vespa gts 250 i.e. valt uit

meppie

Rookie
7 jun 2009
19
0
assen
vraagje,
Mijn vespa gts 250 van 2010 met 3000 km op de teller is nu 2x na een rit van ongeveer 25 km uitgevallen.
Als je dan probeert te starten pakt hij hem stationair bijna.
Laat je hem een uur staan dan start hij gewoon.
De 3e keer viel hij na 5 minuten al uit.

Bougie is vervangen, hij vonkt wel als hij uitgevallen is dus geen electronica probleem.
( dacht eerst misschien de start blokkering) maar meer een brandstof probleem ?.

Ik heb gebeld met een Vespa dealer in Groningen en die geeft aan dat uit te lezen is om welke storing het gaat.
Omdat Assen-Groningen net weer zo'n afstand is waar ik stil kom te staan heb ik ook gebeld met Motoport Assen, die geven mij weinig kans met uitlezen als er geen storingsmelding in het dashboard staat(?)

Iemand enig idee wat het kan zijn en of je storingen kunt uitlezen zonder melding in het dashboard?
Alvast bedankt
Hans
 
Wat is je startprocedure?
Vaak is het beste om het gashendel niet aan te raken of tijdens het starten aan het gas te draaien.
En het uitvallen kan veroorzaakt worden dat de tank vacuüm trekt, dat wil zeggen dat de ontluchting van de tank verstopt zit.
Probeer eens te rijden met de tankdop open, indien mogelijk.
Of draai direct na het uitvallen de tankdop los, gaat dat met gesis dan zit daar het euvel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,
Was ook iets waar ik aan dacht.
Starten doe ik zonder gas te geven,
Benzine dop heb ik ook geprobeerd, zelfs blazen op de tank( niet lekker!!).
Als je hem direct na de storing de dop los draait sist hij niet
 
Zit er een gaatje in de dop?
Doorblazen met perslucht, doppen zijn soms ook demontabel.
Bij bv een Virago kan je een dop middels 2 schroefjes uit elkaar halen, let wel op schroefjes, veertjes en kogeltjes.

Toen ik dat eens deed zat er een soort bruinige sludge/drab in de dop.
 
Klinkt als een rotte bobine, maar dat is wel heel snel, bij 3000km. Misschien heeft die chinees niet zo goed geslapen de nacht ervoor.
Of een sensor die te temperauur/ luchtdichtheid meet. Dan verzuipt hij de motor. Of de bedrading van de ontstekings sensor die los/ verbrand is. Maar ik zou eens kijken of je geen garantie meer hebt, 3000km is wel heel nieuw.
 
Bedankt voor de reacties

Brandstof pomp had ik ook al gelezen op amerikaans forum.

Garantie zit er niet meer op, wel 3 jaar oud.

Benzine dop heeft geen ontluchting, denk niet dat het dat is.

Ben benieuw of uitlezen een storing aan de brandstof pomp aangeeft.
Hoop dat de pomp niet te duur is.
 
Bedankt voor de reacties

Brandstof pomp had ik ook al gelezen op amerikaans forum.

Garantie zit er niet meer op, wel 3 jaar oud.

Benzine dop heeft geen ontluchting, denk niet dat het dat is.

Ben benieuw of uitlezen een storing aan de brandstof pomp aangeeft.
Hoop dat de pomp niet te duur is.

Maar de tank zal toch ergens een ontluchting hebben.
 
Als ik de reacties zo lees kan het de bobine zijn of de brandstofpomp.
weet iemand hoe ik hier achter kan komen, volgens mij geven beide ongeveer dezelfde storing.
Is het zo dat wanneer de pomp uit valt, je ook de pomp niet meer hoort wanneer je de scooter op contact zet?
Weet iemand wat de kenmerken van een kapotte bobine zijn?
Mijn zwager heeft hetzelfde met een lelijk eend gehad, bobine wordt te heet en valt dan een uurtje uit.
Alvast bedankt
 
Een collega van mij heeft ook dat brandstofpomp probleem gehad
Hij heeft hem zelf vervangen , was niet zo moeilijk maar wel een hoop werk

Zou je eens willen vragen of zijn Vespa ook in 1 keer uitviel of dat hij sputterde?
Ook zou ik graag willen weten of je de brandstofpomp nog hoort zoemen als hij uitvalt, ik weet dat ik zelf rondjes kan gaan rijden maar vragen scheelt stressen!
Alvast bedankt
 
De brandstof pomp maakt geen geluid als hij vastloopt, maar in het algemeen gebeurd dit pas nadat de motor uitgezet was, dan wil hij niet meer starten, nog niet gelezen dat hij tijdens het rijden uitviel.
Heb wel begrepen dat ze na de garantie periode ook nog kosteloos vervangen werden als je scooter onder de terug roep frame nummers valt, kan je navragen bij een dealer.
Uitvallen tijdens rijden ... Wel eens ergens gelezen iets met de brandstof retour leiding van de 250, bij de 300 zit die er niet meer, zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
 
Bedankt voor je reactie,
Kill switch geloof ik niet, bougie vonkt wel, heb dit geprobeerd toen hij uitviel.
Ook lijkt het bij het starten of hij hem bijna pakt dus lijkt meer op het bobine verhaal dan op de brandstofpomp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan