Verzekering plots 30% duurder

Centraal Beheer, ook zo’n leuke.
Die zag mijn voormalige motor, een KTM Adv 950 als risico motor en bijbehorende premie.
Uit m’n hoofd €40 pm voor WA+.
Bij Univé niks aan de hand en klaar voor €20...
Hoe bestaat het.
 
Man wat een bedragen, WA voor de Pan €40,- en WA voor de Duc €60,-
Beide bedragen per jaar.
Duur, ik voor de Ducati 36,60 en Honda 36,60 beiden WA per jaar....._O-.....ik heb die laatste centen uitgeknepen omdat ik pakketkorting krijg doordat al mijn verzekeringen via de dezelfde kantoor heb afgesloten, overigens al 50 jaar lang.

Ondanks alle ‘aanbiedingen’ van andere maatschappijen tussendoor oa spotjes op tv etc kom ik geen goedkopere tegen dus ik laat het zo.

Nieuwe motoren zijn gewoon rete duur en dan is de premie/risico hoog. Zeker als je 20k aftikt via een lening oid...kuch....dus dan ben je doorsnee 50-100 euro in de maand kwijt.Ik heb oude barrels van een paar duizend en kan het overzien, dus voor mij WA en lekker eenvoudig.

Kortom, shoppen en in je achterhoofd de voorwaarden in de gaten houden!
 
Ja, een WA verzekering voor de moto is nooit duur. Heb ook nog een Hornet voor 3,50/maand. Dat komt omdat motorrijders over het algemeen wel uitkijken en niet de tweezijdige ongelukken veroorzaken. Vandaar dat het ook raar is dat "wij" motorrijders altijd met boze ogen worden aangekeken en "levensgevaarlijk" zijn.
 
Het is absoluut zwaar irritant dat de premies omhoog gaan, maar het principe van verzekeringen is toch dat de kosten van uitkeringen gedragen worden door alle verzekerden? (En de salarissen, leasebakken, bedrijfsuitjes, prestigeprojecten, etc)
Wie zegt dat,dat gaat op voor bijvoorbeeld een zorgverzekering omdat die verplicht is,maar bij gewone schade verzekeringen is dat niet zo,
Er zijn verzekeringen die je weigeren als je te veel schade veroorzaakt of veel te hard heb gereden.
 
Uiteindelijk blijft de vraag net als bij de zorg en energie, wat is de beste motorverzekering? Ik zit nu bij interpolis, wa+, 75% no-claim korting, 21 schade vrije jaren voor een k1600 uit 2012. Ik betaal €18.72 per maand.
 
Centraal Beheer, ook zo’n leuke.
Die zag mijn voormalige motor, een KTM Adv 950 als risico motor en bijbehorende premie.
Uit m’n hoofd €40 pm voor WA+.
Bij Univé niks aan de hand en klaar voor €20...
Hoe bestaat het.
Ben er wel tevreden over, betaal 60 euro voor een auto, 4 motoren en inboedel per maand
 
Tering wat een prijzen :X
Ik betaal 12,50 p/m Wa + beperkt casco + opzittende
Met een eigen risico van 90€
Heb nooit allrisk gehad niet voor de nieuwe Bandit 1250 van 2014
Heb wel max no-claim
 
Ik blijf het verhaal van veel claims wat maatschappijen gebruiken om de premie de verhogen maar belachelijk vinden,waarom zou
je op moeten draaien voor schades die andere mensen veroorzaken,verhoog dan de premie van de schade veroorzakers en
niet van mensen die alleen maar betalen en nooit wat claimen.

Ik zie regelmatig dit soort reacties. In het beste geval betaal je een premie en krijg je er niks voor terug. Dat is hoe verzekeren werkt, met zijn allen de schade dragen en hopen dat je nooit in een situatie komt waarbij het nodig is dat er geld aan jou uitgekeerd wordt. 'Maar hullie maken schade en ik niet' en dan straks zelf brokken maken en janken dat er niet genoeg vergoed wordt. Dat mes snijdt aan twee kanten.
Je kan een hoop zeggen van winsten die verzekeraars boeken en hoe grote reserves worden achtergehouden etc maar het principe 'premie omhoog want er is meer schade geclaimd' is gewoon hoe het hoort.
 
Duur, ik voor de Ducati 36,60 en Honda 36,60 beiden WA per jaar....._O-.....ik heb die laatste centen uitgeknepen omdat ik pakketkorting krijg doordat al mijn verzekeringen via de dezelfde kantoor heb afgesloten, overigens al 50 jaar lang.

Ondanks alle ‘aanbiedingen’ van andere maatschappijen tussendoor oa spotjes op tv etc kom ik geen goedkopere tegen dus ik laat het zo.

Nieuwe motoren zijn gewoon rete duur en dan is de premie/risico hoog. Zeker als je 20k aftikt via een lening oid...kuch....dus dan ben je doorsnee 50-100 euro in de maand kwijt.Ik heb oude barrels van een paar duizend en kan het overzien, dus voor mij WA en lekker eenvoudig.

Kortom, shoppen en in je achterhoofd de voorwaarden in de gaten houden!

Mn auto heb ik daar goedkoop all-risk, het hele pakket is dus niet duur voor me.
Tussen all-risk en WA zit bij een auto maar weinig verschil...
 
Laatst bewerkt:
Wie zegt dat,dat gaat op voor bijvoorbeeld een zorgverzekering omdat die verplicht is,maar bij gewone schade verzekeringen is dat niet zo,
Er zijn verzekeringen die je weigeren als je te veel schade veroorzaakt of veel te hard heb gereden.

Ik zit ook bij de KNMV met auto, huis en motorfiets(en),zelfde brief met prijsverhoging voor de auto.Op zoek naar een andere,alles online ingevuld,laatste vraag:heeft U in de afgelopen acht jaar een snelheidsovertreding begaan van meer dan 50km/h?Euh.ja,vergeet het dan maar,kun je niet verzekeren.
Ben maar bij de Koninklijke gebleven8-)
 
Ik ben ook bij de knmv verzekerd, in oktober verlengd voor een jaar en (nog) niks gehoord over verhogingen. All risk, ongeveer 55 euro per maand voor een 959 Panigale van (nu) 11 maanden met 80% no-claim. Mijn vorige supersport uit 94 kostte 85/jaar voor een WA.
 
Ik zit bij de Hema voor 7,85 euro per maand WA. Vorig jaar was het wel 2euro p/m goedkoper.
 
Ik zie regelmatig dit soort reacties. In het beste geval betaal je een premie en krijg je er niks voor terug. Dat is hoe verzekeren werkt, met zijn allen de schade dragen en hopen dat je nooit in een situatie komt waarbij het nodig is dat er geld aan jou uitgekeerd wordt. 'Maar hullie maken schade en ik niet' en dan straks zelf brokken maken en janken dat er niet genoeg vergoed wordt. Dat mes snijdt aan twee kanten.
Je kan een hoop zeggen van winsten die verzekeraars boeken en hoe grote reserves worden achtergehouden etc maar het principe 'premie omhoog want er is meer schade geclaimd' is gewoon hoe het hoort.

Maar als er minder uitgekeerd word, gaan dan de premies weer omlaag? Ik denk nl van niet. Als men geld ruikt wil men (de verzekeraar) niet meer terug. Net als het kwartje van Wim Kok.
 
Dat kan best kloppen. Het is een cbr uit duitsland dus op kenteken staat ie op 100 pk.
 
Ik hoef dus niet bij de HEMA te zijn. Ik heb 2 motoren van 100+pk.
Ja, ik heb nog een brommertje van 2pk. Maar die is al verzekerd.
 
Univé is trouwens ook erg flexibel als je tussentijds je dekkingsgraad wilt aanpassen. Zo komt mijn nieuwe motor op Allrisk te staan gedurende het motor seizoen, maar tijdens die 3/4 maanden stalling gaat het gewoon terug naar wa+ (diefstal / brand). Allrisk is 39 euro en WA+ maar 7,50, al met al valt het mee op jaarbasis.
 
Wie zegt dat,dat gaat op voor bijvoorbeeld een zorgverzekering omdat die verplicht is,maar bij gewone schade verzekeringen is dat niet zo,
Er zijn verzekeringen die je weigeren als je te veel schade veroorzaakt of veel te hard heb gereden.
je hoeft de schade niet eens te veroorzaken. oud buurman van mij is 2 keer een motor kwijt geraakt aan criminelen en bij de derde motor kon hij geen diefstal dekking meer krijgen. niks geen nieuwe motor meer kopen voor het bedrag dat je uitgekeerd krijgt of alle risico behalve WA zelf dragen. fijne keuzes zijn dat. en omdat al die maatschappijen met elkaar praten ook bij de concurrentie geen dekking behalve WA.
en die motor stonden goed op slot in een afgesloten tuin dus dat zou ik niet als veroorzaker zien.
 
Er zijn verzekeringen die je weigeren als je te veel schade veroorzaakt

3x auto opgengebroken in ik meen 9 maanden tijd. Moest het geld van de 2e nog krijgen, werd er al voor de 3e keer ingebroken.
3e schade kreeg ik niet meer vergoed. (is wel al 25 jaar geleden :$ )
 
Want? Je hebt toch netjes betaald voor hun diensten? Als er 3x niet wordt ingebroken stop jij toch ook niet met betalen?
Weet ik niet meer daarvoor is het te lang geleden. Weet alleen dat ik de schade van de 3e keer zelf heb betaald.
Kan ook nog zijn dat ik de afweging heb gemaakt om zelf te betalen om daarmee een terugval in korting te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan