Verwarmde bodywarmer ?

gespierde spijker

MF veteraan
23 jul 2011
7.242
18
Sinds kort nieuwe baan en ga nu dagelijks woon-werkverkeer rijden , half uurtje.

Sinds operaties aan mijn handen heb ik erg snel koude vingers waardoor ook de functionaliteit sterk verminderd.

Uiteraard zijn handvatten of handschoenen een optie maar ik ben wel nieuwsgierig naar een verwarmde bodywarmer omdat ik hoop dat dan mijn hele lijf warm blijft omdat je kern temperatuur op pijl blijft waardoor je ledematen van warm bloed voorzien blijven (zo heb ik het begrepen althans)

Wie hebben een verwarde bodywarmer en hoe bevalt deze ?
 
Ik heb jaren woon/werk gereden, Odijk-Zwolle 90 km enkele reis.
Voor de echt koude periode gebruikte ik een verwarmde body warmer.
De eerste zelfgebouwd met een stoelverwarming van de action, en later eentje gekocht van het merk Klan.

Het werkt prima, doordat je lijf warm blijft, heb je ook minder last van koude voeten en handen.
Nadeel is dat je altijd aan het stekkertje moet denken waarmee je vast zit aan de motor...

Verder kan ik aanraden om handkappen en handvat verwarming te plaatsen.
Je handschoenen worden minder snel nat en voor het opvangen van de eerste kou werkt handvatverwarming prima.
 
Ik heb een KIMO DIRECT Verwarmde Bodywarmer met 10.000 mAh Powerbank - Verwarmd Vest - Unisex - Zwart.

En ik ben er best tevreden mee. Haal net even de kou uit je lijf.
 
Sinds kort nieuwe baan en ga nu dagelijks woon-werkverkeer rijden , half uurtje.

Sinds operaties aan mijn handen heb ik erg snel koude vingers waardoor ook de functionaliteit sterk verminderd.

Uiteraard zijn handvatten of handschoenen een optie maar ik ben wel nieuwsgierig naar een verwarmde bodywarmer omdat ik hoop dat dan mijn hele lijf warm blijft omdat je kern temperatuur op pijl blijft waardoor je ledematen van warm bloed voorzien blijven (zo heb ik het begrepen althans)

Wie hebben een verwarde bodywarmer en hoe bevalt deze ?

Als je je motor kleding op een wat warmere plek hebt liggen/hangen,en een fatsoenlijke jas,koelt je romp niks af in die tijd.
Zeker niet op een motorscooter (lijkt me dat je die rijdt)
Idem handschoenen i.c.m. handvat verwarming.
 
Ik zou gewoon gaan voor verwarmde handschoenen. Of e.v.t. handkappen in combinatie met handvatten en winterhandschoenen.
Bij mij werkt bijv. het idee dat als je core warm is dan worden je handen warm niet.


*let op; geen gore-tex handschoenen gebruiken in combinatie met verwarmde handvatten.
 
Er zijn vele merken. Heb ervaring met 2:

Alie express, 25 euro versie, die werken voor 1~1,5 jaar dan kapot. Zijn gewatteerd en flink warm. Accu zit helaas direct naast een pocket verwarmings element. Dat is niet tactisch. Maar op te lossen door een stuk karton. Heeft elestiek onderaan en sluit boven mooi aan.
Iets zuiniger dan de Bergschat. Temepratuur regelt zichtzelf 1 stand terug, van max naar medium als het aanvoelt dat de temp hoog genoeg is.

2de: Heated Bodywarmer PRO | Incl. Powerbank
Deze is niet gewatteerd, maar heel dun. Heeft 2 ritssen om van XXS naar M te veranderen, of van M naar XXXL, Dus totaal maar 2 maten eigenlijk.
Wordt ook flink warm. Het zit wat losser dan de alieexpress, kje moet toch een strakke kleding bovenop dragen om de verwrmings elemente tegen je lichaam aan te duwen, anders gaat het niet werken. kost 130 euro nu, er is nu korting. Dit ding gebruikt flink wat stroom. 8 uur rijden op max is ongeveer 20.000 MaH. Temp wordt niet geregeld. Knop zit binnenintegen je borstkast aan (bovenkant, V kraag.)
Edit: er is 1 met V kraag en 1 met een gesloten kraag....

Edit: maten aangepast van m-xl naar M -XXXL ^_^ ) oops Op de website zit de knop aan de buitenkant....geen idee warom. Mijne binnenkant....
 
Laatst bewerkt:
Er zijn vele merken. Heb ervaring met 2:

Alie express, 25 euro versie, die werken voor 1~1,5 jaar dan kapot. Zijn gewatteerd en flink warm. Accu zit helaas direct naast een pocket verwarmings element. Dat is niet tactisch. Maar op te lossen door een stuk karton. Heeft elestiek onderaan en sluit boven mooi aan.
Iets zuiniger dan de Bergschat. Temepratuur regelt zichtzelf 1 stand terug, van max naar medium als het aanvoelt dat de temp hoog genoeg is.

2de: Heated Bodywarmer PRO | Incl. Powerbank
Deze is niet gewatteerd, maar heel dun. Heeft 2 ritssen om van S naar M te veranderen, of van M naar XL, Dus totaal maar 2 maten eigenlijk.
Wordt ook flink warm. Het zit wat losser dan de alieexpress, kje moet toch een strakke kleding bovenop dragen om de verwrmings elemente tegen je lichaam aan te duwen, anders gaat het niet werken. kost 130 euro nu, er is nu korting. Dit ding gebruikt flink wat stroom. 8 uur rijden op max is ongeveer 20.000 MaH. Temp wordt niet geregeld. Knop zit binnenintegen je borstkast aan (bovenkant, V kraag.)
Edit: er is 1 met V kraag en 1 met een gesloten kraag....
Sow wat een verhaal en gebruiksaanwijzing.

Ik krijg het er warm van 🤗 😜
 
Ik hebben een verwarmde jas van
Gerbing met dubbele controller waar ik ook m’n verwarmde handschoen op aan sluit en m’n sokken.
Armen rug en nek heerlijk verwarmd.
En op het stuur een dubbele draadloze regelaar om jas of sokken te verwarmen. Het is niet goedkoop maar echt top spul.
De jas draag ik onder m’n normale motor jas.
 
Ik hebben een verwarmde jas van
Gerbing met dubbele controller waar ik ook m’n verwarmde handschoen op aan sluit en m’n sokken.
Armen rug en nek heerlijk verwarmd.
En op het stuur een dubbele draadloze regelaar om jas of sokken te verwarmen. Het is niet goedkoop maar echt top spul.
De jas draag ik onder m’n normale motor jas.
Ik heb ook een Gerbing en ik vind het ook heel belangrijk dat je de temperatuur van buitenaf kan regelen.
Ik rij vooral grote afstanden en pas de temperatuur dan regelmatig aan.
Bij die andere moet je dan stoppen en je jas open doen om aan de regelknopjes te kunnen. 8)7
Dat is toch alleen bruikbaar bij korte ritten met een constante temperatuur?
 
Ik heb ook een Gerbing verwarmde bodywarmer. Al een jaar of 15 en ik gebruik hem bij temperaturen onder 5 graden als ik langer dan een uur moet rijden. Met dat ding heb ik geen koude handen meer, ook niet op mijn Versys die geen handkappen heeft. De bodywarmer houdt mijn nek, schouders en rug vooral warm en dat voelt lekker behaaglijk aan.

Je hebt wel inderdaad een regelaar nodig, anders is het al heel snel veel te warm. Ik heb een losse regelaar met een hoesje dat ik aan de zijkant van mijn jas klik. Vanaf daar een verloopkabeltje naar een Hella stekker (ook wel BMW stekker genoemd). Op mijn beide motoren heb ik daarvoor een aansluiting gemaakt, rechtstreeks op de accu met een 10A zekering ertussen zodat ik het vest op beide motoren kan gebruiken.

Ik gebruik het dus niet heel vaak, maar ik ben wel heel blij dat ik het heb.
 
Ik heb ook een Gerbing verwarmde bodywarmer. Al een jaar of 15 en ik gebruik hem bij temperaturen onder 5 graden als ik langer dan een uur moet rijden. Met dat ding heb ik geen koude handen meer, ook niet op mijn Versys die geen handkappen heeft. De bodywarmer houdt mijn nek, schouders en rug vooral warm en dat voelt lekker behaaglijk aan.

Je hebt wel inderdaad een regelaar nodig, anders is het al heel snel veel te warm. Ik heb een losse regelaar met een hoesje dat ik aan de zijkant van mijn jas klik. Vanaf daar een verloopkabeltje naar een Hella stekker (ook wel BMW stekker genoemd). Op mijn beide motoren heb ik daarvoor een aansluiting gemaakt, rechtstreeks op de accu met een 10A zekering ertussen zodat ik het vest op beide motoren kan gebruiken.

Ik gebruik het dus niet heel vaak, maar ik ben wel heel blij dat ik het heb.
Wat ik heb is een dubbele regelaar
Ik heb ook een Gerbing en ik vind het ook heel belangrijk dat je de temperatuur van buitenaf kan regelen.
Ik rij vooral grote afstanden en pas de temperatuur dan regelmatig aan.
Bij die andere moet je dan stoppen en je jas open doen om aan de regelknopjes te kunnen. 8)7
Dat is toch alleen bruikbaar bij korte ritten met een constante temperatuur?
dit setje gebruik ik in combinatie met handschoenen en vest met sokken.
Het kastje heb ik met tyrips aan m’n rem olie potje vast gezet.
1700676086150.jpeg
 
Ik rij met een Renault Twizy naar het werk:
IMG_4069.jpeg

Geen ramen of verwarming dus best frisjes.
Heb een Makita vest werkt best goed maar voor op de motor niet handig denk ik omdat de accu en adapter best bulkig is.
Voor op de motor zou ik iets willen wat op de boordspanning kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan