VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ik heb een Clymer voor de 700-1100 sabre's en magna's over, heeft er iemand interesse in? Afhalen of tegen verzendkosten.(plaatje is van internet, de mijne is wat "meer gebruikt"
Honda-VF700-VF750-VF1100-Magna-Sabre-Clymer-service.jpg
 
Aha,
de VF'ers zijn nog altijd goed bezig...
Moet es een paar topics inhalen precies...
Is een beetje vééél te lang geleden dat ik hier nog geweest ben
En es een VF-blok gereviseerd krijgen ook nog...pffff
Goed weekend gasten!
 
Look what the cat dragged in...The Bear is back..
Hoe is het met de Gentenaar? Al berichten over een wederopbouw?
 
Nog een fotootje van mijn mini trip. Geen regen gehad, mooie herfstkleuren, maar koud!
2.5°. En ik had geen wintervoering mee want ik dacht dat ik dat niet nodig ging hebben :)
De VF was veruit de oudste moto aanwezig, maar zeker niet de traagste!
De Hornet kon me bijhouden, de rest moest stof eten ;)

hODNij8fiCgPvo5Py1-hThqHT6yZHL-lZ_zNyuOTp_2bN7v5dSyiVlNamrzEhAPWIat6A-ut1qh3HJR8sjxQcxNiZTma9iDoTEQf_-woIVRsTffbZ1WN7pd6FKx1BRLwi7AfmcAdebgRGSGxe-mO0ayvvjFxBibAdj10RvHW3MdhJ2um4j36kEjB3yZf-63AFDsevwyFPgehvhj9BTVUploe2Itcx8V80uveZg8kMsSWmvzHn65z2O3t3pVMX5iulW18lDErKGJJaOcioUvtmuA65kcQbe_YxUeuoBosX4rNeNr08WMeKKuvLohxqHHxCFHai1p__xv8TiWDioCzUktuM_5iUmyeKygKqVWxL8c5cU3cCSYb1fUD0GuxSDf5jc22R_DTWNAFD-PniAPMrXp8FB1OqzyhvIb1lo5Cgt0lxBm0vVxyucNlhJEGEm_6NbKjnTzuSID6pbD5wW47fOkbDKimijO1ikqtuM9ID6-DNnM6hIxrdUTAyd1TV9CvRq1oNCkEsSABgkJGFIF2R1qKpdDyVPC43ib9tiq9Ql_6zjXW0JhAmi-c20_MdcAq77HJxJ-IjvXTsVbPdtoDo4ahJoOOofhV3Gvj23KDnOyv1LhEmM7yz6Z4b9r_IjmNgTrZ06ebnpCJMXJSZ-7yQpYVVQ=w864-h486-no
 
Look what the cat dragged in...The Bear is back..
Hoe is het met de Gentenaar? Al berichten over een wederopbouw?

Lol. Mja, de beer heeft z'n winterslaapje gedaan...een jaartje of twee...
Goed goed thanks, onkruid vergaat niet hé, alles kits met jou Dutchy?
Vorige zomer was ik met vrienden bij jou in de buurt, festivalletje, Awakenings, maar mèt de bus, niet met een bike...
Wederopbouw, terug afbreken bedoel je? De Euro zat bijna ineen om terug te rijden, many thanks to Maxim, maar toen hebben we
dat kopervijlsel in de carterpan opgemerkt, dus dat blok moet er vanonderuit om te openen en evt. te herstellen/reviseren...
Heb nog een blok onder de andere VF 1000 hangen die olie verbruikte, dan nog een blok waar ik de interne staat niet
van weet, en dan nog dat blok met die uitgesleten krukas...Hellup
Maar nu weer snel door want k moet gaan werken...
Greetzzzzz
 
Misschien eens een sleuteldag organiseren bij u Olivier :)
Ik ben gerust bereid om te komen helpen. Met een paar extra handen gaat alles veel sneller vooruit.
 
Misschien eens een sleuteldag organiseren bij u Olivier :)
Ik ben gerust bereid om te komen helpen. Met een paar extra handen gaat alles veel sneller vooruit.

Hey Nakedbiker,
da 's al effe geleden, hoe gaat ie? Met de VF alvast goed zo te zien...

Dat zou leuk zijn, idd, dan geraken we wat vooruit, kga dan ook proberen nog een maat te mobiliseren (90kilo per blok en ms vastgeroeste vijzen enzo)
denk dat ik best beide motoren er onderuit haal van de VF's,
ms is dat 2e blok ok (2e VF 1000 Euroversie), bedoel zijn het enkel de schraapveren ofzo (olieverbruik) en is de rest nog ok?

Zou toch ook graag een gereviseerd blok er terug onder hangen, dan ben ik zeker voor een paar jaren toch...
 
Er ontbreekt er volgens mij nog 1 (of 2) in het gehele België avontuur..

De werkende formule was toen “The Bear” deed de voorwas, “The Naked” poetste het nakend schoon, The Dutchy deed zijn ding en keek toe of het goed was en The Dutchy hield “The Bear” in bedwang, gaf “The Naked” van genoeg doeken om in ieder geval zichzelf te bedekkken en een VF1000 was herboren..

Waarom zouden we afwijken van een werkende formule?
 
Hey Nakedbiker,
da 's al effe geleden, hoe gaat ie? Met de VF alvast goed zo te zien...

Dat zou leuk zijn, idd, dan geraken we wat vooruit, kga dan ook proberen nog een maat te mobiliseren (90kilo per blok en ms vastgeroeste vijzen enzo)
denk dat ik best beide motoren er onderuit haal van de VF's,
ms is dat 2e blok ok (2e VF 1000 Euroversie), bedoel zijn het enkel de schraapveren ofzo (olieverbruik) en is de rest nog ok?

Zou toch ook graag een gereviseerd blok er terug onder hangen, dan ben ik zeker voor een paar jaren toch...

Alles gaat goed hier!
Ondertussen al een dik jaar papa, dus vrije tijd is wat zeldzamer, maar de VF is er nog steeds!
 
1542965393508.png


Awel, Dutchy op bezoek in Belgieland...en Naked Biker ook van de partij...

1542965492868.png

De beer wil weer gaan fietsen!!!
Let op m'n ape-hangers!

Ah proficiat Naked B.!

Indeedy Dutchy, was een goed collectief die keer, gans weekend werk maar het blok was gereviseerd,
wèl strontweer (sneeuw) om terug naar de homebase te raken, gelukkig waren we met Naked's goeie 4x4...
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een vf1100 opgehaald in Den Haag,was lichtelijk verbouwd naar een rat bike maar zag er nog netjes uit.Motor sloeg vlot aan,alles werkte nog maar er klonk een onheilspellende ratel uit het blok,dit in combinatie met een opgerookte achterband doet mij vermoeden dat het big end eruit ligt.Motor wel meegenomen,ik wilde er sowieso een onderdelenmotor van maken,alleen jammer dat ik niet zo het blok zou kunnen overzetten als dat ooit eens nodig is,voor de rest nu wel alles reserve,waaronder een originele en op het eerste gezicht roestvrije uitlaat.
 
Van de week ging ik op de Sabre zitten en toen merkte ik dat er helemaal geen demping meer in zat. Na het afstappen zag ik de luchtveer zeer langzaam weer terug gaan naar normale positie in rust. Maar dat duurde een paar seconden. Er is geen verschil met of zonder luchtondersteuning.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, of is het einde achterveer!?
 

Bijlagen

  • 3D0AA222-BCE3-499D-AC59-80037FDD0ACB.jpeg
    3D0AA222-BCE3-499D-AC59-80037FDD0ACB.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 18
Gisteren een vf1100 opgehaald in Den Haag,was lichtelijk verbouwd naar een rat bike maar zag er nog netjes uit.Motor sloeg vlot aan,alles werkte nog maar er klonk een onheilspellende ratel uit het blok,dit in combinatie met een opgerookte achterband doet mij vermoeden dat het big end eruit ligt.Motor wel meegenomen,ik wilde er sowieso een onderdelenmotor van maken,alleen jammer dat ik niet zo het blok zou kunnen overzetten als dat ooit eens nodig is,voor de rest nu wel alles reserve,waaronder een originele en op het eerste gezicht roestvrije uitlaat.
Plaatje?
 
Van de week ging ik op de Sabre zitten en toen merkte ik dat er helemaal geen demping meer in zat. Na het afstappen zag ik de luchtveer zeer langzaam weer terug gaan naar normale positie in rust. Maar dat duurde een paar seconden. Er is geen verschil met of zonder luchtondersteuning.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, of is het einde achterveer!?
Da's helaas gewoon einde oefening en komt regelmatig voor bij deze type monoshocks op onze vf's. Ze zijn nou eenmaal ruim 30 jaar oud.
 
Er staat hahahahahahahahaha een gebruikte op de Duitse Ebay voor hahahahahahaha €356,60.....

Voor dat geld koop je een nieuwe YSS _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan