VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Vandaag weer bezig met het zijspan,oa luchtfilter en bougies vervangen,kom ik dit tegen onder de tank,iemand een idee wat het is/voor dient?
1552129266316..jpg
 
Kabels en kabelschoentjes die je nog moet aftapen? _O-
Er moet wel meer gebeuren,hoe dieper ik in die motor duik,hoe meer ik tegenkom,vandaag m'n dimlicht weer gemaakt,de bos met draden die onder m'n cockpit zit moet echt eens gefatsoeneerd worden,ik wil sowieso het huidige neusje eraf hebben,lijkt wel of die van een scooter is,is op verschillende plaatsen gebroken en ik vind het niet zo mooi staan,wil er een grote lompe ronde lamp opzetten met fatsoenlijk licht.
Zag ook dat de voorste uitlaatpijpen op een aparte manier aan het blok vastzitten,er is een hoeklijn onder de voorste twee cilinders geplaatst waar draadeinden aan gelast zijn die in het blok steken in de gaten waar normaal de draadeinden zitten om de moer op te draaien om de uitlaat te bevestigen,dat moet ik nog eens goed bekijken om te zien waarom dat gedaan is,als ik pech heb dan zijn die gaten niet meer bruikbaar om de originele draadeinden te gebruiken.
 
Als ik het zo lees(en wat ik van het span gezien heb) is de bouwer iemand geweest met veel mooie ideeën en op het eerste oog wat gaafs van gemaakt heeft, maar helaas m wel kapotgesleuteld heeft.
Kuipje kan ik zo niet meer voor de geest halen. Grote koplamp heb ik wellicht nog liggen, moet je ff een keer komen kijken.
Als de oude draadeinden niet afgebroken in de gaten zitten is hier wellicht met helicoils nog wat te redden, ik heb geloof ik een M6 set. Al kom je er door de framebuizen volgens mij slecht bij?
 
Ik wacht nog even met dat te onderzoeken/proberen in orde te maken,ben bang dat ik anders niet op tijd dat span rijdent heb voor een zijspan dag en een obt in april,dat zou nog wel moeten houden.
De koplamp heb ik wel interesse in,die kan ik dan na de obt meenemen.
 
Zo zitten de voorste uitlaatpijpen vast.Bekijk bijlage 1363747
BWAHAHAHAHAHAHA, da's wel heel creatief geweest _O-

Ik wacht nog even met dat te onderzoeken/proberen in orde te maken,ben bang dat ik anders niet op tijd dat span rijdent heb voor een zijspan dag en een obt in april,dat zou nog wel moeten houden.
De koplamp heb ik wel interesse in,die kan ik dan na de obt meenemen.
Prima, we eindigen toch in Druten.
 
Ik liet mijn VF750F een poosje draaien om de verlichting te testen nadat ik een kofferrek had gemonteerd, de ketting te smeren enz. Staat ie lekker te pruttelen met de choke nog op de helft zo ongeveer, stopt ie er plots mee.
Ik krijg hem niet meer aan de praat. Zie geen vonk als ik een bougie tegen een framebout hou. Heb de CDI set al gewisseld met een andere VF750 en die loopt er wel op. De verlichting functioneert wel. De tank is niet leeg.

Wie kan mij tips geven over de mogelijke oorzaak en/of de beste volgorde van zoeken naar de oorzaak?
VF750F kofferrek.jpg
 
De vernedering is groot en de oplossing simpel! De killbitch dus!!
Deze stond weliswaar in de goeie stand, maar een keertje aan-uit was voldoende om er weer leven in te krijgen.
 

Bijlagen

  • VF750F Leve de Koning.jpg
    VF750F Leve de Koning.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 4
De knipperschakelaar van deze motor heeft vaak ook veel tijd nodig of moet vaker bediend worden voor er wat gebeurt.
Is dit een kwestie van stuurschakelaars uit elkaar halen en schoonmaken of lekker laten zitten en contactspray of vochtverdrijver er in spuiten?
 
Als je vuil wil verwijderen, ga je dan iets in een kleine ruimte erbij spuiten of is het dan zaak om het "zooitje" een keer open te maken en te zien waar vuil zit zodat je het kan verwijderen (vaak gezien dat geleedpotigen een behuizing hebben gevonden in stuurschakelaars... en die zooi krijg je niet weg met wat contactspray).

Succes
 
Kan ook in het knipperlichtrelais zitten. Die oude hebben een bimetaal wat na verloop van tijd slechter kan reageren.

Maar de motor viel zomaar uit zonder dat je de kill switch hebt aangeraakt? Dan zou ik die schakelaar eens loshalen.
 
Met 15.1V op de accu vermoed ik dat de OEM RR na 33 jaar/75,000km de geest aan het geven is. Es kiekuh wat deze 12 euro afregelt... _O-

IMG_20190315_144142.thumb.jpg.a4fafa2331ba6951ad9cde52c9c6c47b.jpg
 
Het mooie is er even vanaf... vanochtend in Amsterdam aangereden door een onoplettende chauffeur van een busje, die opeens ging keren toen ik langsreed. Beetje beurse schouder van de klap, maar ik heb meer pijn van mijn kuip
20190315_085901.jpg
die in gruzels ging. De kans zal niet zo groot zijn, maar weet iemand nog zo'n ding te vinden? Gaat vooral om rechterkant.
 
T is een flinke klus, maar reparatie is mogelijk.
De VF is verder prima, was vooral een "schampbotsing": mijn schouder nam zijn spiegel, zijn bumper mijn rechterkuip. Ik denk niet dat je bedoelt dat die kuipplaat gerepareerd kan worden, dat wordt één groot litteken... Ik heb nog een grijze (MG-95-PK, broertje van laatste aanwinst van Danny 69), daar kan ik - tijdelijk wellicht - de kuip (en de rest, tank bijv.) van overzetten. Heb ik weer een andere naked VF F2...
 
Ik hoop dat het meevalt met je schouder, want die is natuurlijk 1000 keer belangrijker dan de kuip.
Maar ik denk dat die kuip met de soldeerbout-en-ijzerdraad-methode zeker te repareren is. Is echter wel iets waar je de lol van in moet zien, want dat kost wel veel tijd en daarna zul je toch moeten plamuren, schuren en overspuiten. En dan is een grijze overspuiten natuurlijk veel minder werk en waarschijnlijk met een mooier eindresultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan