Vervanging accu GoRider Excalibur problematisch?

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.835
119
Wageningen
Facebook
Twitter
Hoi,

De accu van mijn Excalibur (nou ja ... Holux) is aan zijn einde. Dus ik dacht ik neem een originele Nokia accu. Mooie kwaliteit. Maar tot mijn verbazing wordt deze niet opgeladen.
Ik zie nu op een Duits forum dat ook bijvoorbeeld de Becker Mamba.4 (allemaal dezelfde Holux 61CS uit Twaiwan) alleen originele accu's pikt.

Op de site van de GoRider worden geen accu's aangeboden. Ik heb ze een berichtje gestuurd.

Maar wellicht heeft hier iemand de gouden tip.

Alvast dank, Marten
 
Antwoord van DPM:

Het moet een officiele accu zijn anders krijgt de GPS geen terugkoppeling van de accu en wordt hij niet opgeladen.

GRB-BATEXC
Prijs is 14.95 EUR

Mooi toch. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mr.M

Misschien overbodig te vermelden maar wanneer je de excalibur niet lange tijd gebruikt kun je de accu beter uit het apparaat nemen.
Blijkt dat wanneer je apparaat hebt uitgeschakeld er toch nog "stoom "wordt gebruikt en de accu dus wordt leeg getrokken.
Ik doe dit nu en heb geen last meer van lege accu, overigens lang op een accu zonder 12 volt aansluiting lukt hier niet.
 
Dat doe ik al vanaf het begin ;)
De ramp van WinCE apparaten denk ik?

Ik denk dat ik nog een half uurtje op de accu heb en vaak wil ik tijdens de lunch effe wat doen. En ... ik ben bang dat er zometeen geen accu's meer te leveren zijn?

gr M
 
Terug
Bovenaan Onderaan