Vespa P200E projectje

Het was even prielen en ze zitten niet allemaal op dezelfde manier vast... leermoment om dit de volgende keer te doen als het blok niet onder de scooter hangt anders kun je er niet bij met de klinknageltang.

lsz0Cow.jpg


k1dzkN2.jpg


Het enige waar ik nu nog tegenaan loop is het kockpitlichtje van de richtingaanwijzer die het niet wil doen...
 
Na het monteren van een zijbil nmog maar eens geprobeerd of alles werkte... en ja hoor nu knipperde het nieuwe lichtje in het dasboard wel mee naar links... alleen rechts wilde niet werken. Na het monteren van de rechterachterbil bleek ook deze het te doen. Schijnbaar werkt die nieuwer kabelboom toch net ietsje anders dan de originele.
Alles dichtgedraaid en weer geen leven in de vespa... grrr met het verdraaien van de koplamp was een van de connectoren te strak komen te zitten en er af gewipt... Na alles wat verschoven te hebben was daar dan eindelijk het teken van leven... alles werkte.
Nu de afstelling van de kabels nog even finetunen en hij is weer klaar :)

whfIf0m.jpg
 
Vandaag alles verder af gemaakt en na een aantal keer plots geen verlichting te hebben gehad alle 4 de schroeven van het kockpitje en de ene van de sierrand los gehaald en weer getest... en toen wel licht... dan maar testen wanneer het licht uitgaat...
uiteindelijk bleek het de dikke ikea parker te zijn die de sierrand vasthield waarbij plots al jet licht ermee kapte... Deze dus ietsje ingekort en nu doet alles het wel. Ik vermoed dat deze iets te lang is geweest en er dus zo ergens sluiting ontstond.

Klaar....

Snel naar de shell gereden om de E10 die ik had moeten tanken (dichtstbijzijnde tank was total) om de boel mee aan te slingeren maar snel te verdunnen met V-Power waar deze rommel niet in zat... en een proefritje. Alles werkte behalve de kilometerteller... Aangezien ik hier om de een of andere reden geen 4mm imbus heb liggen (waar ik ooit een plaatje mee heb vastgedraaid weet ik niet dus dat komt nog maar verder doet alles het weer.

Na de laatste trip is dus gebeurt of vervangen

- Lakwerk aangepakt
- Nieuwe ophangingsrubbers in het blok
- Nieuwe zwarte vloerrails
- Nieuwe kleinere spiegels
- Alle rem gas schakelkabels vervangen
- Geheel nieuwe electrische kabelboom
- Nieuwe benzinetank met nieuwe kraan en slang
- Carburateur gereviseerd..

Ow5UMqi.jpg


uWisDNt.jpg


kpsQ7Si.jpg
 
En toch zat er weer een rammel.. de rubbers om de billen waren immers ook al 40 jaar oud dus ook deze zijn vervangen.

Oud vs nieuw

XDBSqlw.jpg


En om de knippers minder op te laten vallen en meer in het zwarte thema te blijven deze vervangen door gezwarte glaasjes (met oranje bollekes eronder natuurlijk)

NLR2AB6.jpg



Vanochtend proefritje gedaan naar werk en de trillingen zijn weg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan