Verzolen Gearne Adventure laarzen mogelijk?

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.835
119
Wageningen
Facebook
Twitter
Weet iemand een adresje? Ik heb de importeur gebeld, maar die kan niet zo 1,2,3 een vervangings zool vinden.
De schoenmaker hier kan het niet: ik heb de leest niet?
Maar wellicht zijn er speciale MX laarzen reparateurs.

Het gaat om deze:

gaerne-g-adventure-boots-for-adventure-motorcycle-riders-7.gif


Alvast dank, Marten
 
Als de importeur geen vervangingszool kan leveren en de schoenmaker er ook niks mee aankan lijkt het antwoord me vrij duidelijk. Als ik de foto zo zie is alles ook verlijmd en dus niet of niet gemakkelijk los te krijgen en weer terug fatsoenlijk in elkaar te zetten, daar zijn verlijmde verbindingen doorgaand niet voor bedoeld.
 
Gewoon met de fabriek contact opnemen? Bij sommige producenten kan je je laarzen naar de fabriek opsturen en gerepareerde terug krijgen.
 
Opsturen naar de fabriek is het laatste redmiddel. Maar of dat uikan tov een aanbieding nieuw?
Paul den Ouden zal ik morgen even bellen. Bedankt.
 
Anders nog eens een andere schoenmaker proberen?
Het is niet omdat de ene het niet kan,dat een andere het ook niet kan.
Ik heb ook al eens verlijmde zolen van mijn racelaarzen laten vervangen bij een schoenmaker,en dat was geen enkel probleem.
 
Zeker, vandaar Paul den Ouden in Veenendaal. Ga ik morgen langs.
 
loont zich dat
voor een paar € heb je frisse nieuwe

ik rij met bergschoenen van 300/400€ verzolen gaat prima
als je zolen zijn versleten is de binnenkant ook op
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een beetje offtopic hoor, maar hoe krijg je je zolen versleten?
Is jouw motor niet echt betrouwbaar?
 
Komt vaak door de steppies van een all-road. Voor de grip hebben dia vaak metalen kartels aan de bovenkant. Er is in Woerden ook een schoenmaker die dit soort laarzen kan verzolen.
 
Misschien een beetje offtopic hoor, maar hoe krijg je je zolen versleten?
Is jouw motor niet echt betrouwbaar?
Nou, dat lukt wel degelijk!
Kijk, dat de meeste Rossi-look-alikes niet verder bij hun motor weg komen dan 3 meter voor een bakje koffie, geldt dat niet voor iedereen. Natuurlijk zijn ook niet alle zolen van dezelfde kwaliteit. Mijn laatste laarzen waren voorzien van karton-loopvlak.

In de vakantie heb ik geen plek voor extra loopschoenen. Laarzen en slippers, dat is 't. In Italië heb ik door heel wat stadjes gelopen met mijn laarzen. Maar ook de laatste paar km naar de top van de Vesuvius, en naar de Etna is alleen te doen met de benenwagen. In Spanje heb ik een bergtocht gelopen met de laarzen. Ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen. Mooi niet dus! Zolen volledig versleten. Laten we wel wezen, de meeste motorRIJDERS rijden en lopen niet verder dan dichtsbijzijnd terras.

Ik heb nu Daytona's, die wel/ beter geschikt zijn om een stuk te lopen. Kunnen ook verzoold.
 
Nou, dat lukt wel degelijk!
Kijk, dat de meeste Rossi-look-alikes niet verder bij hun motor weg komen dan 3 meter voor een bakje koffie, geldt dat niet voor iedereen. Natuurlijk zijn ook niet alle zolen van dezelfde kwaliteit. Mijn laatste laarzen waren voorzien van karton-loopvlak.

In de vakantie heb ik geen plek voor extra loopschoenen. Laarzen en slippers, dat is 't. In Italië heb ik door heel wat stadjes gelopen met mijn laarzen. Maar ook de laatste paar km naar de top van de Vesuvius, en naar de Etna is alleen te doen met de benenwagen. In Spanje heb ik een bergtocht gelopen met de laarzen. Ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen. Mooi niet dus! Zolen volledig versleten. Laten we wel wezen, de meeste motorRIJDERS rijden en lopen niet verder dan dichtsbijzijnd terras.

Ik heb nu Daytona's, die wel/ beter geschikt zijn om een stuk te lopen. Kunnen ook verzoold.

motorlaarzen/schoenen zijn niet gemaakt om mee te wandelen
 
Bovenstaande zolen idd kapot door off-road stepjes ;)
Ik vind de zool ook niet echt duurzaam, lees slap. Scheurt gemakkelijk.
 
Bovenstaande zolen idd kapot door off-road stepjes ;)
Ik vind de zool ook niet echt duurzaam, lees slap. Scheurt gemakkelijk.


probeer eens bergschoenen ;)
ze zijn steviger en waterdichter dan de meeste motorlaarzen
ziet ook stoer uit :+
 
Als ik zo zie wat de nieuwprijs van die laarzen is dan zou ik zeggen dat je gek zou zijn als je er nieuwe zolen op laat zetten. De zolen zelf kosten waarschijnlijk al rond de 50 euro en dan nog wat arbeid. Zit je al snel op 80-100 euro. Ik zou er niet aan beginnen voor een laars van nog geen 200 euro.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard, ik wacht de prijs af.
De laarzen zijn van mijn zoon en ik zou deze niet meer nemen vanwege de zachte zool. Die kan niet tegen de hardere steppies. En ook niet vanwege het feit dat men geen zolen hiervoor levert.
Ik zou dus dan ook een ander type kiezen.

Kom er vandaag niet aan toe om langs te gaan helaas.

gr M
 
Ik weet niet of dat nog steeds zo is,maar toen ik nog enduro reed had ik Alpinestars laarzen waarin uitneembare stukjes in de zolen zaten.
Door de ijzeren voetsteunen van crossers/enduros slijten de zolen heel snel weg net voor de hiel,dan kon je simpelweg die inzetstukjes vervangen.
Die zolen waren ook compleet te koop en dus ook op andere laarzen te zetten..
 
Als ik zo zie wat de nieuwprijs van die laarzen is dan zou ik zeggen dat je gek zou zijn als je er nieuwe zolen op laat zetten. De zolen zelf kosten waarschijnlijk al rond de 50 euro en dan nog wat arbeid. Zit je al snel op 80-100 euro. Ik zou er niet aan beginnen voor een laars van nog geen 200 euro.
Wat dacht je van Daytona GTX laarzen van €379.................??
Een flinke bak geld, maar dan heb je ook wat. Hele dag regen in de DDR, toch droge voetjes.

Jammer voor de verzekering, maar ik was heel blij met de brand bij Motoport Rotterdam.
De eerste maand heb ik ze wel in de schuur moeten bewaren, want de brandlucht die in de laarzen zat was niet te harden. Daarom de laarzen met 50% korting kunnen kopen.
In de brand, uit de brand zullen we maar zeggen! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan