VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Moet even kijken naar de staat, maar heb nog een onderkuip van een rode F2.. Zal geen nieuwstaat zijn, maar wel heel..
 
Ik heb de kuipen nu verwisseld. Retro VF Jubilee - valt me eigenlijk wel mee...
20190316_120541.jpg

Doet beetje denken aan vorige VFR van een buurman:
00061941414141428C7EO.jpg
 
Mie heppie met de output van de china SR. Keurig 14.6V.


1552743492083.png




Wel een paar maaren en deze mega investering van Eur 12 _O-



Draden zijn veel te lang
1552743390378.png


Dus dat werd ff er tussen/naast frutsen
1552743421656.png




Dan zijn de montage gaten niet "verzonken"
1552743476770.png



Moest dus ff zoeken naar wat langere boutjes, maar omdat die er nu "bovenop zitten", past het net an met de achterveer...
1552743561927.png
 
Heeft die snurker wel het schadeformulier ondertekend?
Gegevens uitgewisseld, nog wat getuigen genoteerd, maandag heb ik contact met bedrijf van het busje. Schuldvraag is geen probleem lijkt me, maar wat moet/kan ik voor schadebedrag opvoeren? Als ik "nieuwe" kuip bij CMSNL wil bestellen ben ik zo 1500 euro verder...
 
Dan zou ie dus totall-loss zijn. Dus dan doe je de prijs van een vervangende motor.
Ik weet nog niet hoe dit uitpakt, met of zonder verzekeraars. Het zou mijn eerste ervaring met schadeverzekering zijn, tot nog toe was me dat (d.w.z. aanrijding met auto of motor) altijd bespaard gebleven. Beetje gezocht, en zoals ik het begrijp: total-loss verklaring zou kennelijk voor mij zeer ongunstig zijn. Als verzekeraar schadebedrag minstens gelijkstelt aan dagwaarde (total-loss) kan die de motor opeisen en mij de dagwaarde (en die zullen ze zo laag mogelijk houden) uitkeren; als ik de motor toch wil houden (ja!) dan krijg ik niets of heel weinig, namelijk verschil tussen dagwaarde met kuip (= feitelijke dagwaarde, links - maar dan met eigen rode kuip) en dagwaarde zonder kuip (= waarde van "wrak", rechts en dan nog zonder topkuip).
20190316_120607.jpg

Klopt dat een beetje? En heeft het dan inderdaad in dit geval de voorkeur om aan te sturen op een onderlinge regeling voor een beetje "reëel" bedrag (in de perceptie van de andere partij dan, zeg 500-1000 euro, nog steeds geen idee - in ieder geval net niet zo hoog dat de andere partij toch maar de verzekeraar en taxateur wil inschakelen)?
 
Laatst bewerkt:
De dagwaarde links klopt volgens mij ook niet, want die heeft de verkeerde kleur. Ik zou zeggen dat je naar de waarde van jouw motor voor het ongeval moet kijken. Laten we zeggen dat die 1000 euro was. En laten we zeggen dat de waarde van het 'wrak' 250 euro is, dan is de gedachte om er 500 tot 1000 euro uit proberen te slepen niet zo raar.
Verder lijkt me dat de verzekeraar er niet zoveel tijd in zou willen stoppen en ook niet veel belang heeft bij het wrak. Tijd = geld.
Maar ik heb ook niet veel verstand van verzekeren en ga maar een beetje op mijn boerenverstand af. Er zijn vast mensen op dit forum die hier veel meer van afweten. Succes!
 
De dagwaarde links klopt volgens mij ook niet, want die heeft de verkeerde kleur. [...]
Ja, bedoelde ik ook ik heb de tekst verbeterd: "dagwaarde met kuip (= feitelijke dagwaarde, links)" >>> "dagwaarde met kuip (= feitelijke dagwaarde, links - maar dan met eigen rode kuip)".

En dank voor je reacties!
 
Als ik me goed herinner (laatste keer is al weer een paar jaar geleden) krijg je bij economisch totall-loss, in het geval je de motor wil houden, dagwaarde minus wrakwaarde.
 
Er vanuit gaande dat de verzekering van de tegenpartij de aansprakelijkheid erkent.


Alle bedragen schattingen expert, dus als jij aan de hand van facturen of websites tot andere bedragen kan komen..

Waarde voor ongeluk is X (maak een onderbouwing qua aanschaf en aangeschafte spullen)

Waarde na ongeluk is Y

Verschil is Z

Als schadebedrag (kosten herstel) = Z minus 1 euro dan krijg jij dat bedrag
als het Z plus minimaal 1 euro is dan keren zij bedrag Z uit. Het wrak is dan van hun.
Sommigen verzekeraars specificeren dat de eigenaar het wrak NIET mag terugkopen, anderen mag dat wel (bieden tegen slopers)

Ik heb geen verstand van de markt van VF1000's


Mijn gedachtengang:

Het busje is van een bedrijf? Die willen vast geen no-claim verliezen want dat kost geld.
Als jij vindt dat 500/750/1000 een terecht bedrag voor jouw materiële schade is (ben je al bij een arts geweest?) dan kun je er 1 belletje aan wagen aan de eigenaar.
No joy, dan wordt het verzekerwerk, waar voor de expert, time is money. Het zijn honden dus die moet je goed aan de lijn houden.

Broer had schade buiten zijn schuld aan zijn ST1100 (sedert 1995), zijn policy zij "wrak niet terug koipen", dus wij de dealer gebrieft. Expert komt, stapt uit zijn auto, ziet de Pan 10 meter verderop staan, zegt "Total Loss"en wil weer instappen. Zonder naar de staat op net geinstalleerde Hyperpro Streetbox te willen kijken.
"Ho ho" zegt Arie "komn jij es uit die auto, ik heb boven nog een paar Pans staan en dan kun je zien wat ze nog waard zijn.


Ik was (op mijn VFR) aangetikt door een bestelvrachtwagen die achteruit kwam zonder te kijken (ik stond links opgesteld en kon zijn zijspiegel zien).
Weinig echte schade koppelingshendel, spiegel etc en wat witte lak van hem op mijn topkuip (intact). ik stelde hem eur 400 voor zodat hij geen no-claim verloor.
Wilde hij niet. OK motor naar arie, werkplaats gesproken dat ik GEEN TL wilde. Na aftrek taxatie kosten voor Arie stond er Euro 1,500 op mijn rekening. Ik heb maar een krat Grolsch bij de werkplaats afgegeven.


Moraal? Lees je polisvoorwaarden en spreek met de dealer waar je motor heen moet voor taxatie. Dit willen ze vaak NIET thuis doen...... Na mijn ongeluk in Litouwen had ik reeds een deal gemaakt met de Litouwse verzekeraar. Maar nee, het wrak MOEST naar een dealer (ok, Arie 3km verderop) en de expert kon NIET bij mij komen..... OK, het is jullie tijd en geld.....


Onthou dat het een PUUR ECONOMISCHE transactie is, het heeft geen RUK te maken met de passie die wij voor onze V4's hebben...
 
vanwege verbouwing/ombouw ben ik de bedrading aan het uitdunnen van m'n VF700C '84. ik kom hierin ook een pilot lamp check unit tegen. nou kende ik al wel de taillight sensor en deze weet ik dat ik straffeloos kan verwijderen, maar deze unit?? Iemand enig idee wat deze nou precies doet?
 
Hallo :)

Na de VF1000F staat er nu weer een VF soortgenootje in de schuur, een Honda Magna 500cc uit 1985 die al heel lang stil gestaan (wel in een geïsoleerde garage gelukkig). Op dit moment weet ik eigenlijk nog helemaal niks over de technische staat van 't ding, maar gezien de prijs was erg kritisch kijken ook niet nodig :P

In m'n (opzich redelijk schaarse) vrije tijd ga ik met de Magna aan de gang, kijken of ik hem weer tot leven kan wekken en hem weer in goede staat kan krijgen. Na een aantal testritten (ik wil wel weten wat ik verkoop) ga ik dan weer een goed baasje voor 'm zoeken :)

Ik zal af en toe wat updates posten, als ik er weer mee bezig ben geweest. Ook zal ik vast af en toe iets te vragen hebben, want ik gok zomaar dat er in dit topic mensen zitten die meer kennis van de Magna hebben dan ik ;)
 
Vanavond bij de Magna de carbs eraf gehaald, die waren verassend schoon. Ik had verwacht dat ze vol met troep zouden zitten ivm het stil staan, maar da's niet het geval :) Sproeiers doorgeprikt want die zaten dicht, en het hele zooitje weer in elkaar gezet. Alhoewel.... Heb bij m'n VFR destijds serieus moeten stoeien om ze weer op hun plaats te krijgen, en vanavond heb ik het na een uur opgegeven :P

Iemand hier een tip om die carburateurs ertussen te duwen?
 

Bijlagen

  • a57d21b3-a3b4-4daf-846b-2e8617e91edc.jpg
    a57d21b3-a3b4-4daf-846b-2e8617e91edc.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Rubbers een tijdje opwarmen in heet sopwater. Dan bij plaatsen ze aan de onderkant niet volledig aansluitend op het blok plaatsen.

db
 
Het is gelukt. Ik heb alle 4 de rubbers ingevet en schuin op de inlaat gelegd. Eerst de voorste in de rubbers, en toen vielen ze met het nodige duwwerk ook in de achterste. Qua geluid en rijden gaat er wat mij betreft niks boven een V4, maar voor dit soort klusjes heb ik liever een lijnblok :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan