VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Oke, dus de Magna V30 is afgelopen zaterdag bij mij thuis gebracht. Ik wil er eigenlijk zo snel mogelijk mee aan de slag.

Ik ga op zoek naar/de volgende dingen halen:

- Accu
- Bougies
- (2e hands) CDI('s) (mits idd kapot)
- Ketting (en tandwiel?)
- Sissybar voor een Magna V30
- Alvast een oogje open houden voor shocks ter vervanging/verbetering van

Tevens hebben de chrome delen wat (vlieg?)roest, hoe kan ik dit het beste aanpakken om weer netjes te krijgen?
 
Mijn Magna V30 heeft inmiddels gelopen, helaas blijft 1 vlotter hangen. Daar is dus nog wat werk te doen. Als het ding eenmaal goed loopt kan ik verder met banden/remmen/etc :)
 
Aangezien het hierbij blijft ga ik vanuit dat je het chrome dan op geen enkele manier meer "spik en span" kan krijgen dmv oppoetsen met wat dan ook ofzo.

Je kan nog proberen met alluminiumfolie het op te poetsen, maar als het echt verroest is dan is er inderdaad geen oplossing, behalve opnieuw verchromen.
 
Je kan nog proberen met alluminiumfolie het op te poetsen, maar als het echt verroest is dan is er inderdaad geen oplossing, behalve opnieuw verchromen.

Het is vliegroest; althans daar lijkt het erg op, het zijn kleine puntjes roest die zichtbaar zijn op de koplamp en bijvoorbeeld het (voorste spatbord).
Ik ga eens kijken of het met goed poetsen en wassen iets beter wordt, zo niet probeer ik jou tip van aluminiumfolie eens uit.

Bedankt daarvoor :t
 
Op youtube zijn er ook wat filmpjes over te vinden, ook sommige met cola. Zou het wel altijd met water proberen om de wrijving te verminderen.
 
Dag allen,

Ik ben van plan een Honda VF750 Sabre aan te schaffen, dit zal mijn eerste motor worden. Zijn er belangrijke punten waar ik specifiek op moet letten voor dit type motor? Ik heb al wat afgestruind op het forum maar zie door de bomen het bos niet meer.

Gr Joost
 
Leuk dat iemand kiest voor ´n Sabre! De meeste pijnpunten vind je wel in dit topic.
Maar zo uit mijn eigen ervaring / herinnering: de stekker van de dynamo, nokkenassen, vastzittende achterschokbreker.
Verder 'n oerdegelijk machine. Veel plezier met je Sabre en plaats vooral wat foto's. :t
 
De uitlaat/collector is misschien iets om rekening mee te houden. Die zijn in goede staat lastig te vinden.
Niet iets om hem voor te laten staan ofzo, maar als de collector erg verroest is heb je daar wel werk/kosten aan.
 
Partij lichtmetalen delen gestraald/glasgepareld. Kan ik weer verder met Mag-3... als ik tijd heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag hier sinds vanavond ook meedoen *O*. Ik heb een VF750F Interceptor uit '83 opgehaald. Heeft twee jaar buiten moeten slapen en de laatste 1,5 jaar stil gestaan. Met een verse accu erin deed alle verlichting het en ging de startmotor rond dus dat bied hoop. Het eerste euvel is dat de sloten van de tank en het zadel niet open willen. Dan als eerste maar eens alle vloeistoffen, filters en bougies vervangen, de kleppen stellen en eens kijken of er nog leven inzit. Heeft iemand toevallig een (digitaal) werkplaatshandboek liggen?
640x480.jpg
 
Heeft er iemand nog een set sloten liggen? Of in ieder geval de sloten voor de buddyseat en de tankdop? Op die van mij zijn ze namelijk versleten.

Ik heb een set gevonden, en een andere remklauw voor de achterkant gezien de zuigers vast zitten geroest.
Op de inlaat nok van cilinder 2 zit helaas een beschadiging, alle andere zijn nog netjes. Ik verwacht dat ik er voorlopig nog wel mee vooruit kan dan gaat er eind van het jaar een andere nokkenas in.

IMG_20190418_144807.jpg


Hoe doen jullie het met kleppenstellen precies?
Het wphb stelt .12 mm en bij beide kleppen tegelijk meten maar ik heb maar een set voelermaten en daar zit deze maat al niet tussen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn VF heeft nog een old skool startrelais
1388528


Wat zijn de symptomen dat ie op zijn eind is? Of is kapot meteen kapot?

Ondanks recent nieuwe accu en SR merk ik het volgende:
Accu meet 12,76V
Contact aan, lampjes gaan aan
Druk op start..... Dan doet ie het soms meteen, of er is een vertraging. Als ie niks doet, zit ik m in zijn 2, rol een stukkie en laat koppeling op. Druk dan op start en ze slaat aan. Dan een startrelais dit soort kuren veroorzaken???

Heb maar ff het relais van van VFR750 (Rest In Pieces) gemonteerd. Starten, lopen....
1388529
 
Terug
Bovenaan Onderaan