats etc.

Mvg,

Peter
 
hallo mensen. ik ben dimi en heb naast mijn huidige honda fireblade 900rr een mooie honda vfr800 vtec uit 2003 met 6000 (zesduizend) km aangeschaft.
de motor is gloednieuw door mijn stiefpa aangeschaft in 2003 en hij heeft gereden tot 2010 ongeveer.
Toen heeft hij een bmw k1200s gekocht en helaas sindsdien staat de vfr ook stil! :(.
ik heb deze overgenomen en het een en ander nagekeken om deze weer aan de praat te krijgen maar ik kom er niet uit.
de motor draaid rond. vonkt goed maar slaat niet aan.
ik heb het volgende gedaan.
- tank leeggegooit en afgevult met nieuwe benzine 98.
- injectoren eruit en laten weken in reiniger en zien er weer fris uit.
- bougies schoongemaakt en controle op vonken.
- alle connectors bekeken en schoongemaakt en ingespoten.
- killswitch op stuur gecontroleerd en opengemaakt controle op corrosie of vuil.
- nieuwe accu uiteraard.deze is uitgevoerd met orgineel honda averto alarm.
- startrelais schoongemaakt en nieuwe zekering erin.
- fuell cutoff relais controle. deze klikt wel gewoon

het volgende.
de motor is gevallen bij stalling toen iemand er langs liep aan de rechterkant (remzijde)
en de benzine pomp geeft geen spanning naar de pomp (bruin/ groene draden).
en rechtstreeks spanning naar de pomp draaid deze ook niet vreemd genoeg.

mijn vraag iemand hier hetzelfde gehad ? of weet hoe de pomp ingeschakeld word? als ik de motor op contact zet hoor ik de pomp ook niet 'zoemen' .

ik ben radeloos en weet niet waar ik zoeken moet.
een elektrisch schema of iets dergelijk is welkom.

mijn dank is groot voor al het hulp alvast
 
Ja er zit een zogenaamd bank angle sensor in de stuurkuip bij een verzameling relais.
Stilstand is achteruitgang maar na omvallen moet hij als hij weer rechtop staat gewoon weer werken.
Misschien door het stilstaan de boel wat vast gaan zitten binnenin.
Heb je alle zekeringen al nagekeken?
 
Lichtbeeld maar beneden bijstellen RC36II iemand een snel antwoord?
 
Ja kom maar, kijken we samen even en kun je gelijk die pers meenemen 😁 en ff ouwe hoeren 😊
 
Zo ben weer aanwezig naar een weekje op de motor in luxemburg te vertoeven gehad *O*

Lekker gereden en nu zal de OP bijgewerkt worden :]
Echt zalige wegen en bijna elke weg wel 5 keer gehad _O-
1800kmter gereden :9
 
Laatst bewerkt:
Ik meld me ook weer na een tijd niet actief te zijn geweest. Afgelopen jaren vooral woon-werk verkeer (snelweg) gereden en nog steeds eigenlijk wel...heb em dan ook deels gekozen omdat hij ook goed als werkpaard ingezet kan worden.

Maar ik ben 2 weken geleden ook in Luxemburg geweest. Was al een tijdje van te voren gepland, maar we hadden niet het beste weer. Gemiddelde temp. van 5 graden en regenachtig, ik was blij dat ik mijn handvatverwarming had :X . Ondanks dit toch wel heel lekker gereden. De terugweg was in het begin ook wel leuk, alleen hoe dichter ik bij Nederland kwam hoe natter het werd :(. In Belgie nog wel een mooi plaatje geschoten al zeg ik het zelf.

full

Ik heb nu zelf zo rond de 20.000 km op de vfr gereden en op een spanningsregelaar en 2 nieuwe accu's na, geen problemen gehad. Ook geen olieverbruik kunnen constateren. 2x olie(filter) ververst, 1x remvloeistoffen, 1x remblokken, 1x nieuwe bandjes. Hij is vorig jaar (zo'n 3000 km geleden) voor de TUV controle geweest (ik heb em vooral als duitse motor bereden, maar sinds 3/4 jaar is hij NL ;) )

Hij staat nu op 62.000 km en wil even een keer een extra check laten geven met iig een nieuwe ketting en tandwielenset. Jullie nog suggesties wast ik gelijk even kan na laten kijken, ik denk aan klepspeling controle iig, en bijvoorbeeld bij wie (omgeving Zeist of Nijmegen)?
 
Laatst bewerkt:
Voorvork rivisie + balhoofdlager en achtervering ;)
;)
Zelf gedaan bij 85.000 kmter en whoow wat zalig stuurt die weer ;)
Ketting en wiellagers heb ik toen ook gedaan
En kleppen gecontroleerd
was alles bij elkaar 750 euro kwijt en was geen speling op de kleppen
 
Ik kan je Motofit in Veenendaal van harte aanbevelen..... Redelijk dicht bij Zeist toch???
Dat is redelijk in de buurt inderdaad, thnx!

Voorvork rivisie + balhoofdlager en achtervering ;)
;)
Zelf gedaan bij 85.000 kmter en whoow wat zalig stuurt die weer ;)
Ketting en wiellagers heb ik toen ook gedaan
En kleppen gecontroleerd
was alles bij elkaar 750 euro kwijt en was geen speling op de kleppen

Voorvork zat ik aan te denken, maar bijv. balhoofdlager en wiellagers moet je toch makkelijk kunnen voelen of ze versleten zijn? Of was dat in jouw geval ook? :)
 
Hallo mede Viffers,


Wat is nou beter dan een VFR????

Nou,nou?

Nog een VFR natuurlijk :Y

full



Bouwjaar '91 41xxx km

Rijdt echt super en ziet er voor z'n leeftijd netjes uit....

Betere foto's volgen binnenkort

Mvg,

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan