#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Is een VFR750F/800F tot (bj 96 tot 03) een beetje geschikt voor lange benen? Cycle-ergo lijkt van niet maar de ervaring leert dat die site niet super betrouwbaar is. Ik ben met 1.93m niet exceptioneel lang maar de meeste kleine motoren (zoals jaren 90 japanners) krijg ik mijn benen niet mooi op de tank aangesloten. Dan zit je snel op het breedste, smalste punt van de tank contact te maken of heel erg klem.

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Ik ben 193 en heb o.a. een '01 800fi, dat zit prima.
Voor extra comfort heb ik wel een superbikestuur en verlaagde voetsteunen.

Een 750 heb ik ook gehad, daar zit je met je knieen tegen de kuip.
 
Een 750 heb ik ook gehad, daar zit je met je knieen tegen de kuip.

Bedankt voor de info mede-193-er!
Goed om te horen. Ik heb voetsteunverlagers op mijn 99' sv650n en dan komt de vloer wel heel dicht bij de tenen van mijn maat 48 laarzen. Hoe is dit voor jou?

Welke generatie 750 had specifiek en was die heel oncomfortabel voor je?
 
Bedankt voor de info mede-193-er!
Goed om te horen. Ik heb voetsteunverlagers op mijn 99' sv650n en dan komt de vloer wel heel dicht bij de tenen van mijn maat 48 laarzen. Hoe is dit voor jou?

Welke generatie 750 had specifiek en was die heel oncomfortabel voor je?
Ik had een rc36/1. Als je de 750 en 800 van de zijkant bekijkt zie je dat de kuip van de 800 lager uitgesneden is, daar waar je knieen ongeveer zitten.
Verder vind ik bij zowel de 750 als de 800 dat de rem- en koppelingshendel niet ver genoeg naar beneden gedraaid kunnen worden, vinden mijn polsen niet fijn.

Verlaagde voetsteunen zijn met maat 44 iig geen probleem.

Als je een keer in de buurt bent mag je wel een keer komen kijken/zitten/rijden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240409_204530_Samsung Internet~3.jpg
    Screenshot_20240409_204530_Samsung Internet~3.jpg
    275,5 KB · Weergaven: 0
Is een VFR750F/800F tot (bj 96 tot 03) een beetje geschikt voor lange benen? Cycle-ergo lijkt van niet maar de ervaring leert dat die site niet super betrouwbaar is. Ik ben met 1.93m niet exceptioneel lang maar de meeste kleine motoren (zoals jaren 90 japanners) krijg ik mijn benen niet mooi op de tank aangesloten. Dan zit je snel op het breedste, smalste punt van de tank contact te maken of heel erg klem.

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Het gekke is....ik ben 1,95mtr en ik zit prima op mijn rc36 1. Net hoe je lichaamsbouw is en wat je zelf fijn vind.

Ik zit prima met mijn benen. Ruimte zat en tegen de kuip aan.
 
Door vallen op Spa is ie al wat veranderd. Kwam er alleen achter dat mijn swingarm beschadigd is, samen met de standaarden. Dus wil ik deze van mijn donor overzetten.
 

Bijlagen

  • IMG_0212.jpeg
    IMG_0212.jpeg
    559,5 KB · Weergaven: 0
Ik heb trouwens nog handgrepen liggen voor de passagier als iemand die wilt hebben. Stuur maar pb als je ze wilt hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan