Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Naar beneden komen lukt anders wel met alternatieve brandstof "gravity". Omhoog is ander verhaal, zeker als de tank ergens onder het zadel verstopt gaat worden
Voor m'n VF700C-project laat ik het liefst de brandstofpomp weg (tank komt nergens onder het niveau van de carbs)
Heeft er iemand ervaring met het rijden zonder pomp? Ik weet dat de theorie is dat op hogere toeren en minder volle tank brandstoftekort op kan treden, maar praktijk houdt zich nu eenmaal niet altijd aan theorie.
Heeft die geen reservetank aan de zijkant of laat je die weg. Lijkt me dat die, iig voor een gedeelte, lager hangt dan de carbs.Voor m'n VF700C-project laat ik het liefst de brandstofpomp weg (tank komt nergens onder het niveau van de carbs)
Heeft er iemand ervaring met het rijden zonder pomp? Ik weet dat de theorie is dat op hogere toeren en minder volle tank brandstoftekort op kan treden, maar praktijk houdt zich nu eenmaal niet altijd aan theorie.
Deze is verwijderd en komt ook niet meer terug, alleen de accu komt nog onder het zadel.Heeft die geen reservetank aan de zijkant of laat je die weg. Lijkt me dat die, iig voor een gedeelte, lager hangt dan de carbs.
Heb hem bij mijne weggehaald en het werkt tot dusver prima, maar echt lange stukken vol gas heb ik eerlijk gezegd niet er nog niet mee gereden.
15.1 was bij verschillende toerentallen, alleen als ik de verlichting uit deed werd het ietsie pietsie lager.
Heb je de 15,2 volt ook gemeten op verschillende toerentallen? Zowel mijn Sv als CBR zitten tussen 14.5 - 14.7 op alle toerentallen.
Dus ik denk dat je spanningsregelaar zijn beste tijd heeft gehad en niet meer zo goed overweg kan met last. Zolang je accu nog niet aan de kook is geweest is er geen schade tho.
En hoe komen de slepers zo uitgeslepen, ook olie te kort?
Het is niet zo zeer een olie probleem, maar een combinatie van factoren. Zacht metaal met onzuiverheden als nokkenas in combinatie met een hoop warmte. Hier is veel over te lezen op de US forums (VFRworld). Daar heeft o.a. Jamie Daughery (hij doet races met deze dingen) goede uitleg over het probleem. Onderstaande is echter een goede basis uitleg van wat er nou precies aan de hand is en wat Honda door de jaren heeft aangepast.
https://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_cams.html
Zoals ik het heb opgevat; je hebt geluk en de onzuiverheden zitten niet direct in lijn met de sleper, of je hebt pech en verliest de nokkenasloterij. Permanente oplossing; laat je nokkenas en slepers professioneel coaten.
Het (blad)chroom van de slepers wordt beschadigd door de pittingen in de nokkenas. Wanneer er eenmaal een paar chips uit het chroom zijn verdwenen gaat de sleper in de (al beschadigde) nokkenas vreten. Het begint bij de nokkenas. Vandaar ook mijn nokkenasloterij interpretatie.
@Ferde De pitting op jouw foto is wel funnest. Je kan echter geluk hebben, dat jouw sleper nog onaangetast is.
Krukas lijkt me stellig. In mijn opinie kun je het beter los halen en niet nodig hebben dan laten zitten en een pain te hebben bij het zetten van de timing.