VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Waarmee controlleren jullie de druk van de voor en achtervering (luchtondersteuning)?
Ik heb hier een fietspomp , maar ik vind hem niet zo nauwkeurig.
Ook is het pinnetje net te kort om het ventiel in te drukken
 
Controleren met een digitale bandenspanningsmeter.

Oppompen deed ik met een pomp voor de voorvering fiets..

Deed, want achter heb ik ooit een YSS ingezet en voor RACETECH emulatoren (dan gebruik je geen luchtondersteuning)
 
De meters die op goedkope bandenpompen zitten zijn niet altijd nauwkeurig. Dat is vooral bij de bandenspanning vervelend. Dan is even checken met een losse meter, soort second opinion, wel handig.
 
Goedendag, avond, nacht, of morgen. Tis maar net wanneer je het leest :9

Goed, even een voorstel rondje.

Ik ben Ramon, rij nu een dikke 2 jaar rond op motoren, kleine 40.000 kilometers gemaakt en al een paar verschillende motoren gereden.

Momenteel rij ik rond op een Honda CBR929RR:] Brute motor met fantastische rijeigenschappen!!! Kameraad @grrtjuhh heeft ook zo'n monster. Is iets minder zijn ding, dus daarom heeft ie ook nog een SV650. Ach... een mens moet wat om lol te hebben :+

WhatsApp Image 2018-12-06 at 16.53.24.jpeg
Heel wat anders dan een VF! Maar... Maak je geen zorgen, er is een link naar dit topic! *O*Ook al zou je dat nu misschien nog niet verwachten :o

Vroegah, lees anderhalf jaar geleden, heb ik samen met @grrtjuhh dus een VF750F interceptor gehad. Toen gekocht om de winter door te komen voor slechts €450,--. We hebben er letterlijk niks aan gedaan, ondanks dat hij wel een beetje liefde kon gebruiken. Na de winter de motor weer verkocht voor een habbekrats, maar je raad het al.... Nu hebben we spijt|(

20170307_140913.jpg


Dus, om ons leven te beteren willen we weer een VF'je! Het liefst eentje die wat werk nodig is, maar wel zo goed dat de motor recht is en het kuipwerk nog scheur en deuk vrij is!

Mocht iemand nog wat moois hebben staan, of nog iets weten te staan.... Laat het me weten! :Y
 
Welkom Ramon,

Gaat je vast wel lukken een VF te scoren. Maar of dat voor €450 gaat??
 
Een goeie waarschijnlijk niet, maar we zijn niet te beroerd om zelf onze handen vies te maken!

Voor nu ook nog op zoek naar een motor voor de €500,-- Challenge, maar dat gaat met een vfje niet lukken.

Ik blijf in ieder geval meelezen en rustig verder kijken:Y
 
Iemand hier wel is een lekkende benzinedeksel gehad bij zn vf750f? Ik had hem zojuist even op de zijstandaard en hierna zag ik wat benzine op de tank zitten. Ook ruik ik een benzinelucht als deze dicht zit. Het rubber ziet er nog wel redelijk uit, maar is natuurlijk 35 jaar oud.
 
Benzinedeksel? Je bedoelt bij de benzinekraan? Ja, wel eens meegemaakt. Het rubber achter de benzinekraan is nog nieuw te bestellen via cmsnl.com.

Nee bovenop de benzinetank, de vulopening haha. Er zit al een nieuwe originele honda benzinekraan op omdat de oude het gietijzer was verpulverd.
 
Binnenkort kijken bij een vf750s. Motor valt uit als hij warm is. Zijn dit typische kwaaltjes of gewoon ouderdom van bv rubbers van inlaat?
 
Binnenkort kijken bij een vf750s. Motor valt uit als hij warm is. Zijn dit typische kwaaltjes of gewoon ouderdom van bv rubbers van inlaat?
Of verstopte stationair sproeiers? Dan slaat die af zodra de choke eraf moet, daar heb ik wel een paar keer last van gehad

Is dat een rode uit 82 trouwens, kom hem net tegen op MP
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort kijken bij een vf750s. Motor valt uit als hij warm is. Zijn dit typische kwaaltjes of gewoon ouderdom van bv rubbers van inlaat?
Meer waarschijnlijk een defecte bobine (komt niet zo vaak voor bij de VF) of pick-up spoel (komt vaker voor bij de VF), beide treden op bij opwarmen, door interne breuk of veranderende weerstand. Het is beide goed door te meten.
 
Na 4 maanden en14,000km woonwerk (97% op de VF) zit de klus erop.

Naast het kantoor stond dit pand dus dit leek mij dit een passend aandenken.. :]




aa1.jpg
 
Ben je meerdere keren tegengekomen op de A2. Ik rij alleen meestal in de auto haha. Een keer ben ik je tegengekomen op de vf750f
 
Geacht farce forum :}


een maat uit Letland is een VF1000F uit 84 aan het restaureren voor zijn pa.
CMSNL levert niet daarheen dus hij heeft mijn hulp gevraagd. No problemo, I buy, I ship, he pay.

Maar om 100% zeker te gaan toch ff de vraag of dit de juiste bearings zijn (elk 2x):

"AAAA"crackcase
"2111" crank
(geen idee wtf dat betekent _O-)


1545314307422.png
 
Laatst bewerkt:
Geacht farce forum :}


een maat uit Letland is een VF1000F uit 84 aan het restaureren voor zijn pa.
CMSNL levert niet daarheen dus hij heeft mijn hulp gevraagd. No problemo, I buy, I ship, he pay.

Maar om 100% zeker te gaan toch ff de vraag of dit de juiste bearings zijn (elk 2x):

"AAAA"crackcase
"2111" crank
(geen idee wtf dat betekent _O-)

AAAA is de crankcase code van
2111 is de corresponderende code van de kukas.
Hier kan je alleen de krukas lagering mee bepalen.
Van links naar rechts heeft hij dan nodig:
2 maal A2 - code Groen 13314-MB6-003 nog maar 1 aanwezig bij CMS
2 maal A1 - code Geel 13315-MB6-003
2 maal A1 - code Geel 13315-MB6-003
2 maal A1 - code Geel 13315-MB6-003
Let op... De buitenste lagers van de krukas hadden een andere codering. Bij montage kan de positie van het oliekanaal afwijken..


Dan heb je nog de drijfstang lagers... Deze lagercode staat op iedere drijfstang gegraveerd.
 
Laatst bewerkt:
:}:}:}:}:}:}:}

en nog bedank voor het belletje en verdere uitleg!
Ik koppel het terug naar de Let!



Riga, Letland......

20.thumb.jpg.04c3ae331ac4c5608d6a552b945c502f.jpg



het land waar de motorpolitie een creditcard terminal heeft om de bekeuring te innen......
(eerst was ie 20, toen 50 en toen 30.... ja ze wisten het ook niet _O-)

21.thumb.jpg.61d7ab6b8842c306c41cf314fd6fe424.jpg
 
Met de verkoper gebeld en hij dacht dat het een carburateur probleem was. Motor valt uit en start daarna wel gelijk weer.

Hij valt uit als de motor laag in toeren loopt en hij de koppeling intrekt. Eerste stap is, denk ik, de carbs eraf en die laten reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan