VFighteR RC36-2

vdM-Racing

MF veteraan
4 sep 2012
1.831
4
Gemert
Project: VFighteR RC36-2
Motor met +-48.000 op de teller. Zag er netjes en goed uit, maar tijd voor een verandering..
RC36-3?
Plan is de motor als naked te gaan opbouwen.

Wat dingetjes op een rijtje:
USD vork er in van en hayabusa
Misschien zelfgemaakte kroonplaten.
Fatbar stuur erop
Koplamp van een *kuch*kymco*kuch*
Koso digitale teller er op.
zitje van een Honda RS125
Lekker clean en strak.

paar foto's van de aankoop.
Ja het is een mooie motor en een hoop hebben al gezegd t zonde te vinden maar goed.. standaard is ook zo..... tsja... standaard.

B3TJJUS.jpg

T7smoPD.jpg

Njz3uRE.jpg

j86zUcv.jpg

0VV3ouv.jpg



Zelfde middag als dat ik de motor had opgehaald kwam t kontje al binnen..
Goedkoop kunnen aankomen dus maar mee gedaan aangezien ik die er toch voor wilde hebben.
YUW9UGs.jpg


Aangezien zo'n V4 motor lekker gromt ipv jankt. is zo'n lange demper nergens voor nodig, issie zo erg stil.
Aangezien er een beschadiging op de demper zat maar besloten de demper 15cm in te korten.
Zo gezegd zo gedaan.
met als resultaat een leuke lengte demper en een lekkerdere grom. Klinkt niet eens overdreven luid maar precies zoals hij moet klinken.
QfpkgDK.jpg

BbxLCAt.jpg


Motor in de garage van mn ouders.
Op de heftafel, klaar om gestript te worden.
j8SktUb.jpg

fOjE8rO.jpg

m1hWqAG.jpg


En hier alvast een kleine sneak view over het kontje en het type 1 achterwiel.
jfi0zGG.jpg

tAeHN8q.jpg



Tot zover het project: VFighteR RC36-2
 
Laatst bewerkt:
@JFJ thnq. komt zeker wel goed.

@Decipher als de mijne klaar is en t bevalt je.. je weet me te vinden hahaah
 
die ziet er strak uit...idd bijna zonde, maar ja.....ik snap t maar al te goed.
 
Ik snap dat zonde nooit zo goed, het is geen super zeldzame motor.
Het is een japans massa product, dus hoppp! de slijptol er in! *O*
 
Een van de redenen dat ik de vfr gekocht heb.
Niet alleen het geouid door de v4 motor maar ook de tandwiel aangedreven nokkenassen.. Dat giert zo lekker, goed hoorbaar haha

Idd een massaproduct dus slijptol gaat er ook in.
 
Succes met de ombouw! Ga ik toch even volgen.

En voor de mensen die het zonde vinden van zo'n VFR; deze blijft 'origineel' voor het nageslacht :) :

full
 
Juustem. Heb in mijn redelijk zeldzame Voxan ook gewoon de zaag gezet :9 vind mijn ori vfr wel mooi trouwens maar ook practisch.
 
De oude van bratpiet neem ik mee zodra ik zn kroonplaten set kom brengen.
Is een zx12 voorvork. Met klauwen

Edit: thnx mense, maar eigenlijk hoeft de flex er niet in haha word nieuw subframe gemaakt haha.
 
Laatst bewerkt:
De oude van bratpiet neem ik mee zodra ik zn kroonplaten set kom brengen.
Is een zx12 voorvork. Met klauwen

Edit: thnx mense, maar eigenlijk hoeft de flex er niet in haha word nieuw subframe gemaakt haha.

of braDpiet of gewoon piet, je lijkt gerarT (jerryt) wel die doet het ook altijd met een t ;) . voorvork ligt op je te wachten hier
 
Succes met de ombouw! Ga ik toch even volgen.

En voor de mensen die het zonde vinden van zo'n VFR; deze blijft 'origineel' voor het nageslacht :) :

[afbeelding]


kek origineel uitlaatje heb je daar. wist niet dat laser samenwerkte met honda. zouden wel meer merken moeten doen. kawa heeft 'fabrieks af' nu mooie fietsjes met die akra's.
 
Ik heb hem ook maar dan highmount. Komt wiel mooier uit, wat denk je, hangt ie er een zijspan voor _O-
 
Nog belangrijker: wat doe je met de oude VFR vork (+ klauwen)? O-)

Die gaat de verkoop in, Johan van het VFR forum heeft van deze vork de luchtkamer aangepast. en wat dikkere olie.
Maar goed die gaat dus weg incl de klauwen. Aangezien ik van PieT (A) de vork en klauwen mee neem.


@JFJ ja highmount is wel mooi met t wiel idd maar goed.. De uitlaat wil ik uit eindelijk ook anders hebben.. Demper doos onder de motor en dan gewoon een pijpje (ala motoGP)
 
Terug
Bovenaan Onderaan